Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
05 Соціальні та поведінкові науки |
Спеціальність |
051 Економіка |
Освітня програма |
Економічна кібернетика та аналітична економіка |
Обсяг дисципліни |
4 кредитів (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (22 академічних годин), лабораторні заняття (26 академічних годин) |
Форма контролю |
Екзамен |
Вивчення дисципліни «Моделювання економіки» спрямоване на формування у здобувачів вищої освіти системи теоретичних знань та практичних навичок з побудови, аналізу та застосування економіко-математичних моделей для дослідження економічних явищ та процесів, прийняття обґрунтованих управлінських рішень.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів таких компетентностей:
ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
СК1. Здатність виявляти знання та розуміння проблем предметної області, основ функціонування сучасної економіки на мікро-, мезо-, макро- та міжнародному рівнях.
СК4. Здатність пояснювати економічні та соціальні процеси і явища на основі теоретичних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
СК6. Здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач.
СК11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію.
СК15. Здатність аналізувати і прогнозувати динаміку розвитку економічних систем на макро- та мікрорівнях за допомогою сучасних інструментів економіко-математичного моделювання та інформаційних технологій (з використанням прикладного програмного забезпечення).
Програмними результатами вивчення дисципліни «Моделювання економіки» є:
ПР8. Застосовувати відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач.
ПР12. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
ПР13. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники.
ПР23. Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне, креативне, самокритичне мислення.
ПР25. Застосовувати набуті знання та навички системного підходу до аналізу функціонування економічних систем та прогнозування динаміки їх розвитку на макро- та мікрорівнях за допомогою сучасних інструментів економіко-математичного моделювання та інформаційних технологій.
Попередньо опановані дисципліни: «Фінанси, гроші і кредит», «Системи моніторингу в економіці».
Зміст курсу
Тема 1. Поняття економіко-математичної моделі. Класифікація моделей. Параметри, обмеження та критерії оптимізаційних моделей.
Тема 2. Логістичні оптимізаційні моделі.
Тема 3. Модель для визначення оптимальної стратегії рекламної кампанії.
Тема 4. Модель для оптимального вибору інвестиційних проектів.
Тема 5. Модель оптимального розподілу ресурсів між виробництвами.
Тема 6. Виробничі функції та їх властивості.
Тема 7. Моделі поведінки споживачів.
Тема 8. Моделі поведінки виробників. Моделі взаємодії споживачів і виробників.
Тема 9. Міжгалузевий баланс та модель Леонтьєва.
Тема 10. Класичні моделі ринкової рівноваги.
Тема 11. Модель ринкової рівноваги Кейнса.