Оцінювання якості підготовки спеціальності 073 Магістр

Моніторинг рівня задоволеності якістю освітнього процесу з кожної навчальної дисципліни за ІІ семестр 2023-2024 н.р.

здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти

спеціальності  073 Менеджмент за освітньою програмою «Менеджмент організацій і адміністрування»

На виконання розпорядження № 56 від 15.05.2024 р. «Про проведення опитування учасників освітнього процесу» в період з 20.05.2024 р. по 24.05.2024 р. кафедрою менеджменту і логістики проведено опитування здобувачів усіх рівнів вищої освіти щодо їх задоволеності якістю освітнього процесу з кожної навчальної дисципліни поточного семестру. Опитування здійснено із використанням інформаційного ресурсу GOOGLE FORMS анонімно, на добровільних засадах.

В опитуванні взяли участь 29 здобувачів освітньої програми. Відповідно вибірка є репрезентативною.

№ з/п

Питання

Рекомендована форма відповіді

% позитивних відповідей

1

Чи вважаєте Ви зміст навчальної дисципліни актуальним і сучасним?

Так/Ні

98,03

2

Чи вважаєте Ви, що зміст навчальної дисципліни є корисним для подальшої професійної діяльності за спеціальністю?

Так/Ні

96,06

3

Чи пояснив викладач на першому занятті критерії, порядок, форми та строки проведення поточного та підсумкового контролю знань за дисципліною?

Так/Ні

96,55

4

Чи вважаєте Ви, що оцінювання знань з дисципліни протягом семестру було об'єктивним та прозорим?

Так/Ні

94,09

5

Чи використовував викладач методики, пов'язані з розвитком соціальних навичок (soft skills), наприклад робота в команді, публічні виступи, міжособистісне спілкування, ведення дискусій і переговорів тощо?

Так/Ні

97,04

6

Чи мали ви можливість обирати тематику індивідуальних завдань чи пропонувати власну (курсові роботи, проєкти, доповіді, реферати)?

Так/Ні

93,10

7

Оцініть наскільки якісний та зручний для використання дистанційний курс навчальної дисципліни

Шкала від 1 до 10

95,07

8

Чи стикалися Ви з випадками порушення принципів академічної доброчесності з боку інших студентів під час вивчення навчальної дисципліни? (списування, академічний плагіат, фальсифікація)

Так/Ні

3,45

9

Оцініть, наскільки рівень викладання дисципліни відповідав Вашим очікуванням

Шкала від 1 до 10

98,03

10

Що б Ви порадили змінити чи удосконалити для поліпшення якості навчання з даної дисципліни?

Поле для відповіді

 

Результати опитування було обговорено на засіданні кафедри менеджменту і логістики 21.06.2024 року, протокол № 32.

98,03% респондентів вважають зміст навчальних дисциплін актуальним і сучасним, а 96,06% вважають, що зміст навчальних дисциплін є корисним для подальшої професійної діяльності за спеціальністю. 96,55% опитуваних студентів підтвердили, що викладач пояснив на першому занятті критерії, порядок, форми та строки проведення поточного та підсумкового контролю знань за дисципліною. 94,09% вважають, що оцінювання знань протягом семестру було об’єктивним та прозорим. 93,10% підтвердили, що мали можливість обирати тематику курсових робіт, рефератів та пропонувати власну.

Узагальнюючи результати опитування слід відмітити, що на питання 10 респонденти порадили збільшити прикладний аспект дисципліни (дисципліна «Технологічні інновації, інтелектуальна власність та трансфер технологій»);  збільшити кількість практичних  занять на базі підприємств та кількість програмних продуктів для вивчення бізнес-процесів (дисципліна «Реінжиніринг бізнес-моделей і бізнес-процесів»).

З метою удосконалення та покращення ступеня відповідності форм, методів навчання та викладання  відповідно принципам академічної доброчесності та студентоцентрованого підходу в навчанні, пропонується вжити наступних заходів:

1. Збільшити практику використання неформальних онлайн-курсів  для студентів під час вивчення навчальних дисциплін.

2. Активізувати роботу щодо використання сучасних інтерактивних методів щодо опитування студентів  під час проведення практичних занять, що дозволить забезпечити якісний  зворотній зв'язок.

З метою покращення освітньої діяльності за спеціальністю 073 «Менеджмент» кафедра менеджменту і логістики проводить моніторинг якості освіти шляхом постійного опитування здобувачів вищої освіти.

Опитування торкаються обсягу освітніх компонентів, якості викладання, якості оцінювання та сприяють покращенню якості освітнього процесу.

