Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 02 Культура і мистецтво |
Спеціальність | 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа |
Освітня програма | Інформаційна аналітика і PR-діяльність |
Обсяг дисципліни | 6 кредити (180 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (20 академічних годин), лабораторні заняття (40 академічних годин) |
Форма контролю | Екзамен |
Вивчення дисципліни «Інформатика та комп’ютерна техніка» є формування у студентів високого рівня інформативних компетентностей щодо застосування сучасних програмно-технічних засобів комп’ютеризації, необхідних для підвищення ефективності процесів обробки, пошуку та передавання даних в умовах розвитку сучасних інформаційних технологій, що є основою їх висококваліфікованої професійної діяльності.
Завдання дисципліни, спрямовані на формування у студентів загальних і професійних компетентностей:
ЗК3 Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.
ЗК6 Навички використання інформаційних і комунікативних технологій.
ЗК8 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК12 Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ФК 1 Здатність забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, компетентності систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, спеціальності (ФК) розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах.
ФК 2 Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв.
ФК 3 Здатність використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології та програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань.
ФК 7 Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування користувачів інформаційних, бібліотечних та архівних установ.
ФК 8 Здатність проектувати та створювати документно-інформаційні ресурси, продукти та послуги.
ФК 9 Здатність використовувати РК та інші прикладні соціокомунікаційні технології в умовах сучасної інформаційно-технологічної інфраструктури.
ФК 10 Здатність адмініструвати соціальні мережі, електронні бібліотеки та архіви.
ФК 11 Здатність використовувати автоматизовані інформаційно-пошукові системи, організовувати електронні бібліотеки та архіви.
ФК 12 Здатність створювати, наповнювати та забезпечувати функціонування веб-сайтів та веб-спільнот у мережі Інтернет.
ФК 13 Здатність опановувати і використовувати технології електронного урядування та електронного документообігу.
ФК 14 Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності, постійного підвищення рівня інформаційної культури.
ФК 15 Здатність опановувати та застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності.
ФК 16 Здатність презентувати та оприлюднювати результати теоретико-прикладних досліджень у сфері інформаційно-аналітичної та виставкової діяльності.
ФК 17 Здатність створювати й просувати інформаційний контент, розроблені медійні продукти в процесі формування іміджу й бренду.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Інформатика та комп’ютерна техніка» є:
РН 1 Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності.
РН 2 Впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології вебдизайну та вебмаркетингу.
РН З Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність.
РН 4 Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів.
РН 5 Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.
РН 8 Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності.
РН 9 Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг.
РН 10 Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання.
РН 11 Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.
РН 12 Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.
РН 20 Уміти оприлюднювати результати власних теоретико-прикладних досліджень у фаховому середовищі та презентувати їх із застосуванням сучасних технічних засобів.
РН 24 Розміщувати оперативну інформацію про свій рекламний, інформаційний та медіа продукт на доступних інтернет- та медійних платформах, виставкових майданчиках.
Попередньо опановані дисципліни: ґрунтується на тісному взаємозв’язку з дисципліною шкільного курсу «Інформатика».
Тема 1. Предмет, метод і завдання дисципліни. Теоретичні основи інформаційних технологій.
Тема 2. Системне забезпечення інформаційних процесів.
Тема 3. Текстовий процесор MS Word.
Тема 4. Табличний процесор MS Excel. Обчислення в MS Excel. Електронна таблиця як база даних.
Візуалізація даних. Графіки, діаграми.