Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Обов`язкова |
Галузь знань |
29 «Міжнародні відносини» |
Спеціальність |
292 «Міжнародні економічні відносини» |
Освітня програма |
Міжнародні економічні відносини |
Обсяг дисципліни |
4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (24 академічні години), практичні заняття (24 академічні години) |
Форма контролю |
Екзамен |
Метою вивчення навчальної дисципліни «Міжнародний менеджмент» є формування системи теоретичних знань і практичних навичок з управління діяльністю міжнародних корпорацій, здійснення в цих господарських формуваннях основних функцій менеджменту планування, організації, управління персоналом, комунікацій, мотивації, керівництва, контролю.
Вивчення навчальної дисципліни забезпечує формування та розвиток у студентів компетентностей, визначених освітньо-професійною програмою:
ІК. Здатність виявляти та розв’язувати складні задачі та проблеми, генерувати новіідеї у сфері міжнародних економічних відносин та/або під час навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризуються невизначеністю умов і вимог;
ЗК 1. Здатність спілкуватися іноземною мовою;
ЗК 4. Здатність працювати в команді;
ЗК 5. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні;
СК 1. Здатність приймати обґрунтовані рішення щодо налагодження міжнародних економічних відносин на всіх рівнях їх реалізації;
СК 4. Здатність оцінювати масштаби діяльності глобальних фірм та їх позиції на світових ринках;
СК 6. Здатність застосовувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів МЕВ і аналізі їхнього впливу на економічний розвиток країн.
Програмні результати навчання з дисципліни «Міжнародний менеджмент», визначені освітньо-професійною програмою:
ПРН 1. Мати необхідні для професійної діяльності знання та навички з ділових комунікацій у сфері міжнародних економічних відносин, а також ефективно спілкуватися на професійному та соціальному рівнях, включаючи усну та письмову комунікацію іноземною мовою/іноземними мовами;
ПРН 2. Креативно мислити, проявляти гнучкість у прийнятті рішень на основі логічних аргументів та перевірених фактів в умовах обмеженого часу та ресурсів на засадах використання різних діагностичних методологій провідних міжнародних організацій;
ПРН 4. Приймати обґрунтовані рішення з проблем міжнародних економічних відносин за невизначених умов і вимог;
ПРН 5. Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів;
ПРН 6. аналізувати нормативно-правові документи, оцінювати аналітичні звіти, грамотно використовувати нормативно-розпорядчі документи та довідкові матеріали, вести прикладні аналітичні розробки, професійно готувати аналітичні матеріали;
ПРН 9. Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їх конкурентних позицій та переваг на світових ринках;
ПРН 11. Розуміти сутність соціального виміру глобального економічного розвитку та імплементувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів МЕВ
Тема 1. Суть і характерні риси міжнародного бізнесу.
Тема 2. Теоретичні основи міжнародного менеджменту.
Тема 3. Моніторинг середовища міжнародного менеджменту.
Тема 4. Особливості стратегічного планування в міжнародних корпораціях.
Тема 5. Формування та реалізація стратегій міжнародних корпорацій. Корпоративні стратегії.
Тема 6. Конкурентні стратегії міжнародних корпорацій.
Тема 7. Управління маркетингом в міжнародних корпораціях.
Тема 8. Міжнародний фінансовий менеджмент.
Тема 9. Управління персоналом в міжнародних корпораціях.
Тема 10. Організаційні структури міжнародних корпорацій.
Тема 11. Особливості контролю і звітності у міжнародних корпораціях.
Тема 12. Корпоративна культура. Етика і соціальна відповідальність міжнародних корпорацій