Аналіз інформації таких опитувань дозволяє отримати об’єктивні дані про функціонування освітньої системи, дає можливість побачити переваги й «слабкі місця» в організації освітнього процесу на основі яких, в подальшому, можливо зробити правильні кроки у напрямку усунення недоліків та виправлення помилок, що були допущені під час запровадження інновацій. Разом з тим, інформація, отримана у процесі моніторингового дослідження, дає можливість розробити стратегію подальшого розвитку освітньої галузі.

Результати опитування анкетування

Протягом 2021-2022 навчального року проводилося он-лайн опитування здобувачів вищої освіти за спеціальністю 073 «Менеджмент» щодо виявлення рівня задоволеності якістю освітньої складової підготовки. Для проведення такого опитування викладачами кафедри менеджменту і логістики була розроблена анкета. В опитуванні 2 семестру 2021-2022 навчального року взяли учать 68 здобувачів вищої освіти. Було отримано наступні результати:

Середня задоволеність за всіма дисциплінами 94,58 %, у тому числі за: обсягом освітніх компонентів - 94,42 %; якість викладання – 93,49 %; якість оцінювання - 95, 84 %.

Результати опитування свідчать про достатньо високий рівень задоволеності студентів методами навчання та викладання.

Проведено опитування здобувачів вищої освіти щодо їх задоволеності якістю освітнього процесу з кожної навчальної дисципліни ІІ семестру 2022 / 2023 н.р. Період проведення опитування – з 29.05.2023 по 09.06.2023.

Результати опитування здобувачів другого освітнього рівня спеціальності 073 «Менеджмент» освітньо-професійної програми «Менеджмент організацій і адміністрування» показали, що загальний рівень задоволення якістю навчання становить – 90%. 90% студентів зазначили, що їм вистачило часу для опанування навчальної дисципліни саме шляхом інформативного заповнення дистанційного курсу – 84%.  98 %  студентів зазначили, що зміст дисциплін є сучасним та актуальним.   100 %  студентів зазначили, що вони мали  зворотний зв'язок із викладачами. 97 %  студентів зазначили, що вони були вчасно проінформовані про порядок, форми та строки проведення поточного та підсумкового контролю знань.

Проведено опитування здобувачів вищої освіти щодо їх задоволеності якістю освітнього процесу з кожної навчальної дисципліни І семестру 2022 / 2023 н.р.  Період проведення опитування – з 01.11.2022 по 11.11.2022 (розпорядження від 31.10.2022  № 190 «Про проведення опитування учасників освітнього процесу»).   

Результати опитування студентів другого освітнього рівня спеціальності 073 «Менеджмент» освітньо-професійної програми «Менеджмент організацій і адміністрування» показали, що загальний рівень задоволення якістю навчання становить – 89%. 88% студентів зазначили, що їм вистачило часу для опанування навчальної дисципліни саме шляхом інформативного заповнення дистанційного курсу – 84%.  94 %  студентів зазначили, що зміст дисциплін є сучасним та актуальним.   96 %  студентів зазначили, що вони мали  зворотний зв'язок із викладачами. Однак, відмітили, що у них є побажання щодо використання  окремих видів програмного забезпечення, тому цей показник  становить  71 %.  88 %  студентів зазначили, що вони були вчасно проінформовані про порядок, форми та строки проведення поточного та підсумкового контролю знань.

Середня задоволеність якістю освітньої складової підготовки студентів

 другого (магістерського) рівня вищої освіти

спеціальності  073 Менеджмент за І семестр 2023-2024 н.р.

за освітньою програмою «Менеджмент організацій і адміністрування»

№ з/п

Питання

Рекомендована форма відповіді

%

1

Чи вважаєте Ви зміст навчальної дисципліни актуальним і сучасним?

Так/Ні

90,2

2

Зміст навчальної дисципліни дає можливість здобути компетентності, необхідні для подальшої професійної діяльності

Шкала від 1 до 10

90,6

3

Вважаю вивчення навчальної дисципліни корисним для моєї подальшої професійної діяльності

Так/Ні

93,4

4

Викладач на першому занятті чітко та зрозуміло пояснив критерії, порядок, форми та строки проведення поточного та підсумкового контролю знань за дисципліною

Так/Ні

92 (так)

5

Чи вважаєте Ви, що оцінювання знань з дисципліни протягом семестру було об'єктивним та прозорим?

