Освітній рівень | Другий (магістр) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 19 Будівництво і архітектура |
Спеціальність | 191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма | Містобудування |
Обсяг дисципліни | 3 кредитів (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
Лекції – 20 академічних годин, практичні – 12 академічних годин |
Форма контролю | Екзамен |
Навчальна дисципліна має на меті надання студентам знань про евристичні (творчі) методи пошуку образного, функціонально-планувального вирішення різних типів архітектурних та містобудівних об’єктів з урахуванням природно-кліматичних, містобудівних, соціальних та інших непрямих чинників.
Вивчення дисципліни спрямоване на формування таких загальних компетентностей, як: ІК. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування. ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК04.Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
Навчальна дисципліна складається з двох модулів:
Змістовий модуль 1. ТЕОРІЯ ТВОРЧОСТІ ТА КРЕАТИВНОСТІ
Тема 1. Вступ. Загальні принципи вирішення творчих проблем
Цілі і завдання навчальної дисципліни, термінологічні поняття. Критерії творчості, рівні творчості. Асоціативність, системність, фрактальність. Методи стимулювання творчого мислення та генерації ідей. Загальні принципи вирішення творчих проблем.
Практичне заняття № 1.
Змістовий модуль 2. ЕВРИСТИЧНІ МЕТОДИ ПРОЄКТУВАННЯ В ГАЛУЗІ АРХІТЕКТУРИ ТА МІСТОБУДУВАННЯ
Тема 2. Неформальне проектування у професійній діяльності архітектора та просторового планувальника: процеси залучення та міждисциплінарний підхід
Види освіти. Неформальна освіта. Місце неформального планування в містобудуванні. Неформальне планування, як стимулятор креативності у творчому процесі. Тактичний урбанізм. Пошук вирішення творчих задач. Розробка пропозицій м’якого підходу трансформації міського середовища.
Процеси залучення у архітектурно-містобудівній діяльності. Фасилітація громадських обговорень. Методи фокусування та фіксації громадської думки підчас неформальних та публічних заходів.
Основи ділового спілкування та психологічні аспекти міждисциплінарної комунікації. Ділова гра «архітектурно- містобудівна рада/громадські слухання, щодо вирішення архітектурно-містобудівних задач».
Практичні заняття № 2-3.
Тема 3. Евристичні методи містобудівного аналізу.
Загальні евристичні методи містобудівного аналізу та творчого пошуку. Метод «карти Нолі». Метод «взяти найкраще». Метод SWOT-аналізу.
Практичні заняття № 4-5.
Тема 4. Архітектурні конкурси та конкурси розвитку територій.
Архітектурні конкурси та конкурси розвитку територій, типи та види. Важливість проведення архітектурних конкурсів. Психологія участі в архітектурно-містобудівних конкурсах. Ділова гра «організація архітектурно-містобудівного конкурсу»
Тема 5. Інновації та сталий розвиток в архітектурному та містобудівному проектуванні.
Використання новітніх технологій (BIM, AI, екологічні технології) в проектуванні.
Інтеграція принципів сталого розвитку у створення архітектурних об’єктів та міських просторів.
Підходи до збереження ресурсів, енергоефективності та адаптації архітектури до кліматичних змін.
Практичне заняття № 6.