Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
19 Архітектура та будівництво |
Спеціальність |
191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма |
Архітектура будівель і споруд |
Обсяг дисципліни |
3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | Лекції (20 академічних годин), практичні заняття (12 академічних годин) |
Форма контролю |
Диференційований залік |
Мета навчальної дисципліни: формування у студентів знань і навичок, необхідних для проєктування та реалізації архітектурних рішень, що відповідають принципам сталого розвитку. Це включає розвиток екологічної свідомості, розуміння впливу архітектури на довкілля, соціальні аспекти сталого розвитку, ефективне використання енергоресурсів, впровадження інноваційних технологій і матеріалів, а також збереження культурної та природної спадщини. Основна мета – навчити майбутніх архітекторів створювати проєкти, що гармонійно поєднують екологічні, економічні та соціальні потреби суспільства.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів компетентностей:
– здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
– здатність спілкуватися державною мовою якісно, так і письмово;
– здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології;
– прагнення до збереження навколишнього середовища;
– знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
– здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності);
– здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування;
– здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування;
– здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування.
Програмні результати вивчення навчальної дисципліни «Теорія архітектури сталого розвитку»:
– мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері архітектури та містобудування з метою розвитку нових знань та процедур;
– розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності;
– знати, розуміти та оцінювати характеристики сучасних будівельних матеріалів, виробів і технологій, враховувати їх особливості при розробці інноваційних проєктних рішень будівель і споруд, в проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, при реконструкції та реставрації пам’яток архітектури і містобудування;
– застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень;
– приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти і порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі побічні наслідки та ризики;
– знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно- містобудівних проєктів;
– обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проєктуванні;
– аналізувати архітектурно-композиційні особливості архітектурних об’єктів та використовувати результати аналізу в процесі проектування будівель і споруд в історичному середовищі.
Змістовий модуль 1. ОСНОВИ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
Тема 1. Поняття про сталий розвиток. Цілі, завдання і проблеми сталого розвитку.
Тема 2. Наукові і світоглядні передумови формування засад сталого розвитку.
Тема 3. Принципи забезпечення сталого розвитку.
Тема 4. Цілі і завдання формування моніторингу сталого розвитку
Змістовний модуль 2. ПРИНЦИПИ СТАЛОГО РОЗВИТКУ В АРХІТЕКТУРІ
Тема 5. Концепція сталого розвитку архітектурного середовища.
Практичне заняття № 1.
Тема 6. Тенденції концепції сталого розвитку в архітектурі та містобудуванні.
Практичне заняття № 2.
Тема 7. Вплив архітектурних об'єктів на навколишнє середовище.
Практичне заняття № 3.
Тема 8. Економічна доцільність сталого розвитку в архітектурі.
Практичне заняття № 4.
Тема 9. Стандарти сталого будівництва LEED, BREEAM.
Практичне заняття № 5.
Тема 10. Впровадження концепції сталої архітектури.
Практичне заняття № 6.