Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
А Освіта |
Спеціальність |
А4 Середня освіта (за предметними спеціальностями) |
Предметна спеціальність |
А4.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти |
Обсяг дисципліни |
4 кредитів (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (20 академічних годин), практичні заняття (20 академічних години) |
Форма контролю |
диференційований залік |
Вивчення дисципліни «Інтермедіальність у літературі» спрямоване на формування у здобувачів другого (магістерського) рівня цілісного наукового бачення інтермедіальності як ключового феномену сучасного літературознавства, оволодіння теоретико-методологічними інструментами аналізу взаємодії літератури з іншими мистецтвами та медіа, розвиток здатності до системного критичного осмислення художніх текстів у міждисциплінарному культурному контексті, а також вироблення особистісних і професійних компетентностей, необхідних для проведення високоякісних наукових досліджень у галузі гуманітарних студій.
Завдання дисципліни націлені на формування в здобувачів освіти таких компетентностей:
- Здатність застосовувати знання предметної області та кращі практики в професійній діяльності.
- Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, володіння навичками критичного мислення у процесі пошуку, оброблення та аналізу інформації.
- Здатність планувати та організовувати наукове дослідження, творчий проєкт, обґрунтовувати, узагальнювати, оформляти згідно із сучасними вимогами та презентувати їхні результати, послуговуючись відповідним методологічним інструментарієм, та дотримуватися вимог академічної доброчесності.
- Здатність використовувати в професійній діяльності для організації успішної комунікації системні знання історії та теорії літератури, еволюції напрямів, жанрів і стилів, а також знання про основних представників вітчизняної та зарубіжної літератури, художні явища, тенденції розвитку літературного процесу, формувати в здобувачів освіти моральні та ціннісні орієнтації, усвідомлення особистих відчуттів, почуттів та емоцій.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Інтермедіальність у літературі» є:
- Розуміти загальні властивості літератури як мистецтва слова та її роль у міжкультурній взаємодії, вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності.
- Досліджувати та пояснювати зміст і значення літературних текстів, як українських, так і зарубіжних, виявляючи їхні унікальні риси та роль у розвитку літератури.
- Володіти основами дослідницької та методологічної культури, керуватися принципами академічної доброчесності під час навчання, викладання та провадження наукової /творчої діяльності.
Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Інтермедіальність у літературі» базується на вивченні таких дисциплін, як: «Теорія літератури та компаративістика», «Методика викладання зарубіжної літератури в закладах освіти» .
Тема 1. Тема 1. Інтермедіальні студії як актуальний напрям літературної
компаративістики.
Тема 2. Літературний текст і живопис: механізми візуалізації та іконічності.
Тема 3. Література і кінематограф: міжмодальні стратегії репрезентації.
Тема 4. Синтез музики й літератури.
Тема 5. Література і театральне мистецтво. Перформативні та хореографічні прочитання літературного наративу.