Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 19 Архітектура і будівництво |
Спеціальність | 192 Будівництво та цивільна інженерія |
Освітня програма | Будівництво та цивільна інженерія |
Обсяг дисципліни | 3 кредити ECTS (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (16 академічних годин), практичні заняття (16 академічних годин) |
Форма контролю | екзамен |
Мета навчальної дисципліни
Метою викладання навчальної дисципліни «Безпека людини» є формування у майбутніх фахівців умінь та компетенцій для забезпечення ефективного управління охороною праці та поліпшення умов праці з урахуванням досягнень науково-технічного прогресу та міжнародного досвіду, а також в усвідомленні нерозривної єдності успішної професійної діяльності з обов’язковим дотриманням усіх вимог безпеки праці у будівельній галузі.
Завдання навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна використовується для формування наступних компетентностей, визначених освітньою програмою:
– інтегральної:
ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі будівництва та цивільної інженерії;
- загальні компетентності:
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
ЗК05. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології;
ЗК06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
ЗК10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
- фахові компетентності спеціальності:
СК03. Здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці.
Передумови для вивчення дисципліни.
Оволодіння знаннями про природу виникнення небезпек ґрунтується на тісному взаємозв’язку з іншими навчальними дисциплінами, зокрема з такими як «Фізика», «Хімія», «Філософія», «Вища математика» та ін. Навчальна дисципліна має світоглядно-професійний характер і тісно пов’язана з гуманітарними, природничими, інженерними науками, а також науками про людину і суспільство.
Програмні результати навчання
Результати освоєння обов’язкової дисципліни «Безпека людини» базуються на результатах навчання, визначених відповідною освітньою програмою. За результатами вивчення дисципліни студент повинен набути такі програмні результати навчання:
РН09. Проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди, інженерні мережі та технологічні процеси будівельного виробництва, з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації, часових та інших обмежень, у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці
РН15. Забезпечувати надійну та безпечну експлуатацію будівельних конструкцій будівель, споруд та інженерних мереж.