Шкала від 1 до 10

9,1

6

Викладач використовував методики, пов'язані з розвитком соціальних навичок (soft skills), наприклад робота в команді, публічні виступи, міжособистісне спілкування, ведення дискусій і переговорів тощо

Так/Ні

92,8

7

Чи мали ви можливість обирати тематику індивідуальних завдань (курсові роботи, проєкти, доповіді, реферати)

Так/Ні

94,1

8

Навчальна дисципліна має належне забезпечення навчальними матеріалами, що розміщені на платформі дистанційної освіти, електронній бібліотеці тощо

Шкала від 1 до 10

9

9

Чи стикалися Ви під час вивчення навчальної дисципліни з випадками порушення принципів академічної доброчесності з боку інших студентів чи з боку викладача? (списування, академічний плагіат, фальсифікація, необ'єктивне оцінювання)

Так/Ні

Ні

10

Як би Ви оцінили рівень викладання дисципліни

Шкала від 1 до 10

9,2

11

Що б Ви порадили змінити чи удосконалити для поліпшення якості навчання з даної дисципліни?

Поле для відповіді

-

Моніторинг рівня задоволеності якістю освітнього процесу з кожної навчальної дисципліни за ІІ семестр 2023-2024 н.р.

здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти

спеціальності  073 Менеджмент за освітньою програмою «Менеджмент організацій і адміністрування»

На виконання розпорядження № 56 від 15.05.2024 р. «Про проведення опитування учасників освітнього процесу» в період з 20.05.2024 р. по 24.05.2024 р. кафедрою менеджменту і логістики проведено опитування здобувачів усіх рівнів вищої освіти щодо їх задоволеності якістю освітнього процесу з кожної навчальної дисципліни поточного семестру. Опитування здійснено із використанням інформаційного ресурсу GOOGLE FORMS анонімно, на добровільних засадах.

В опитуванні взяли участь 29 здобувачів освітньої програми. Відповідно вибірка є репрезентативною.

№ з/п

Питання

Рекомендована форма відповіді

% позитивних відповідей

1

Чи вважаєте Ви зміст навчальної дисципліни актуальним і сучасним?

Так/Ні

98,03

2

Чи вважаєте Ви, що зміст навчальної дисципліни є корисним для подальшої професійної діяльності за спеціальністю?

Так/Ні

96,06

3

Чи пояснив викладач на першому занятті критерії, порядок, форми та строки проведення поточного та підсумкового контролю знань за дисципліною?

Так/Ні

96,55

4

Чи вважаєте Ви, що оцінювання знань з дисципліни протягом семестру було об'єктивним та прозорим?

Так/Ні

94,09

5

Чи використовував викладач методики, пов'язані з розвитком соціальних навичок (soft skills), наприклад робота в команді, публічні виступи, міжособистісне спілкування, ведення дискусій і переговорів тощо?

Так/Ні

97,04

6

Чи мали ви можливість обирати тематику індивідуальних завдань чи пропонувати власну (курсові роботи, проєкти, доповіді, реферати)?

Так/Ні

93,10

7

Оцініть наскільки якісний та зручний для використання дистанційний курс навчальної дисципліни

Шкала від 1 до 10

95,07

8

Чи стикалися Ви з випадками порушення принципів академічної доброчесності з боку інших студентів під час вивчення навчальної дисципліни? (списування, академічний плагіат, фальсифікація)

Так/Ні

3,45

9

Оцініть, наскільки рівень викладання дисципліни відповідав Вашим очікуванням

Шкала від 1 до 10

98,03

10

Що б Ви порадили змінити чи удосконалити для поліпшення якості навчання з даної дисципліни?

Поле для відповіді

 

Результати опитування було обговорено на засіданні кафедри менеджменту і логістики 21.06.2024 року, протокол № 32.

98,03% респондентів вважають зміст навчальних дисциплін актуальним і сучасним, а 96,06% вважають, що зміст навчальних дисциплін є корисним для подальшої професійної діяльності за спеціальністю. 96,55% опитуваних студентів підтвердили, що викладач пояснив на першому занятті критерії, порядок, форми та строки проведення поточного та підсумкового контролю знань за дисципліною. 94,09% вважають, що оцінювання знань протягом семестру було об’єктивним та прозорим. 93,10% підтвердили, що мали можливість обирати тематику курсових робіт, рефератів та пропонувати власну.

Узагальнюючи результати опитування слід відмітити, що на питання 10 респонденти порадили збільшити прикладний аспект дисципліни (дисципліна «Технологічні інновації, інтелектуальна власність та трансфер технологій»);  збільшити кількість практичних  занять на базі підприємств та кількість програмних продуктів для вивчення бізнес-процесів (дисципліна «Реінжиніринг бізнес-моделей і бізнес-процесів»).

З метою удосконалення та покращення ступеня відповідності форм, методів навчання та викладання  відповідно принципам академічної доброчесності та студентоцентрованого підходу в навчанні, пропонується вжити наступних заходів:

1. Збільшити практику використання неформальних онлайн-курсів  для студентів під час вивчення навчальних дисциплін.

2. Активізувати роботу щодо використання сучасних інтерактивних методів щодо опитування студентів  під час проведення практичних занять, що дозволить забезпечити якісний  зворотній зв'язок.