Навчальний курс 191 ОК.20 Архітектурне проєктування. Малоповерховий житловий будинок

Освітній рівень Перший (бакалавр)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 19 Будівництво і архітектура
Спеціальність 191 Архітектура та містобудування
Освітня програма Архітектура та містобудування
Обсяг дисципліни 4 кредити (120 академічних годин)
Види аудиторних занять практичні заняття (48 академічних годин)
Форма контролю Екзамен

Мета навчальної дисципліни формування креативного мислення студентів та набуття навичок проєктування малоповерхового житлового будинку; вивчення основних методів, принципів і прийомів проектування з урахуванням містобудівних, функціональних, архітектурно-композиційних та інженерно-конструктивних вимог.

Завдання дисципліни: оволодіння уміннями критичного мислення  з проведення передпроєктного аналізу та освоєння творчого методу архітектора при проєктуванні малоповерхових житлових об’єктів. Розвиток умінь та навичок необхідних для розв’язання спеціалізованих задач і практичних проблем в архітектурному проєктуванні.

Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування таких загальних та спеціальних (фахових) компетентностей: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми; ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації; ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення; ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії; ЗК09. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; СК02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних, технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування; СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд; СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проєктування; СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні; СК07. Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів; СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів; СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, функціональні, об’ємно-планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів, СК10. Здатність до участі в підготовці архітектурно-планувальних завдань на проєктування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів, СК12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні; СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних і енергозберігаючих, техніко-економічних вимог і розрахунків, СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів містобудування, архітектури та будівництва; СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів; СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування.

Очікувані програмні результати навчання, на формування яких спрямована навчальна дисципліна, такі: ПР01. Вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами усно і письмово; ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування; ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень; ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування; ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування; ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів; ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні; ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно-містобудівному проєктуванні; ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища; ПР13. Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів; ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно-оздоблювальних матеріалів; ПР15. Забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, економічних, безпекових нормативних вимог в архітектурно-містобудівному проєктуванні; ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури; ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів; ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно-містобудівного і ландшафтного середовища.

Практичні заняття – 48 годин:

Тема 1. Вступ. Проведення функціонально-типологічної частини передпроєктного аналізу. Ознайомлення з теоретичною базою та нормативними вимогами до проєктування. Видача індивідуального завдання на розроблення архітектурного проєкту. Мета і зміст архітектурного проєкту, склад креслень та їх масштаби, терміни виконання. Огляд літератури. Оцінка повноти вихідних даних. Видача індивідуального завдання на передпроєктний аналіз. Виконання містобудівної та типологічної частини передпроєктного аналізу.

Тема 2. Виконання клаузур з функціонального та об’ємно-просторового вирішення проектованого об’єкта. Клаузура № 1 «Об’ємно-композиційне вирішення об’єкта». Самостійний пошук об’ємно-композиційного вирішення об’єкта з урахуванням містобудівних обмежень. Обговорення результатів виконання клаузури № 1. Обговорення результатів виконання клаузури № 1. Уточнення завдань, повноти вихідних матеріалів. Аналіз та оцінювання якості результатів клаузури.

Тема 3. Розроблення ескіз-ідеї (не менше від 2-х варіантів) індивідуального житлового будинку. Розроблення ескіз-ідеї функціонально-планувального рішення  ділянки та об’єкта проєктування у двох варіантах, проведення необхідних розрахунків. Розгляд варіантів та затвердження ескіз-ідеї функціонально-планувального вирішення індивідуального житлового бу-динку. Затвердження ескіз-ідеї на основі порівняльного аналізу розроблених варіантів.

Тема 4. Розроблення та затвердження ескізу проєктованого об’єкта. Розроблення ескізу вирішення генерального плану ділянки; функціонально-планувального, конструктивного та образного вирішення будівлі; вирішення зовнішнього огородження ділянки. Розрахунок балансу території ділянки та техніко-економічних показників по будівлі. Захист та затвердження ескізу.

Тема 5. Графічне оформлення проєкту, складання пояснювальної записки, захист проєкту. Виконання архітектурного проєкту з дотриманням нормативних вимог; розроблення окремих елементів робочої документації, складання пояснювальної записки. Огляд креслень з перевіркою дотримання вимог нормативних документів до змісту та оформлення проектної доку-ментації, доопрацювання проектів за зауваженнями. Захист архітектурних проєктів. Виставка архітектурних проєктів з їх аналізом.

Координатор Конюк Андрій Євгенович

Координатор Савченко Тетяна Василівна

Syllabus