Навчальний курс 029БОК15 Фізичне виховання

Освітній рівень Перший (бакалаврський)
Програма навчання Обов’язкова
Галузь знань 02 Культура і мистецтво
Спеціальність 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа
Освітня програма Інформаційна аналітика і PR-діяльність
Обсяг дисципліни  
Види аудиторних занять лекції ( не передбачено), практичні заняття (не передбачено)
Форма контролю Диференційований залік

Вивчення дисципліни  «Фізичне виховання»  спрямоване на опанування знань щодо формування  у  студентів  теоретичних  знань  основ здорового  способу  життя,  методики  найбільш  ефективних  видів  і  форм  раціональної  рухової діяльності  й  уміння  застосувати  їх  на  практиці  у  своїй  фізичній  активності,  а  також  стійкої навички до щоденних занять фізичними вправами у різноманітних раціональних формах.

Завданнями дисципліни «Фізичне виховання» є:

  • формування розуміння необхідності підвищення функціональних можливостей організму засобами фізичної культури;
  • сприяння всебічному гармонійному розвитку, відмова від шкідливих звичок, покращення розумової і фізичної працездатності;
  • оволодіння системою практичних умінь і навичок занять головними видами і формами раціональної фізкультурної діяльності, забезпечення, зберігання і зміцнення здоров’я, розвиток й удосконалення психофізичних можливостей, якостей і властивостей особистості;
  • формування системи знань з фізичної культури та здорового способу життя, необхідних у процесі життєдіяльності, навчання, роботі, сімейному фізичному вихованні;
  • набуття фонду рухових умінь і навичок, забезпечення загальної фізичної підготовленості, що визначають психофізичну готовність випускників вищого закладу освіти до життєдіяльності й обраної професії;
  • набуття досвіду творчого використання фізкультурно – оздоровчої і спортивної діяльності для досягнення особистих цілей;
  • формування основ навчання та розвитку рухових умінь, навичок забезпечення високого рівня фізичної підготовленості, розкриття змісту фізичного виховання у професійній діяльності фахівця з обраної спеціальності, озброєння професійними вміннями й навичками.

Програмними результатами вивчення дисципліни  «Фізичне виховання» є:

  • визначати ступінь поняття здоров’я;
  • керувати своїм здоров’ям;
  •  економно його використовувати протягом усього життя;
  • формувати розуміння ролі фізичної культури в розвитку особистості і підготуванню її до професійної діяльності;
  • формувати системи знань з фізичної культури та здорового способу життя, необхідних в процесі життєдіяльності, навчанні, роботі, використовувати засоби фізичної культури з метою покращення здоров’я та рухової підготовленості як складових ефективної професійної діяльності; використовувати різноманітні види фізичних вправ для профілактики захворювань, зміцнення здоров’я та підвищення розумової і фізичної працездатності..

Попередньо опановані дисципліни: ґрунтується на тісному взаємозв’язку з  попередньо опанованим шкільним курсом  «Фізична культура», «Основи здоров’я», а також на знаннях з біологічних і педагогічних дисциплін.

Тема 1. Вступ до навчальної дисципліни «Фізичне виховання».

Тема 2. Техніка бігу на короткі та середні дистанції.

Тема 3. Розвиток витривалості.

Тема 4. Техніка стрибків у довжину. 

Тема 5.  Основні  положення  та  переміщення  у  спортивних  іграх. 

Тема 6. Тактико - технічні  дії  в спортивних іграх.

Тема 7. Тактичні дії гравців в захисті. Тактичні дії гравців в нападі.

Тема 8. Учбова гра (волейбол).

Тема 9. Розвиток фізичних якостей.

Тема 10. Вправи для формування правильної постави.

Тема 11. Вправи на гімнастичній стінці.

Тема 12. Атлетична гімнастика. 

Тема 13. Профілактика травматизму під час занять ЗФП.

Тема 14. Вправи для розвитку сили основних м’язових груп.

Тема 15. Удосконалення розвитку силових якостей.

Тема 16. Удосконалення фізичного розвитку, постави, головних життєво важливих рухових якостей. 

Тема  17.  Вправи  для  розвитку  фізичних  якостей,  необхідних  для  підвищення  функціональних  можливостей. 

Тема  18.  Перевірка  і  оцінка  рухових  якостей  (сила, витривалість,  гнучкість,  спритність). 

Тема  19.  Особливості  складання  комплексів  вправ професійно прикладної спрямованості.

Тема 20. Позитивний вплив вправ ППФП на організм.

Тема  21.  Підведення  підсумків  семестру.

Тема  22.  Загальнорозвиваючі  та  спеціальні легкоатлетичні  вправи.

 Тема  23.  Стрибки  у  довжину.  Розвиток  стрибучості.

 Тема  24. Повторення техніки бігу на короткі та середні дистанції.

Тема 25. Розвиток швидкісно-силової витривалості.

Тема 26. Спеціальні бігові та стрибкові вправи. 

Тема 27. Удосконалення техніки стрибків у довжину з місця.

Тема 28. Вплив занять із спортивних ігор на розвиток фізичних якостей.

Тема 29. Організація та форми занять зі спортивних ігор.

Тема 30. Тактичні дії гравців в  захисті.  Тактичні  дії  гравців  у  нападі.  Навчальна  гра  (футбол). 

Тема  31.  Удосконалення техніко-тактичної  підготовки  в  баскетболі.

Тема  32.  Удосконалення  техніко-тактичної  підготовки у волейболі.

Тема 33. Фізична та тактична підготовка воротарів у футболі.

Тема 34. Фізична та тактична підготовка воротарів у гандболі.

Тема 35. Командні дії у спортивних іграх. Тактика  гри.

Тема  36.  Удосконалення  виконання  вправ  на  гімнастичній  стінці. 

 Тема  37. Використання  прийомів  страхування,  допомоги  і  самострахування  під  час  виконання  гімнастичних  вправ. 

Тема  38.  Удосконалення  техніки  атлетичної  гімнастики.

Тема  39. Проведення  занять  з  використанням  футбольних  м’ячів. 

Тема  40.  Демонстрація термінологічних  положень  рук,  ніг,  тулуба,  положень  стоячи,  сидячи,  лежачи.

Тема  41. Удосконалення виконання гімнастичних вправ для формування правильної постави.

Тема 42. Вправи на фізичний розвиток і поставу.

Тема 43. Позитивний вплив вправ ЗФП на організм.

Тема 44. Удосконалення вправ для розвитку сили основних м’язових груп.

Тема 45. Складання та проведення комплексів вправ загальної фізичної підготовки.

Тема 46. Перевірка і оцінка  загальної  фізичної  підготовленості.

 Тема  47. Виховання  фізичних  якостей. 

 Тема  48. Засоби професійно-прикладної фізичної підготовки студентів.

 Тема 49. Проведення комплексів вправ професійно-прикладної спрямованості.

 Тема 50. Складання нормативів. Підведення підсумків.

Координатор Syllabus