ШЕВЧУК Вікторія Валентинівна

ШЕВЧУК Вікторія Валентинівна

ПОСАДА:

Доцент кафедри психології та педагогіки

НАУКОВИЙ СТУПІНЬ, ВЧЕНЕ ЗВАННЯ::

Кандидат психологічних наук (2010)

ВЧЕНЕ ЗВАННЯ::

Доцент кафедри психології (2020)

НАУКОВІ БАЗИ:

 ORCID, Reseacher ID, Google Scholar

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

 (097) 778 67 82

ОСВІТА:

2005 Полтавський державний педагогічний університет  імені В.Г. Короленка за спеціальністю «Психологія». Кваліфікація: практичний психолог.
2006 Полтавський державний педагогічний університет імені В.Г. Короленка за спеціальністю «Психологія». Кваліфікація: магістр практичної психології, викладач психології.
2020 Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» за спеціальністю «Філологія».  Кваліфікація: магістр філології, філолог, викладач,  перекладач (німецька мова).

ДОСВІД ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ:

2007-2010 Аспірант Інституту психології імені Г.С Костюка НАПН України.
2009-2010 Викладач кафедри психології та педагогіки вищої школи Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.
2010-2018 Старший викладач кафедри психології Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка;
2018-2022 Доцент кафедри психології Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка.
2020-2022 Докторант кафедри психології розвитку Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
2022-2023 Доцент кафедри педагогічної майстерності та інклюзивної освіти Полтавської академії неперервної освіти імені М.В. Остроградського.
З 10.07.2023 Доцент кафедри психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка».

СТАЖУВАННЯ та ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ

  1. Підвищення кваліфікації за програмою Всеукраїнської літньої школи з психології «Національні наукові психологічні школи: історія і сучасність» (Київ), 21.06. – 09.07. 2023 року, обсягом 90 годин.
  2. Онлайн-курс «Основи кібер-гігієни» (10 годин  / 0,33 кредити ЄКТС, квітень 2023 р.)
  3. Підвищення кваліфікації за програмою «Інклюзивна освіта та навчання в сучасних умовах трансформацій: психолого-педагогічні основи інклюзивної освіти» № ADV-230170-PSI від 05.03.2023 (180 годин/60 кредити ЄКТС, січень-березень 2023 року)
  4. Підвищення кваліфікації за програмою Всеукраїнської літньої школи з психології «Національні наукові психологічні школи: історія і сучасність» (Київ-Одеса), 21.06. – 04.07. 2021 року, обсягом 90 годин.
  5. Підвищення кваліфікації на базі кафедри психології Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, 05.05 – 04.06.2021 р., обсягом 150 годин.
  6. Онлайн-стажування «Сучасні підходи до організації навчального процесу у вищій школі», Wyzsze SeminariumDuchowne Stowarzyszenia Apostolstwa Katolickiego (Warszawa), 1.10.2020 – 29.12.2020 року, обсягом 180 годин.
  7. Наукове стажування в інституті педагогіки Академії Поморської (м. Слупськ, Польща) березень 2020 року, обсягом 360 годин. 
  8. Наукове стажування за програмою міжнародного проекту Іnterintelligent науково-інноваційного центру компанії SustainabledevelopmentLtd  «Scientific concepts of psychological, professional and social health» («Наукові концепції психологічного, професійного та соціального здоров'я») (м. Любляна, Словенія) грудень 2017 – січень 2018 рр., обсягом 120 годин.
  9. Стажування у Кременчуцькому національному університеті імені Михайла Остроградського, 16 травня - 16 червня 2016 р. (посвідчення № 19 від 17.06.2016 р. ).
  10.   Пройшла навчання за програмою «Психологічна корекція дітей  з вадами розвитку» (Київ, Інститут раціонально-інтуїтивної психотерапії «Я»), обсягом 100 годин.
  11. Пройшла навчання за програмою семінару «Технологія створення дистанційного навчального курсу» (120 год/4 кредити ECTS) у Полтавському національному педагогічному університеті імені В.Г. Короленка у 2016 р. (сертифікат Д-16 № 16 від 22 червня 2016 р.).
  12. Учасник тренінгу «Ейдетика для психолога та педагога», м. Київ, Київський інститут раціонально-інтуїтивної психотерапії «Я», 20-21 лютого 2016 року.

