Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
вибіркова |
Галузь знань |
19 Архітектура і будівництво |
Спеціальність |
192 Будівництво та цивільна інженерія |
Освітня програма |
«Технології будівельних конструкцій, виробів і матеріалів» |
Обсяг дисципліни |
4 кредити ECTS (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (24 академічних години), лабораторні заняття (10 академічних години), практичні заняття (8 академічних години). |
Форма контролю |
Диференційований залік |
Мета навчальної дисципліни
є здобуття студентами теоретичних основ, загальних принципів і особливостей технологій виробництва будівельних матеріалів, спрямованої на ресурсо- енергозбереження та практичне використання цих знань при виготовленні й експлуатації матеріалів у будівельних конструкціях та матеріалах.
Завдання навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна використовується для формування наступних компетентностей, визначених освітньою програмою:
Загальні компетентності (ЗК):
• Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
• Здатність проводити дослідження на відповідному рівні;
• Здатність до адаптації та дії в новій ситуації;
• Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми;
• Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт;
2. Фахові компетентності спеціальності (ФК):
Здатність інтегрувати спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів для вирішення складних інженерних задач відповідно до спеціалізації.
Здатність вивчення основ ресурсозбереження і основних напрямів утилізації побічних продуктів промисловості, оцінювання можливостей ефективного використання техногенної сировини в будівельних технологіях;
Здатність проводити обстеження, випробування, діагностику та розрахунки при розв’язанні задач в галузі будівництва та цивільної інженерії;
Здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати та презентувати прийняті рішення;
Здатність володіти знаннями про тенденції розвитку і найбільш важливі нові розробки в області технології виробництва будівельних виробів і матеріалів.
Передумови для вивчення дисципліни.
Вивчення дисципліни «Ресурсо-та енергозбереження у виробництві будівельних матеріалів» базується на вивчених раніше дисциплінах: Технологічні підходи використання відходів різних галузей у виробництві будівельних конструкцій, виробів і матеріалів, Технологія виробництва ефективних будівельних конструкцій
Програмні результати навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни очікувані результати навчання згідно освітньої програми наступні:
• Обирати раціональні напрями утилізації побічних продуктів промисловості, оцінювати властивості будівельних матеріалів і виробів із застосуванням техногенної сировини у порівнянні з аналогічними на основі традиційної сировини, виконувати технологічні розрахунки;
• Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання процесу будівельного виробництва, враховуючи їх міцність та довговічність;
• Застосовувати спеціалізовані знання, що включають сучасні наукові здобутки, практичні навички та адаптувати результати наукових досліджень під час створення нових та ефективних способів та технологічних параметрів одержання будівельних матеріалів, виробів і конструкцій високої довговічності;
• Здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати інформацію з різних джерел враховуючи не технічні аспекти, під час розв’язання інженерних задач обраної спеціалізації та проведення досліджень;
• Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди та нести відповідальність за внесок до професійних знань і практик;
• Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціалізації з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів;
• Вміти самостійно планувати та виконувати експериментальні дослідження, оцінювати отримані результати та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою та інноваційною діяльністю;
• Аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення;
• Вміти адаптуватись та розв’язувати проблеми будівельної галузі у нових та нестандартних ситуаціях за наявності обмеженої інформації та самостійно приймати рішення.