У рамках співпраці кафедри психології та педагогіки факультету фізичної культури та спорту Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» із закладами інклюзивної освіти Полтавської області провели спільний онлайн-захід з фахівцями Полтавського реабілітаційного центру «Соняшник» та Інклюзивно-ресурсного центру Диканської районної ради.
До обговорення проблем розвитку інклюзивної освіти на Полтавщині, особливостей роботи з дітьми з особливими освітніми потребами приєдналися: заступник декана факультету фізичної культури та спорту, майстер спорту України міжнародного класу Оксана Гордієнко, науково-педагогічні працівники кафедри психології та педагогіки – доктор психологічних наук, професор, в.о. завідувача кафедри психології та педагогіки Світлана Яланська, доктор педагогічних наук, доцент Наталія Сайко, кандидат психологічних наук, доцент Ніна Атаманчук, кандидат психологічних наук, доцент Юрій Горбенко, кандидат педагогічних наук Леся Клевака, старший лаборант Олександр Корнілов, практичний психолог університету Вікторія Даценко та студенти спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія»
В.о. завідувача кафедри психології та педагогіки Світлана Яланська презентувала присутнім «Навчальний курикулум з інклюзивної освіти» – посібник, підготовлений авторами закладів Всеукраїнського консорціуму з інклюзивної освіти та викладачами кафедри психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка». Видання здійснено за підтримки відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні.
«Маємо надію, що презентований курикулум допоможе фахівцям у їхній нелегкій праці з дітьми з особливими потребами, зорієнтує у створенні сприятливого інклюзивного середовища. На сьогодні інклюзія – це один з пріоритетних напрямків діяльності психологів та педагогів», підкреслила доктор психологічних наук, професор, в.о. завідувача кафедри психології та педагогіки Світлана Яланська.
Учитель-логопед «Інклюзивно-ресурсного центру» Диканської районної ради Оксана Беркута презентувала напрями та специфіку діяльності центру відповідно до особливостей дітей з функціональними порушеннями розвитку та розповіла про організацію реабілітаційної роботи з розвитку сенсорної та мовленнєвої сфери дитини, формування вмінь просторової орієнтації та побутових умінь.
Директорка Громадської організації «Навчально-реабілітаційний центр «Соняшник» Ельвіра Попова поділилася інноваційними методиками роботи з дітьми: «Особливе місце у реабілітаційній роботі центру відводиться кінезо-терапії (лікування рухами) та адаптивній фізкультурі. На заняттях діти з допомогою дорослих виконують різні фізичні вправи, що допомагають зняти спазмування м’язів, покращити гнучкість суглобів, скоректувати кістково-м’язову систему дитини»
Основний акцент у діяльності «Навчально-реабілітаційного центру «Соняшник» полягає у формуванні побутових навичок у вихованців, наприклад, школа харчування закладу спрямована на опанування дітьми навичок правильного поводження під час їжі та забезпечення дієтичного харчування. Родзинкою центру є каністерапія (лікування зі спеціально навченими собаками), де малеча має змогу поспілкуватися з живими тваринами.
Варто відзначити, що студенти спеціальності 227 «Фізична терапія, ерготерапія» факультету фізичної культури та спорту університету постійно проходять навчальну практику на базі реабілітаційного центру та вже зарекомендували себе висококваліфікованими спеціалістами.
Учасники заходу поділились досвідом організації реабілітаційної роботи в інклюзивному середовищі та окреслили подальші перспективи співпраці Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» з реабілітаційними та інклюзивно-ресурними центрами Полтавщини.
Медіа-центр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»