Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
А Освіта |
Спеціальність |
А4 Середня освіта (за предметними спеціальностями) |
Предметна спеціальність |
А4.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти |
Обсяг дисципліни |
4 кредитів (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (20 академічних години), практичні заняття (20 академічні години) |
Форма контролю |
диференційований залік |
Вивчення дисципліни «Лідерство та ефективна комунікація» є запорукою успіху, сприяє залученості працівників, підвищують продуктивність.
Завдання дисципліни націлені на формування в здобувачів загальних і спеціальних компетентностей:
Здатність застосовувати знання предметної області та кращі практики в професійній діяльності;
Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології у професійній діяльності;
Здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування інших до досягнення спільної мети;
Здатність до міжособистої взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня з огляду на виявлення емпатії та на етичні міркування (мотиви);
Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, володіння навичками критичного мислення у процесі пошуку, оброблення та аналізу інформації;
Здатність володіти всіма складниками комунікативної компетентності й використовувати їх у процесі професійної і міжособистісної комунікації у сферах усного і писемного мовлення;
Здатність до проєктування, критичного аналізу, діагностики й корекції власної педагогічної діяльності.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Лідерство та ефективна комунікація» є:
Володіти комунікативними стратегіями з іноземних мов у професійному міжкультурному спілкуванні та практичній педагогічній діяльності з використанням сучасних мовних засобів;
Продукувати іншомовні письмові тексти різного функціонального спрямування, демонструючи здатність критично осмислювати об’єктивну дійсність та аргументувати власне бачення ситуації;
Добирати традиційні й інноваційні форми, методи та засоби навчання, інформаційно-комунікаційні технології відповідно до мети і завдань навчального заняття, вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти; розміщувати та використовувати матеріали з урахуванням їхньої доцільності, функційності, естетичної привабливості, індивідуальних потреб учасників освітнього процесу, уміти розробляти й оновлювати навчальні програми;
Організовувати діалог та полілог з учасниками освітнього процесу, застосовувати методики усвідомленого та емпатичного слухання, розкривати потенціал учасників освітнього процесу, підтримувати і стимулювати дискусію та самостійну думку здобувачів освіти, їхній творчий пошук;
Проєктувати, аналізувати та коригувати власну педагогічну діяльність.
Передумовами для вивчення дисципліни «Лідерство та ефективна комунікація» є дисципліни, що були опановані раніше, зокрема такі як «Педагогіка і психологія в закладах освіти та освітній менеджмент», «Методика викладання іноземної мови в закладах освіти», «Методика викладання зарубіжної літератури в закладах освіти» та ін.
Тема 1. Лідерство і його структура. Особистісна ефективність
Тема 2. Анатомія іміджу. Самопозиціонування
Тема 3. Ефективність тайм-менеджменту лідера
Тема 4. Структура міжособистісної комунікації. Організаційні комунікації
Тема 5. Стратегія і тактика публічного виступу
Тема 6. Лідер і команда
Тема 7. Колективна взаємодія й установка лідера
Тема 8. Мотивація та розвиток співробітників. Розвиток команди
Тема 9. Реалізація стилів лідерства та прийняття управлінських рішень
Тема 10. Стратегія професійного розвитку.