Навчальний курс А4М1ММ3 Лідерство та ефективна комунікація

Освітній рівень

Другий (магістерський)

Програма навчання

Вибіркова

Галузь знань

А Освіта

Спеціальність

А4  Середня освіта (за предметними спеціальностями)

Предметна спеціальність

А4.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти

Обсяг дисципліни

4 кредитів (120 академічних годин)
Види аудиторних занять

лекції (20 академічних години), практичні заняття (20 академічні години)

Форма контролю

диференційований залік

Вивчення дисципліни «Лідерство та ефективна комунікація» є запорукою успіху, сприяє залученості працівників, підвищують продуктивність.

Завдання дисципліни націлені на формування в здобувачів загальних і спеціальних компетентностей:

Здатність застосовувати знання предметної області та кращі практики в професійній діяльності;

Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології у професійній діяльності;

Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування інших до досягнення спільної мети;

Здатність до міжособистої взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня з огляду на виявлення емпатії та на етичні міркування (мотиви);

Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, володіння навичками критичного мислення у процесі пошуку, оброблення та аналізу інформації;

Здатність володіти всіма складниками комунікативної компетентності й використовувати їх у процесі професійної і міжособистісної комунікації у сферах усного і писемного мовлення;

Здатність до проєктування, критичного аналізу, діагностики й корекції власної педагогічної діяльності.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Лідерство та ефективна комунікація» є:

Володіти комунікативними стратегіями з іноземних мов у професійному міжкультурному спілкуванні та практичній педагогічній діяльності з використанням сучасних мовних засобів;

Продукувати іншомовні письмові тексти різного функціонального спрямування, демонструючи здатність критично осмислювати об’єктивну дійсність та аргументувати власне бачення ситуації;

Добирати традиційні й інноваційні форми, методи та засоби навчання, інформаційно-комунікаційні технології відповідно до мети і завдань навчального заняття, вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти; розміщувати та використовувати матеріали з урахуванням їхньої доцільності, функційності, естетичної привабливості, індивідуальних потреб учасників освітнього процесу, уміти розробляти й оновлювати навчальні програми;

Організовувати діалог та полілог з учасниками освітнього процесу, застосовувати методики усвідомленого та емпатичного слухання, розкривати потенціал учасників освітнього процесу, підтримувати і стимулювати дискусію та самостійну думку здобувачів освіти, їхній творчий пошук;

Проєктувати, аналізувати та коригувати власну педагогічну діяльність.

Передумовами для вивчення дисципліни «Лідерство та ефективна комунікація» є дисципліни, що були опановані раніше, зокрема такі як «Педагогіка і психологія в закладах освіти та освітній менеджмент», «Методика викладання іноземної мови в закладах освіти», «Методика викладання зарубіжної літератури в закладах освіти» та ін.

Тема 1. Лідерство і його структура. Особистісна ефективність

Тема 2. Анатомія іміджу. Самопозиціонування

Тема 3. Ефективність тайм-менеджменту лідера

Тема 4. Структура міжособистісної комунікації. Організаційні комунікації

Тема 5. Стратегія і тактика публічного виступу

Тема 6. Лідер і команда

Тема 7. Колективна взаємодія й установка лідера

Тема 8. Мотивація та розвиток співробітників. Розвиток команди

Тема 9. Реалізація стилів лідерства та прийняття управлінських рішень

Тема 10. Стратегія професійного розвитку.

Координатор РПНД