Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Обов'язкова |
Галузь знань |
19 Архітектура і будівництво |
Спеціальність |
192 Будівництво та цивільна інженерія |
Освітня програма |
Промислове та цевільне будівництво |
Обсяг дисципліни |
3 кредити ECTS (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (16 академічних годин) практичні (14 академічні години) |
Форма контролю |
Диф. залік |
Мета навчальної дисципліни
Формування у майбутніх фахівців (магістрів) умінь та компетенцій для забезпечення ефективного управління охороною праці та поліпшення умов праці з урахуванням досягнень науково-технічного прогресу та міжнародного досвіду, а також в усвідомленні нерозривної єдності успішної професійної діяльності з обов’язковим дотриманням усіх вимог безпеки праці у будівельній галузі.
Завдання навчальної дисципліни
Отримання студентами поглиблених знань про систему управління охороною праці, забезпечення безпечного виконання робіт при зведенні, експлуатації будівель і споруд. Вміти застосовувати сучасні методи дослідження і аналізу ризиків, загроз і небезпек на робочих місцях та виробничих об’єктах. Засвоїти методи проведення ідентифікації, дослідження умов виникнення і розвитку НС та забезпечення скоординованих дій щодо їх попередження
Навчальна дисципліна використовується для формування наступних компетентностей, визначених освітньою програмою:
загальні компетентності
- ЗК1. Знання спеціальних розділів фундаментальних дисциплін, в обсязі, необхідному для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін;
- ЗК5. Уміння працювати як індивідуально, так і в команді;
- ЗК7. Креативність, здатність до системного мислення;
- ЗК8. Наполегливість у досягненні мети;
- ЗК9. Розуміння необхідності навчання протягом життя та трансферу набутих знань;
- ЗК10. Відповідальність за якість виконуваної роботи.
спеціальні (фахові, предметні) компетентності
- СК5. Здатність використовувати отримані знання та уміння для роботи в галузі промислового і цивільного будівництва і розуміти необхідність дотримання правил техніки безпеки, при виконанні посадових обов’язків;
- СК9. Здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні досліджень;
- СК12. Здатність аргументувати вибір методу розв’язування конкретної інженерної задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення..
Передумови для вивчення дисципліни.
Рівень бакалавра.
Програмні результати навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни очікувані результати навчання згідно освітньої програми наступні:
- ПРН 3. Здатність продемонструвати поглиблені знання у даній спеціальності;;
- ПРН 22. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;;
- ПРН 24. Здатність демонструвати розуміння засад охорони праці, електробезпеки та їх застосування.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
Знати:
З модуля 1
- методику організації наукових досліджень із визначення професійних, виробничих ризиків, загроз на робочих місцях.
- методи виконання безпечних технологічних операцій (в галузі діяльності).
- способи і методи управління діями щодо запобігання виникненню нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві;
- методи впровадження ефективного розподілу функцій, обов’язків і повноважень з охорони праці у виробничому колективі.
- методи розробки і впровадження безпечних технологій, вибору оптимальних умов і режимів праці, проектування зразків техніки і робочих місць на основі сучасних технологічних та наукових досягнень в галузі безпеки праці.
З модуля 2
- метод та інструментарій моніторингу НС.
- методи проведення ідентифікації, дослідження умов виникнення і розвитку НС та забезпечення скоординованих дій щодо їх попередження;
- новітні досягнення в теорії та практиці управління безпекою у НС.
вміти:
З модуля 1
- застосовувати сучасні методи дослідження і аналізу ризиків, загроз і небезпек на робочих місцях та виробничих об’єктах.
- проводити розслідування нещасних випадків, аварій та професійних захворювань;
- розробляти та проводити заходи щодо усунення причин нещасних випадків, з ліквідації наслідків аварій на виробництві.
- впроваджувати організаційні і технічні заходи з метою поліпшення безпеки праці;
- врахувати положення законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці при виконанні виробничих та управлінських функцій;
- організовувати діяльність виробничого колективу з обов’язковим урахуванням вимог охорони праці.
- розробляти методичне забезпечення і проводити навчання та перевірку знань з питань охорони праці.
- надавати допомогу та консультації працівникам з практичних питань безпеки;
- контролювати виконання вимог охорони праці в організації.
З модуля 2
- будувати моделі (сценарії) їх розвитку та оцінки їх соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій;
- приймати рішення з питань запобігання виникненню НС в межах своїх повноважень.
- застосовувати методики з прогнозування та оцінки обстановки в зоні НС, розраховувати параметри уражаючих чинників джерел НС, що контролюються і використовуються для прогнозування, визначення складу сил, засобів і ресурсів для подолання наслідків НС;
- розробляти і впроваджувати превентивні та оперативні (аварійні) заходи;
оцінювати стан готовності підрозділу до роботи в умовах загрози і виникнення НС за встановленими критеріями та показниками.