Освітній рівень | Другий (магістерський) |
Програма навчання | основна |
Галузь знань | 19 Архітектура та будівництво |
Спеціальність | 192 Будівництво та цивільна інженерія |
Освітня програма | Промислове та цивільне будівництво |
Обсяг дисципліни | 5 кредитів ECTS (150 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (16 академічних годин) |
Форма контролю | екзамен |
Мета навчальної дисципліни
Дисципліна " Комп’ютерні технології у проектуванні та наукових дослідженнях" має мету підготувати студентів до застосування сучасних програмних комплексів для розрахунку і проектування конструкцій будівель і споруд, надати студентам теоретичні основи методів, що покладені в основу цих програмних засобів, зокрема метода скінченних елементів.
Завдання навчальної дисципліни
Навчити студентів ефективному використанню сучасної комп'ютерної техніки в процесі розв'язання інженерних задач будівництва, здобуття навичок розрахунку і проектування із застосуванням комп'ютерної техніки, починаючи від постановки задачі до аналізу одержаних результатів.
Формування у студентів практичних навичок і вмінь щодо дослідницького процесу; професійних здібностей, спрямованих на вирішення наукових проблем; комплексу знань і навиків, необхідних для самостійного розв’язування професійних задач за допомогою методів математичного моделювання. Освітньою програмою визначені програмні компетентності та програмні результати навчання, для формування яких використовується ця навчальна дисципліна, зокрема:
Комунікативні навички - критично проаналізувати основні показники функціонування будівель, споруд і мереж цивільної інженерії та оцінити використані технічні рішення, оцінити доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах будівництва та цивільної інженерії, ефективно спілкуватись на професійному та соціальному рівнях, включаючи усну та письмову комунікацію.
Технологічні здатності - компетентність у застосуванні технологій й ефективному використанні сучасної комп'ютерної техніки в процесі розв'язання інженерних задач будівництва, здобуття навичок розрахунку і проектування із застосуванням комп'ютерної техніки, починаючи від постановки задачі до аналізу одержаних результатів;
Здатність до аналізу даних - компетентність вміння оцінювати актуальність та новизну відповідно до напрямів та тенденцій розвитку найбільш важливих нових наукових досягнень в галузі архітектури та будівництва, а також у суміжних галузях.
Програмні результати навчання - набутий поглиблений рівень знань і розумінь у галузі будівництва та цивільної інженерії, зокрема засвоєні основні концепції, сформоване розуміння теоретичних і практичних проблем, історії розвитку та сучасного стану наукових знань за обраною спеціальністю, включаючи оволодіння термінологією з досліджуваного наукового напряму, рівень отриманих знань повинен бути достатнім для проведення наукових досліджень на рівні останніх світових досягнень і направлений на їх розширення та поглиблення; оволодіння загальнонауковими знаннями, спрямованими на формування системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору.
Програмні результати навчання - знання сучасного стану справ, тенденції розвитку, найбільш важливі розробки та новітні технології в галузі будівництва і цивільної інженерії; вміння застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та навики програмування для розв’язання типових інженерних завдань; здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати інформацію з різних джерел; критично проаналізувати основні показники функціонування будівель, споруд і мереж цивільної інженерії та оцінити використані технічні рішення; оцінити доцільність та можливість застосування нових методів і технологій в задачах будівництва та цивільної інженерії; уміння представляти та обговорювати отримані результати та здійснювати трансфер набутих знань.
Передумови для вивчення дисципліни.
Рівень бакалавра.
Програмні результати навчання
Студент повинен знати:
- теоретичні основи методу скінченних елементів;
- методику та технологію розв’язання задач на ЕОМ методом скінченних елементів;
- можливості сучасних програмних засобів у вирішенні задач з розрахунку і проектування конструкцій будівель та споруд;
- межі застосування методу скінченних елементів і програмних комплексів, в основу яких він покладений.
- види конструкцій та їх галузі застосування; конструктивні системи будівель і споруд та їх частин;
Студент повинен вміти:
- робити постановку задачі з розрахунку конструкцій будівель та споруд для її розв’язання на комп’ютері;
- складати розрахункові схеми конструкцій;
- створювати розрахункові схеми, застосовуючи передпроцесор програмного комплексу, тобто задавати геометричні схеми, дані про матеріали конструкцій, навантаження, граничні умови, здійснювати їх перегляд і редагування;
- застосовувати процесор програмного комплексу для розрахунку;
- здійснювати перегляд результатів розрахунків із використанням постпроцесора;
- здійснювати налагодження програмних комплексів щодо відображення геометричних схем, матеріалів конструкцій, навантажень на конструкції, граничних умов;
- аналізувати одержані результати для прийняття правильних інженерних рішень.