ДИСЕРТАЦІЙНІ ПРАЦІ

05.10.2010 р. – захист дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук з теми «Історико-культурні передумови становлення Полтавської психологічної школи у ХVІІІ– ХХ століттях» (спеціальність 19.00.01 «Загальна психологія, історія психології») при Інституті психології імені Г.С. Костюка НАПН України.

НАУКОВІ ІНТЕРЕСИ:

Коло наукових інтересів становлять проблеми, пов’язані з особливостями психологічного розвитку дітей з комплексними порушеннями та специфіки  психологічного супроводу їх батьків;  проблеми історії української психології, становлення та розвиток наукових шкіл у психології, дослідження наукового потенціалу вітчизняної психологічної науки.

Виконавець загальної кафедральної теми «Синергетичний підхід у розвитку та становленні особистості» (державний реєстраційний номер: 0121U108236).

ОСНОВНІ НАУКОВІ ПРАЦІ:

Автор (співавтор) більше 80 наукових і навчально-методичних праць, серед яких основними є:

Монографія:

  1. Шевчук В.В. (2015). Історико-культурні передумови становлення Полтавської психологічної школи у XVIII-XX століттях. Київ. ВД «Слово», 253 с.

Розділи в колективних монографіях:

  1. Шевчук, В.В. (2020). Особливості самооцінки та міжособистісних відносин у підлітків із затримкою психічного розвитку. Синергетичний підхід до психологічних процесів у системах різного рівня організації : монографія / авт. кол.: Н. O. Гончарова, Ю. І. Калюжна, Ю. О. Клименко, В. А. Лавріненко [та ін.] ; за ред.: К. В. Седих, І. Г. Тітова, Полтава : Астрая, С. 158–169.
  2. Шевчук, В.В. (2020). Комплексні порушення розвитку у дітей: наукові підходи та психологічні особливості. Pedagogical and psychological sciences: regularities and development trends : Collective monograph. Riga, Latvia «Baltija Publishing», P. 434–452.
  3. Shevchuk, V.V. (2021) INFLUENCE OF CHILDREN WITH COMPLEX DISORDERS DEVELOPMENT ON MARRIAGE AND FAMILY RELATIONS IN THEIR FAMILIES. Moderní aspekty vědy: X. Díl mezinárodní kolektivní monografie / Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o.. Česká republika: Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., str. 444. Р. 390–404.
  4. Шевчук В.В. (2023) Онтологічний підхід до розуміння особистості у науковій спадщині Григорія Сковороди. Розвиток гуманістичних ідей у неперервній освіті: від Григорія Сковороди до сучасного педагога-новатора : колект. наук. монографія / за заг. та наук. ред. д-ра пед. наук Н. І. Білик ; редколегія : В. В. Зелюк, М. О. Кириченко, В. В Пилипенко, З. В. Рябова та ін. Полтава; Київ: ПАНО ім. М.В Остроградського. С.203–211.

Навчальні посібники:

  1. Шевчук В.В. (2018). Технології психокорекційної допомоги сім’ям дітей з обмеженими психофізичними можливостями. Навчально-методичний посібник. Полтава : ПНПУ, 66 с.
  2. Шевчук В.В. Дитяча патопсихологія. Навчально-методичний посібник. Полтава : ПНПУ, 2021. 116 с.

 

Статті в наукових фахових виданнях, уключених до переліку, затвердженого МОН України:

  1. Шевчук В.В. Взаємозв’язок між характером батьківського виховання та рівнем емоційного комфорту дошкільників із вадами розвитку. Збірник наукових праць «Науковий вісник Херсонського державного університету». Серія «Психологічні науки». 2018 р. Вип. 3. Том 2. – С. 115–120.
  2. Шевчук В.В. Особливості когнітивної активності молодших школярів з різним рівнем тривожності. Теорія і практика сучасної психології : збірник наукових праць. 2019. № 4.  Т.2. С. 95–99.
  3. Шевчук В.В. Сучасні підходи до визначення категорії «емоційного вигорання». Габітус. 2020. № 17. С.141–146.
  4. Шевчук В.В. Наукові засади дослідження емоційного вигорання батьків дітей з комплексними порушеннями розвитку.         Проблеми сучасної психології. 2020.  № 1 (17). С. 190–198.
  5. Шевчук В.В. Особливості прояву агресії у молодшому та старшому підлітковому віці у дітей із уповільненим психічним розвитком. Молодий вчений. 2020.  № 5. С. 40–46.
  6. Шевчук В.В. Дитячо-батьківські стосунки у сім’ях, які виховують дітей із комплексними порушеннями розвитку. Габітус. 2021. № 21. С. 228–233.
  7. Шевчук В.В. Особливості шлюбних стосунків у сім’ях, які виховують дітей з комплексними порушеннями розвитку. Габітус. 2021. № 27. С. 87–93.
  8. Шевчук В.В. Parental attitude towards Chidren with Complex Developmental Disorders The scientific heritage. 2021. № 71 (71). VOL 4, Р. 61–66.
  9. Шевчук В.В. Психологічні детермінанти особистісних змін у батьків дітей з вадами розвитку. Психологія і особистість. 2021.  № 1. С. 57–71.
  10. Шевчук В.В. Специфіка впливу дітей з комплексними порушеннями розвитку на шлюбні взаємини у їх сім'ях. Збірник наукових праць «Науковий вісник Херсонського державного університету». Серія «Психологічні науки». Херсон, 2021 р.  № 4. С. 179–185.
  11. Шевчук В.В. Особливості дитячо-батьківських стосунків у родинах, які виховують дітей із комплексними порушеннями розвитку.       Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Психологічні науки. 2021. № 1. С. 139–145.
  12. Шевчук В.В. Особливості ставлення батьків до вад дітей із комплексними порушеннями розвитку. Вісник Львівського університету. Серія Психологічні науки. 2021. №9. С. 259-268.
  13. Шевчук В.В. Емоційні переживання батьків дітей із комплексними порушеннями розвитку. Вчені записки Таврійського національного університету ім. В.І. Вернадського. Серія Психологічні науки. 2021. 32 (71).  № 4. С. 102–110.
  14. Шевчук В.В. Специфіка психотерапевтичного впливу при переживаннях. Міжнародний науковий журнал «Грааль науки». 2021.   № 9 (жовтень, 2021). С. 387-391.
  15. Шевчук В.В., Власова О.І. Категорія «емоційного переживання у психологічній науці» Перспективи та інновації науки» (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). Випуск № 3(3) 2021. С. 291-303.
  16. Vlasova O.I.,  Shevchuk V. V. Integral personal and interpersonal characteristics of parents of children with complex developmental disorders. Insight: the psychological dimensions of society». 2021. Випуск 6. С. 110-124
  17.  Шевчук В. В. Загальна характеристика психологічної компетентності батьків, які виховують дітей з комплексними порушеннями розвитку. Національний вісниу Ужгородського національногго університету. Серія «Психологія». 2021. Вип. 4. С. 37–41. 

 Статті в іноземних періодичних виданнях, що входять до міжнародних наукометричних баз даних:

  1. Shevchuk V.V. Peculiarities of psychosocial maladjustment in women raising children with mental and physical disabilities. World of  Medicine and Biology. –  №2 (72), 2020, рр. 119–124. (Web of Science).
  2.  Shevchuk V.V. Countering Bulling sn School Invironment. Revista de Investigaciones Universidad del Quindío, 34(S2), 2022, рр. 211–222. (Web of Science).
  3. Shevchuk, V., Vlasova, O., Zaika, V., Morgun, V., & Kaliuzhna, Y. Psychological and pedagogical support for the quality of life of persons with disabilities. International Journal of Health Sciences6(2), 2022, рр. 1108–1122. (Scopus)
  4.  Shevchuk V. FORMATION OF AN INCLUSIVE EDUCATIONAL ENVIRONMENT OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS. Tempos Espaços Educ. v.13, n. 32, 2020. рр. 120–134. ( Web of Science).
  5.  Truba, H., Boyko, Y., Rakhimova, O., Kambalova, Y., & Shevchuk, V. (2022). Psycholinguistic dimensions of personal interaction between subjects of educational space in the context of the COVID-19 pandemic. Revista Tempos E Espaços Em Educação, 15(34), e17422. https://doi.org/10.20952/revtee.v15i34.17422

Статті в іноземних періодичних виданнях:

  1. Шевчук В.В. Агресивна поведінка підлітків із розладом психічного розвитку. Integración de las ciencias fundamentales y aplicadas en el paradigma de la sociedad post-industrial: Colección de documentos científicos «ΛΌГOΣ» con actas de la Conferencia Internacional Científica y Práctica (Vol. 3), 24 de abril de 2020. Barcelona, España: Plataforma Europea de la Ciencia. – С. 95–97.
  2. Shevchuk V. PARENTAL ATTITUDE TOWARDS CHILDREN WITH COMPLEX DEVELOPMENTAL DISORDERS.       The scientific heritage.  2021.  № 71 (71). VOL 4, No 71 (71) (2021). Р. 61–66.

Опубліковані праці апробаційного характеру:

  1. Шевчук В.В. Аналіз рівнів емоційного вигорання працівників пожежно-рятувальних підрозділів МНС України. Людина та соціум: сучасні проблеми взаємодії (психологічні та педагогічні аспекти) : Збірник тез наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції  (м. Львів, 21-22 вересня 2018 року). – Львів : ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2018. – Ч. 1. – С. 9–13.
  2. Шевчук В.В. Особливості психологічної адаптації  молодших школярів до інклюзивного навчання. Психологічні координати розвитку особистості: реалії та перспективи : матеріали V Міжнар. наук.-практ. конф. (27–28.04.2020 р.) / за заг. ред. К.В. Седих. – Полтава, 2020. – С. 186–191.
  3. Шевчук В.В. Особливості запам’ятовування у дітей старшого дошкільного віку із затримкою психічного розвитку при  вивченні іноземної мови. Fundamental And Applied Researches: Contemporary Scientifical and practical Solutions and Approaches. Interdisciplinary Prospects. Volume V / [Editors: A. Dushniy, M. Makhmudov, M. Strenacikova]. – Banska Bystrica – Baku – Uzhhorod – Kherson : Posvit, 2019. С. 387–391.
  4. Шевчук В.В. Суїцидальні тенденції у поведінці батьків дітей з комплексними порушеннями розвитку. Scientific forum: theory and practice of research: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the I International Scientific and Theoretical Conference (Vol. 2), June 18, 2021. Valencia, Kingdom of Spain: European Scientific Platform. P. 125–127.
  5. Шевчук В.В. Особливості застосування АРТ-терапії для розвитку творчого потенціалу дітей з РАС. Синергетичний підхід до проєктування життєвого простору особистості : зб. наук. матеріалів Міжнарод. наук.-практ. онлайн-конф. (27-28 квітня 2021 р., м. Полтава). Полтава, 2021. С. 323–326.
  6.  Шевчук В.В. Переживання стресу батьками, які виховують дітей з комплексними порушеннями розвитку. Психологія та педагогіка: історія розвитку, сучасний стан та перспективи досліджень : зб. наук. матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (17-18 вересня 2021 р., м. Одеса). Одеса, 2021. С. 67–69
  7. Шевчук В.В. Особистісні характеристики батьків дітей із комплексними порушеннями розвитку. Сучасні аспекти модернізації науки: стан, проблеми, тенденції розвитку: матеріали XV Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ; Роттердам, 07 листопада 2021 р. / за ред. Є.О. Романенка, І.В. Жукової. Київ; Роттердам: ГО «ВАДНД», 2021. С.209-213.
  8. Шевчук В.В. Психологічні особливості переживань хронічного стресу батьками, які виховують дітей з комплексними порушеннями розвитку. Психолого-педагогічні, правові та соціально-культурні проблеми сучасного суспільства: Матеріали VI Міжнар. наук.-практ. конф. (Кременчук, 20-21 жовтня 2021 р.); [редкол.: Т.Б. Поясок( голова), О.О. Пономаренко (відов. секр.) та ін. ]. ПП Щербатих О.В. : Кременчук, 2021. С. 241-246.
  9. Шевчук В.В. Загальна характеристика емоційних переживань особистості. Особистість у життєвих ситуаціях: світові тенденції й національні особливості (PLSWTNP) : Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю / за наук. ред. І.В. Данилюка, І.В. Ващенко, Г.К. Юрчинської. Київ : ТОВ «Про формат», 2021.  С. 126-129.
  10. Шевчук В.В. Огляд наукових підходів до розуміння категорії «переживання». Психологія та педагогіка: сучасні методики та інновації, досвід практичного застосування: Збірник тез наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (м. Львів, 22-23 жовтня 2021 року). Львів : ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2021. С. 12-15.
  11. Шевчук В.В. Феномен «переживання» у психологічній науці. Актуальні проблеми розвитку природничих та гуманітарних наук : збірник матеріалів IV Міжнар. наук.практ. конф. (11 листопада 2021 р.) / відп. ред. Голуб Г.С., Зінченко М. О. Луцьк, 2021. С. 614-616.
  12. Шевчук В.В. Специфіка психотерапевтичного впливу пр переживаннях. Матеріали II Міжнародної науково-практичної конференції «Globalization of scientific knowledge: international cooperation and integration of sciences» (22 жовтня 2021 року, м. Відень, Австрія). «International Centre Corporative Management». Відень. 2021.  С. 387-391.
  13. Шевчук В.В. Особливості першої психологічної допомоги в умовах військових станів сім’ям, які виховують дітей з комплексними порушеннями розвитку. Синергетичний підхід до проєктування життєвого простору особистості : зб. наук. матеріалів ІІ Міжнарод. наук.-практ. конф. (28-29 квітня 2022 р., м.Полтава). Полтава, 2022. С.227–230.
  14.  Шевчук В. В. Використання методу «хібукі» у психотерапії дітей з особливими освітніми потребами та їхніх батьків. Сучасні практики навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами в умовах вонного стан : зб. наук. матеріалів Міжнарод. наук.-практ. конф. (27 травня 2022 р., м. Черкаси). Черкаси, 2022. С 95–98.
  15. Шевчук В.В. Особливості самооцінки підлітків. Сучасні тенденції та фактори розвитку педагогічних та психологічних наук : Збірник наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (1-2.02.2019, м. Київ). – Київ : ГО Київська наукова організація педагогіки та психології, 2019. – С. 89–93.
  16. Шевчук В.В. Показники навчальної мотивації дітей молодшого шкільного віку. Пріоритетні напрямки розвитку сучасних педагогічних та психологічних наук : Збірник наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (9-10.08.2019, м. Одеса). – Одеса : ГО Південна фундація педагогіки, 2019. – С. 24–27.
  17. Шевчук В.В. Акцентуації характеру та схильність до насильства у підлітків із розладами здібностей до навчання. Особистість і суспільство: методологія та практика сучасної психології : матеріали VІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (13 трав. 2020 р.) = Abstract VІІ International Scientific & Practical Internet Conference (May 13, 2020)  / за заг. ред. Я.О. Гошовського, О.В. Лазорко, Т.І. Дучимінської, А. В. Кульчицької, А.Б. Мудрик, Т.В. Федотової. − Луцьк : ПП Іванюк В. П, 2020. – С. 131–135.
  18. Шевчук В.В. Особливості комунікабельності підлітків із затримкою психічного розвитку. Monografia pokonferencyjna «Science, research, development» № 25 Berlin 30.01.2020–31.01.2020. – С. 23–26.
  19. Шевчук В.В. Специфіка творчих здібностей дітей молодшого шкільного віку з розладами здатності до навчання. Monografia pokonferencyjna «Science, research, development»  #28 V. 6 Baku 29.04.2020–30.04.2020. – С.15–18.
  20. Шевчук В.В. Загальна характеристика основних положень онтопсихології. Психологія та педагогіка: напрями та тенденції розвитку в Україні та світі : зб. наук. Матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (16-17 квітня 2021 р., м. Одеса). Одеса, 2021. С. 86–90.
  21. Шевчук В. В. Особистісні та міжособистісні характеристики батьків, які виховують дітей із порушеннями розвитку. Постметодика. – 2022. – № 1–2. – С. 37–44.
  22. Шевчук В.В. Емпіричні референти емоційних переживань батьків, які виховують дітей з комплексними порушеннями розвитку. «Ad orbem per linguas. До світу через мови». Матеріали Міжнародної науково-практичної відеоконференції «Наративи сучасної України у світовій геополітиці», 18–19 травня 2023  року. Київ: Видавничий центр КНЛУ, 2023. С. 524–527.
  23. Шевчук В. В., Калініченко І. О. Емоційні переживання батьків. які виховують дітей з особливими освітніми потребами. Синергетичний підхід до проєктування життєвого простору особистості : зб. наук. матеріалів ІІІ Міжнарод. наук.-практ. конф. (27-28 квітня 2023 р., м. Полтава). Полтава, 2023. С.

Репозитарії:

  1. Шевчук В.В. Особливості програми психологічного супроводу дитячо-батьківських стосунків у сім’ях, які виховують дітей із комплексними порушеннями розвитку / В.В. Шевчук // Габітус. – 2023. – Вип. 53. – С. 146–151. – DOI https://doi.org/10.32782/2663-5208. 2023.53.25
  2. Шевчук В.В. Особливості емоційної стійкості психологів, що працюють з дітьми, які мають комплексні порушення розвитку / В.В. Шевчук // Прояви резилієнтності на різних рівнях системи: сім’я, освіта, суспільство під час війни : зб. наук. матеріалів І Міжнар. наук.- практ. конф., 23 листоп. 2023 р. – Полтава : Нац. ун-т ім. Юрія Кондратюка, 2023.– С. 107–111.
  3. Шевчук В.В. Специфіка психологічного супроводу батьків дітей дошкільного віку з вадами розвитку / В.В. Шевчук, В.І. Іщенко // Комплексний підхід до модернізації науки: методи, моделі та мультидисциплінарність : матеріали III Міжнар. наук. конф., м. Житомир, 18 серп. 2023 р. – Вінниця : Європ. наук. платформа, 2023. – С. 251-253.
  4. Шевчук В.В. Емоційні переживання батьків, які виховують дітей з особливими освітніми потребами / В.В. Шевчук, І.О. Калініченко // Синергетичний підхід до проєктування життєвого простору особистості : зб. наук. матеріалів ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (27-28 квіт. 2023 р., м. Полтава). – Полтава : ПНПУ, 2023. – С. 268–270.
  5. Шевчук В.В. Специфіка розвитку творчих здібностей у дітей з особливими освітніми потребами / В.В. Шевчук, В.І. Іщенко // Світ наукових досліджень : матеріали Міжнар. мультидисц. наук. інтернет-конф. (м. Тернопіль, м. Ополе, 24-25 жовт. 2023 р.). – Тернопіль : Шпак В.Б., 2023. – Вип. 23. – С. 131–133.
  6. Шевчук В.В. Емпіричні референти емоційних переживань батьків, які виховують дітей з комплексними порушеннями розвитку / В.В. Шевчук // «Ad orbem per linguas. До світу через мови». Наративи сучасної України у світовій геополітиці : матеріали Міжнар. наук.-практ. відеоконф., 18–19 трав. 2023 р. – К. : КНЛУ, 2023. – С. 524–526.
  7. Діяльність «Центру освіти та піклування про дітей дошкільного віку» Полтавської Політехніки / Л.П. Клевака, О.І. Гришко, Є.Г. Хоменко, В.В. Шевчук // Modern movement of science : proceeding of the 15th International scientifical and practical internet conference, October 19-20, 2023. – Dnipro, 2023. – Р. 252-254.
  8. Шевчук В.В. Онтологічний підхід до розуміння особистості у науковій спадщині Григорія Сковороди / В.В. Шевчук // Розвиток гуманістичних ідей у неперервній освіті: від Григорія Сковороди до сучасного педагога-новатора : кол. моногр.– Полтава : ПАНО ім. М.В. Остроградського, 2023. – С. 203–211.
  9. Клименко Ю.О. Соціально-психологічна профілактика булінгу в освітньому середовищі / Ю.О. Клименко, Н.О. Сайко, В.В. Шевчук // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – 2018. – Vol. VI (75), Issue 181. – P. 73-76.
  10. Ментальне здоров’я дітей дошкільного віку / Л.П. Клевака, О.І. Гришко, Є.Г. Хоменко, В.В. Шевчук // Current challenges of science and education : proceedings of the 3rd International scientific and practical conference. – Berlin : MDPC Publ., 2023. – P. 331-336. –URL : https://sciconf.com.ua/iii-mizhnarodna-naukovo-praktichna-konferentsiya-current-challengesof-science-and-education-13-15-11-2023-berlin-nimechchina-arhiv/.
  11. Shevchuk V.V. Integral personal and interpersonal characteristics of parents of children with complex developmental disorders / V.V. Shevchuk, O.I. Vlasova : Insight: the psychological dimensions of society. – 2021. – Vol. 6. – P. 110-124. – DOI: 10.32999/2663-970X/2021-6-8
  12. Хоменко Є.Г. Психологічні особливості переживання моральної травми під час війни / Є.Г.Хоменко, В.В. Шевчук, Л.П. Клевака // Innovative development of science, technology and education : рroceedings of II International Scientific and Practical Conference, Vancouver, 16-18 November 2023. – Vancouver : Perfect Publishing, 2023. – P. 517–523. – URL: https://sci-conf.com.ua/ii-mizhnarodna-naukovo-praktichna-konferentsiya-innovative-development-of-science-technology-and-education-16-18-11-2023-vanuver-kanada-arhiv/
  13. Sobre o desenvolvimento do potencial educacional e científico no século XXI: desafios tecnológicos / Victoria Shevchuk, Oksana Bohomaz, Inna Koreneva, Valentyn Lihus, Yanina Kambalova, Hanna Tolchieva // Conhecimento & Diversidade. – 2023. – Vol. 15, iss. 38. – P. 479-495.

ПРОФЕСІЙНА І ГРОМАДСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ:

Член Української асоціації психології розвитку  (посвідчення № 0047Д).

Член Української асоціації сімейних психологів (сертифікат № НІ-М-02).

ВІДЗНАКИ:

2007, 2010, 2018  рр. – Грамота Управління освіти Полтавської міської ради.

2008 р. – Почесна грамота Полтавської міської ради.

2009 р. – Грамота Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.

2016 р. – Грамота Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка.

2018 р. – Почесна грамота Полтавської ОДА.

2019 р. – Подяка Міністерства освіти і науки України.

2019 р. – Подяка Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди.

2021 р. – Подяка Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського.