Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова) |
Обсяг дисципліни |
4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
практичні заняття (60 академічних годин) |
Форма контролю |
диференційований залік |
Мета навчальної дисципліни «Фізичне виховання» є формування у майбутніх фахівців знань, що стосуються здоров’язбереження, основ організації і методики найбільш ефективних видів і форм раціональної рухової діяльності й уміння застосовувати їх на практиці у своїй фізичній активності, методики оздоровлення і фізичного удосконалення традиційними і нетрадиційними засобами і методами фізичної культури.
Вивчення навчальної дисципліни «Фізичне виховання» забезпечить формування загальних компетентностей у студентів, а саме:
ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов і передбачають застосування теоретичних знань і практичних умінь з наук предметної спеціальності та дотичних до них.
ЗК 3. Здатність до конструктивної міжособистісної взаємодії й ефективної роботи в команді, готовність генерувати нові ідеї й брати на себе відповідальність за ухвалені рішення в непередбачуваних умовах виконання професійної діяльності.
ЗК 7. Здатність підтримувати особисте психічне й фізичне здоров’я, контролювати власні емоційні стани, використовувати різні види й форми рухової активності та вести здоровий спосіб життя, створювати комфортне й безпечне освітнє середовище.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Фізичне виховання» є:
ПР 8. Бути здатним усвідомлювати здоров’я як цінність, володіти знаннями та вміннями з охорони здоров’я й безпеки життєдіяльності. Уміти надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу.
ПР 9. Реалізовувати ефективні комунікативні стратегії з учасниками освітнього процесу із дотриманням етичних норм, принципів толерантності, співробітництва й взаємоповаги для розв’язання завдань професійної діяльності та забезпечувати посередницькі функції.
Передумовою вивчення дисципліни є знання, отримані в закладах середньої освіти.
Тема 1. Вступ до навчальної дисципліни «Фізичне виховання».
Тема 2. Техніка бігу на короткі та середні дистанції.
Тема 3. Розвиток витривалості.
Тема 4. Техніка стрибків у довжину.
Тема 5. Основні положення та переміщення у спортивних іграх.
Тема 6. Тактико-технічні дії в спортивних іграх.
Тема 7. Тактичні дії гравців в захисті. Тактичні дії гравців в нападі. Учбова гра (баскетбол).
Тема 8. Тактичні дії гравців в захисті. Тактичні дії гравців в нападі. Учбова гра (волейбол).
Тема 9. Розвиток фізичних якостей
Тема 10. Вправи для формування правильної постави.
Тема 11. Вправи на гімнастичній стінці.
Тема 12. Атлетична гімнастика.
Тема 13. Профілактика травматизму під час занять ЗФП.
Тема 14. Вправи для розвитку сили основних м’язових груп.
Тема 15. Удосконалення розвитку силових якостей.
Тема 16. Удосконалення фізичного розвитку, постави, головних життєво важливих рухових якостей.
Тема 17. Вправи для розвитку фізичних якостей, необхідних для підвищення функціональних можливостей.
Тема 18. Перевірка і оцінка рухових якостей (сила, витривалість, гнучкість, спритність).
Тема 19. Особливості складання комплексів вправ професійно прикладної спрямованості.
Тема 20. Позитивний вплив вправ ППФП на організм.