Посилання на дистанційний курс: https://dist.nupp.edu.ua/course/view.php?id=3398
Структура
Мета навчальної дисципліни
Метою є забезпечення дисциплін професійної підготовки необхідним апаратом математичної статистики, що відповідає фаховому напряму: означень, теорем, правил; формування початкових умінь самостійного опрацювання літературу з математичної статистики.
ЗК 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
СК4. Здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел.
СК5. Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій.
СК6. Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження.
СК7. Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації.
Передумови для вивчення дисципліни
Передумовою для вивчення дисципліни є попереднє вивчення шкільного курсу математики, алгебри та початків аналізу, елементів комбінаторики та теорії ймовірностей та статистики.
Очікувані результати навчання з дисципліни
ПР3. Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань.
ПР4. Здійснювати реферування наукових джерел, обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки
ПР5. Самостійно обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги
ПР6. Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, дотримуватися процедури дослідження
ПР7. Рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки
ПР8. Презентувати результати власних досліджень усно / письмово для фахівців і нефахівців.
ПР10. Формулювати думку логічно, доступно, дискутувати, обстоювати власну позицію, модифікувати висловлювання відповідно до культуральних особливостей співрозмовника
ПР11. Складати та реалізовувати план консультативного процесу з урахуванням специфіки запиту та індивідуальних особливостей клієнта, забезпечувати ефективність власних дій
ПР12. Складати та реалізовувати програму психопрофілактичних та просвітницьких дій, заходів психологічної допомоги у формі лекцій, бесід, круглих столів, ігор, тренінгів, тощо, відповідно до вимог замовника.
ПР16. Знати, розуміти та дотримуватися етичних принципів професійної діяльності психолога.
Тема 1. Математика і психологія. Вимірювання в психології. Вимірювання і шкали.
Тема 2. Організація статистичного дослідження. Вибірковий метод. Графічне зображення статистичних даних.
Тема 3. Первинна описова статистика.
Тема 4. Перевірка статистичних гіпотез.
Тема 5. Методи кореляційного аналізу.
Тема 6. Параметричні та непараметричні методи порівняння двох вибірок досліджуваних.
Тема 7. Способи візуалізації і подання даних.
Базова
- Боснюк В. Ф. Математичні методи в психології: курс лекцій. Мультимедійне навчальне видання. Х.: НУЦЗУ, 2020. 141 с.
- Климчук В.О. Математичні методи у психології. Навчальний посібник. К.: Освіта України, 2009. 288 с.
- Телейко А. Б., Чорней Р. К.. Математико-статистичні методи в соціології та психології: навч. Посібник. Київ : МАУП, 2007. 418 с.
- Лисенко Д.П. Застосування методів математичної статистики у психологопедагогічних дослідженнях: навч. посіб. Київ : НУОУ, 2023. 187 с
- Боснюк В.Ф. Математичні методи в психології: курс лекцій. Мультимедійне навчальне видання Х.: НУЦЗУ, 2020. 141 с.
Допоміжна
- Боснюк В.Ф. Математичні методи в психології : збірник таблиць критичних значень статистичних критеріїв аналізу даних. Х. : НУЦЗУ, 2017 . 17 с.
- Горкавий В. К., Ярова В. В. Математична статистика: Навчальний посібник. Київ: ВД «Професіонал», 2004, 384 с.
- Мармоза А. Т. Практикум математичної статистики: Навч. посіб. Київ: Кондор, 2004. 264 с.
- Паніотто В.І., Максименко В.С., Харченко Н.М. Статистичний аналіз соціологічних даних. Київ. міжнар. ін-т соціології. К.: Вид. дім «КМ Академія», 2004. 269 с.
- Підгорний А. З. Статистика: навчальний посібник. Одеса, 2013. 106 с.
- Руденко В. М., Руденко Н. М. Математичні методи в психології. Київ: Академвидав, 2009. 384с.
- Циба В.Т. Математичні основи соціологічних досліджень: кваліметричний підхід. К.: МАУП, 2020. 248 с.
- Освітні вимірювання та статистичні методи обробки даних [Електронний ресурс] : електрон. метод. рекомендації до практичних занять з курсу для здобувачів спеціальності 011 "Освітні, педагогічні науки" / уклад.: В. В. Павлова, Н. В. Нагорна. – Одеса, 2023. – 33 с.