2020-05-05

Науковці університету взяли участь у громадському обговоренні змін до ДБН

28 квітня відбулося громадське обговорення Змін №1 до ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів», ініційоване ДП «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгiна».

Науковці університету взяли участь у громадському обговоренні змін до ДБН

ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів» – основний нормативний документ, який регламентує проектування, будівництво, капітальний ремонт й реконструкцію вулиць та доріг населених пунктів.

Науково-педагогічні працівники Навчально-наукового інституту архітектури і будівництва: кафедри автомобільних доріг, геодезії, землеустрою та сільських будівель – к.т.н., професор Тетяна Литвиненко, к.т.н., доцент Володимир Ільченко, кафедри архітектури та міського будівництва – к.т.н., доцент Наталія Магас, к.т.н., доцент Аліна Зигун, після аналізу змісту нормативного документу та проекту Змін №1 розробили пропозиції щодо вдосконалення даного нормативного документу, зокрема впровадження принципів інклюзивності вулично-дорожньої мережі. Розроблені пропозиції надіслано фахівцям ДП «ДерждорНДІ», які запросили науковців університету взяти участь у громадському обговоренні.

Онлайн-обговорення тривало більше двох годин, приєдналося більше 50 учасників, зацікавлених у вдосконаленні нормативів у сфері дорожнього будівництва. Розглянули попередньо надані пропозиції від небайдужих фахівців та громадськості, які стосувались:

  • забезпечення більшої бічної видимості на перехрестях;
  • обов’язкового влаштування тактильних індикаторів;
  • облаштування безпечних пішохідних переходів;
  • типів розміщення автомобілів для стоянки;
  • розрахункових навантажень на вісь;
  • оптимізації поперечного профілю;
  • конкретизації вимог щодо решіток поверхневого водовідведення;
  • влаштування можливих видів пішохідних огороджень;
  • коригування можливих матеріалів дорожнього покриття, у тому числі – для велодоріжок;
  • конструктивного відокремлення велосипедної смуги;
  • забезпечення безпеки пішоходів при відсутності тротуарів;
  • варіантів влаштування зупинкових кишень;
  • шляхів забезпечення безпеки пасажирів на зупинках громадського транспорту;
  • оптимізації пішохідної зони тротуару тощо.

«Дуже дякуємо усім, хто прийняв участь в обговоренні. Ваша активна життєва позиція свідчить про реальне бажання покращити дорожню інфраструктуру. Ми впевнені, що завдяки спільним зусиллям ми зможемо отримати в кінцевому підсумку якісний документ. Окрема подяка тим, хто у письмовому вигляді надав або планує надавати свої пропозиції. Наша мета – максимальне врахування сучасних проектних рішень, які застосовуються у провідних країнах світу», – прокоментували у Державному підприємстві «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгiна».