СОЦІАЛЬНА ЕКОЛОГІЯ ТА ЕКОЕТИКА

для підготовки бакалавра спеціальностей гуманітарного напряму.

Мета навчальної дисципліни – формування екологічної свідомості студентів та закріпленні знань і вмінь стосовно соціосфери (сфери суцільної виробничої діяльності, охопленої людською працею) та соціоекосистем (соцільно-екологічної системи) та ролі екологічної свідомості у вирішенні екологічних проблем довкілля та їх запобіганні, зокрема й на засадах екологічно етики.

Основні компетенції, які формують в результаті вивчення дисципліни:

В результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні

знати:

  • основні положення, теоретичні наукові та практичні засади соціальної екології;
  • причини і наслідки розвитку локальних, регіональних і глобальних екологічних криз;
  • стан природних ресурсів та їх використання, основні форми і особливості антропічного впливу на довкілля;
  • основи раціонального природокористування і охорони компонентів біосфери;
  • структуру і ознаки соціоекосистем;
  • особливості взаємовідносин в системі «людина – природа» на різних історичних етапах розвитку людства;
  • глобальні соціоекологічні проблеми та шляхи їх вирішення;
  • основи соціально-економічних взаємодій;
  •  моральні аспекти взаємодії людини, суспільства, природи;
  • основи екологічної психології:
  • основи екоетики;
  • основи соціоекологічної політики;
  • форми і напрями формування екологічної свідомості людини.

вміти:

  • володіти термінологією дисципліни;
  • з’ясовувати причини та передбачати наслідки основних соціоекологічних проблем;
  • аналізувати соціоекологічну ситуацію буль-якого регіону чи території;
  • виконувати нескладні екологічні узагальнення (розрахунки);
  • здійснювати аналіз і формулювати висновки щодо конкретних соціоекологічних ситуацій;
  • визначати рівні екологічних ризиків;
  • ефективно користуватися екологічними довідниками, нормативними документами та іншою екологічною документацією;
  • виконувати функції членів громадських експертних комісій з екологічних питань галузевого рівня та членів громадських організацій природоохоронного характеру;
  • розв’язувати вправи та задачі з екологічної етики;
  • застосовувати отримані знання для реалізації практичних завдань у галузі соціальної екології, охорони природи, екологічного просвітництва.

Силабус