Освітній рівень | Другий (магістерський) |
Програма навчання | основна |
Галузь знань | 19 Архітектура та будівництво |
Спеціальність | 192 Будівництво та цивільна інженерія |
Освітня програма | Промислове та цивільне будівництво |
Обсяг дисципліни | 5 кредитів ECTS (150 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (30 академічних годин) |
Форма контролю | екзамен |
Мета навчальної дисципліни
Набуття студентами навиків проектування будівельних конструкцій із залізобетону, що зазнають складного деформування, для зведення будівель і споруд та проведення експериментальних їх досліджень в лабораторних умовах.
Завдання навчальної дисципліни
Навчити виконувати (на основі новітніх нормативних документів) розрахунки складно деформованих залізобетонних конструкцій і їх елементів за всіма граничними станами (несуча здатність, тріщиностійкість, деформативність); навчити (на основі виконаних за нормативними документами розрахунків) конструювати із залізобетону складно деформовані будівельні конструкції і їх елементи для сприйняття будь-якого навантаження; розширити знання щодо вимог з виготовлення, транспортування, монтажу, а також забезпечення якісного стану залізобетонних конструкцій з урахуванням на них впливу складного деформування протягом всього періоду як зведення, так і експлуатації будівлі.
Освітньою програмою визначені програмні компетентності та програмні результати навчання, для формування яких використовується ця навчальна дисципліна, зокрема:
Дослідницька здатність - здатність здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати інформацію з різних джерел; креативність, здатність до системного мислення; наполегливість у досягненні мети; розуміння необхідності навчання протягом життя та трансферу набутих знань;
Комунікативні навички - уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях; відповідальність за якість виконуваної роботи;
Технологічні здатності - знання про тенденції розвитку і найбільш важливі нові розробки в області промислового і цивільного будівництва; знання і розуміння наукових понять, теорій і методів, необхідних для розв’язання задач в області промислового і цивільного будівництва; здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для створення нових та при обслуговуванні існуючих будівель, споруд і мереж цивільної інженерії та їх складових;
Здатність до аналізу даних - здатність застосовувати аналітичні методи аналізу, математичне моделювання та виконувати фізичні та математичні експерименти для розв’язання інженерних завдань та при проведенні наукових досліджень; здатність оцінювати доцільність та можливість застосування нових методів і технологій у задачах проектування, зведення та реконструкції будівель і споруд та інженерних мереж тощо; здатність аргументувати вибір методу розв’язування конкретної інженерної задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Програмні результати навчання - здатність продемонструвати знання і розуміння наукових і математичних принципів, необхідних для розв’язування інженерних задач та виконання досліджень в області будівництва і цивільної інженерії; здатність продемонструвати знання сучасного стану справ, тенденції розвитку, найбільш важливі розробки та новітні технології в галузі будівництва і цивільної інженерії; здатність продемонструвати поглиблені знання у даній спеціальності; вибирати методи і моделювати явища та процеси в динамічних системах, а також аналізувати отримані результати; застосовувати отримані знання й практичні навички, адаптувати результати наукових досліджень під час створення нових та експлуатації існуючих будівель і споруд та інженерних мереж; здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати інформацію з різних джерел; самостійно виконувати експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою; самостійно спроектувати будівлю, споруду і мережі цивільної інженерії з урахуванням усіх аспектів поставленої задачі; оцінити доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах будівництва та цивільної інженерії; аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення уміння представляти та обговорювати отримані результати та здійснювати трансфер набутих знань; здатність адаптуватись до нових умов та самостійно приймати рішення; здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Передумови для вивчення дисципліни.
Рівень бакалавра.
Програмні результати навчання
Студент повинен знати:
- причини, що призводять залізобетонні конструкції до складного деформування;
- види складних деформацій залізобетонних конструкцій;
- відмінності у розрахункових схемах залізобетонних конструкцій на складні види деформацій;
- сутність і вплив складного деформування на роботу залізобетонних конструкцій;
- вимоги щодо виготовлення, зберігання, транспортування і монтажу залізобетонних конструкції, що зазнають складного деформування.
Студент повинен вміти:
- описати явища та процеси, що призводять залізобетонні будівельні конструкції і їх елементи до складного деформування;
- застосовувати нормативну та довідкову літературу в розрахунках залізобетонних конструкцій на складні деформації;
- конструювати із залізобетону будівельні конструкції та конструктивні системи будівель і споруд, що зазнають складних деформацій;
- проводити експериментальні дослідження окремих залізобетонних конструкцій на складне деформування;
- складати техніко-економічні обґрунтування доцільності застосування залізобетонних конструкцій в будівлях та спорудах.