Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
19 Архітектура і будівництво |
Спеціальність |
192 Будівництво та цивільна інженерія |
Освітня програма |
Будівництво та цивільна інженерія |
Обсяг дисципліни |
3 кредити ECTS (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (14 академічних годин), практичні заняття (16 академічних годин), індивідуальна робота (20 академічних годин) |
Форма контролю |
диференційований залік |
Мета навчальної дисципліни
Надання студентам знань про теоретичні та практичні основи ознайомлення студентів з будівельними конструкціями, які виготовляються з застосуванням деревини та пластмас, вивчення фізико-механічних властивостей деревини і її роботи під навантаженням, формування знань та навичок студентів щодо розрахунку перерізу елементів та вузлових з’єднань Вироблення у студентів умінь застосовувати методології, технології та інструментальні засоби для розрахунку та конструювання конструкцій із дерева та пластмас, користуватися нормативною та довідковою літературою, ознайомити з основними видами з’єднань елементів дерев’яних конструкцій. Здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та вирішувати практичні завдання у сфері будівництва та цивільної інженерії, що характеризуються комплексністю і системністю, на основі застосування основних теорій та методів фундаментальних і прикладних наук.
Завдання навчальної дисципліни
Під час вивчення навчальної дисципліни «Дерев’яні конструкції» відбувається поетапне формування у студентів основних складових професійної компетентності, визначених освітньою програмою: інтегральна: здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та вирішувати практичні завдання у сфері будівництва та цивільної інженерії, що характеризуються комплексністю і системністю, на основі застосування основних теорій та методів фундаментальних і прикладних наук; -загальні: |
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу нових ідей при діях у нестандартних ситуаціях.
Здатність планувати свою діяльність працюючи автономно.
Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Здатність самостійно оволодівати знаннями.
Навички виконувати пошук, оброблення й аналіз інформації з різних усних, письмових та електронних джерел.
Здатність спілкуватися державною мовою з представниками інших професійних груп різного рівня для донесення до фахівців і нефахівців інформації та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Здатність працювати забезпечуючи безпеку діяльності та якість виконання робіт.
Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
-фахових:
Здатність створювати та використовувати технічну документацію.
Знання технології виготовлення, технічних характеристик сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, уміння ефективно використовувати їх при проектуванні, зведенні, експлуатації та реконструкції будівельних об'єктів.
Здатність до розробки об’ємно-планувальних рішень будівель та їх використання для подальшого проектування.
Здатність визначати й оцінювати навантаження та напружено-деформований стан ґрунтових основ і несучих конструкцій будівель (споруд), у тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій.
Здатність до розроблення конструктивних рішень об’єктів будівництва на базі знання номенклатури та конструктивних форм, уміння розраховувати й конструювати несучі та огороджувальні будівельні конструкції.
Знання сучасних вимог нормативної документації в галузі будівництва.
Володіння методами оцінювання якості виготовлення будівельних матеріалів, виробів, конструкцій, будівельно-монтажних, у тому числі прихованих робіт; геологічних особливостей будівельного майданчика. Здатність працювати із сучасними приладами контролю й оцінювання технічного стану будівель і споруд та окремих їх елементів, проводити дослідження з відбором зразків (проб) бетону при зведенні монолітних залізобетонних конструкцій для здійснення оцінювання їх міцності.
Здатність до проектування будівель та споруд промислового та цивільного призначення з використанням збірних і монолітних залізобетонних, металевих, кам’яних та дерев'яних конструкцій, в тому числі застосовуючи сучасні програмні комплекси.
Здатність до розрахунку та конструювання несучих конструкцій і вузлів з’єднання залізобетонних, кам'яних, металевих і дерев’яних конструкцій, в тому числі з використанням сучасних інформаційних технологій.
Передумови для вивчення дисципліни.
Попередньо опановані дисципліни: «Архітектура будівель і споруд», «Будівельні конструкції», «Нові технології, матеріали та конструкції у будівництві», «Опір матеріалів», «Будівельна механіка», «Метрологія та стандартизація в будівництві», «Архітектура будівель і споруд та основи будівельної справи».
Програмні результати навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни очікувані результати навчання згідно освітньої програми наступні:
Застосовувати основні теорії, методи та принципи математичних, природничих, соціально-гуманітарних та економічних наук, сучасні моделі, методи та програмні засоби підтримки прийняття рішень для розв’язання складних задач будівництва та цивільної інженерії.
Брати участь у дослідженнях та розробках у сфері архітектури та будівництва.
Застосовувати сучасні інформаційні технології для розв’язання інженерних та управлінських задач будівництва та цивільної інженерії.
Виконувати збір, інтерпретацію та застосування даних, в тому числі за рахунок пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел.
Раціонально застосовувати сучасні будівельні матеріали, вироби та конструкції на основі знань про їх технічні характеристики та технологію виготовлення.
Проектувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
Мати поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач в галузі будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації).
Ефективно застосовувати сучасні будівельні матеріали, вироби та конструкції на основі знань про їх технічні характеристики та технологію виготовлення при проєктуванні, зведенні будівель сучасних конструктивних систем, експлуатації будівельних об'єктів.
Очікувані результати навчання достатні для подальшого навчання за освітньою програмою.