2020-07-09

Особливості сучасної нафтогазової освіти обговорили на міжнародній нафтогазовій конференції

Ректор Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Володимир Онищенко та директорка Полтавського коледжу нафти і газу Любов Шумська взяли участь у VII Міжнародній нафтогазовій конференції Ньюфолк НКЦ «КОЛТЮБІНГ. ГРП. БУРОВІ СЕРВІСИ. ГЕОФІЗИКА. СКЕРОВАНЕ БУРІННЯ».

Особливості сучасної нафтогазової освіти обговорили на міжнародній нафтогазовій конференції

Конференція відбувалась у змішаному форматі – традиційному офлайні та в онлайн-режимі у кількох соцмережах.

«Нові умови роботи вимагають швидких і виважених рішень. Команда Ньюфолк НКЦ доклала значних зусиль, щоб традиційна подія нафтогазової галузі відбулась. Цьогоріч це сталось у змішаному форматі, з дотриманням усіх вимог безпеки учасників», – говорять організатори.

Серед партнерів міжнародної конференції – Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», ТзОВ «ЗАХІДНАДРАСЕРВІС», ТОВ «Бурова компанія «ГОРИЗОНТИ», СЗАО «Фідмаш», АТ «Укргазвидобування», Weatherford, DENIMEX-UKRAINE, ДТЕК «Нафтогаз», Асоціація газовидобувних компаній України, Enkorr, Спілка буровиків України, Група компаній «КАРАТ», газета «Екологія промислового краю», журнал «Prof Build» та інші.

Провідні фахівці нафтогазової галузі обговорили найважливіші питання у секціях:

  • Стратегія розвитку нафтосервісного ринку.
  • Скероване буріння. Роботи в умовах АВПТ та АНПТ.
  • Інтенсифікація. Снаббінг. ГРП.
  • Геологія. Розвідка. Інформація.
  • Workshops провідних міжнародних сервісних компаній.

Ректор Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», професор Володимир Онищенко відкрив роботу VII Міжнародної нафтогазової конференції Ньюфолк НКЦ «КОЛТЮБІНГ. ГРП. БУРОВІ СЕРВІСИ. ГЕОФІЗИКА. СКЕРОВАНЕ БУРІННЯ», привітав її учасників та долучився з доповіддю про виклики та можливості сучасної нафтогазової освіти.

«Дуже добре, що зберігаються традиції проведення таких заходів, навіть в умовах карантинних обмежень, коли спілкуватися в онлайн-форматі стає нормою. Бажаю усім учасникам конференції цікавих доповідей та плідних дискусій!

Сьогодення ставить перед сучасною освітньою системою серйозні виклики: змінюються функції і формат освіти, серед закладів освіти виникла внутрішня та зовнішня конкуренція, змінюються роль викладача і запити суспільства та корпорацій на освіту, соціальне замовлення вимагає людей, здатних самостійно самовдосконалюватися, а серед роботодавців більш цінними та затребуваними стають співробітники, які здатні генерувати інноваційні ідеї та працювати з командою над їх втіленням. Усе це спонукає нас до переосмислення професійної підготовки фахівців, розробки нових освітніх концепцій, приведення змісту, форм, методів навчання у відповідність до вимог та потреб сучасності, об’єктивної необхідності використання в освітньому процесі інноваційних технологій, створення ефективних умов для професійного та особистісного саморозвитку майбутнього успішного фахівця.

У сучасному світі спостерігається тенденція швидкого оновлення знань, тому процес підготовки фахівців потребує перенесення акценту з накопичення обсягу знань на формування навичок професійного саморозвитку. Нові технології не лише докорінно змінили спосіб життя людей, а й вплинули на галузь освіти. Один з наслідків цього – стрімкий розвиток дистанційної освіти. Отже, нагальною потребою є втілення в освітній процес інноваційних технологій та методик викладання, всебічного застосування інформаційно-комунікаційних технологій», – зазначив Володимир Онищенко.

Співдоповідач – директорка Полтавського коледжу нафти і газу Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Любов Шумська більш детально розповіла про особливості підготовки фахівців в умовах сьогодення.

«На сучасному етапі якісна підготовка фахівців для нафтогазової галузі може досягтися лише за рахунок всебічної взаємодії всіх зацікавлених осіб – стейкхолдерів, зокрема завдяки обміну знаннями між академічним середовищем ЗВО і практичним бізнесом, а також завдяки інвестиціям останнього в інноваційну науку, що реалізовується університетом. У галузі освіти стейкхолдери – це такі групи або організації, внесок яких є основою для забезпечення якісної підготовки фахівців. Метою діяльності університету, як стейкхолдер-компанії, є задоволення запитів усіх зацікавлених осіб, як внутрішніх, так і зовнішніх, – говорить Любов Шумська. – Специфіка діяльності Національного університету імені Юрія Кондратюка дозволяє розглядати його як потужну стейкхолдер-компанію – систему, яка складається з різних груп зацікавлених осіб. До стейкхолдерів і університету, і коледжу ми відносимо такі: внутрішні – студенти та викладачі, та зовнішні – компанії, роботодавці, підприємства і суспільство в цілому. Ефективність взаємодії університету і стейкхолдерів значно зростає, коли бізнес-партнери переходять з позиції сторонніх спостерігачів і виключно споживачів освітніх послуг на позицію зацікавлених учасників освітніх і інноваційних процесів, що всіляко сприяє оволодінню студентами комплексом професійних компетенцій, які відповідають вимогам сучасного ринку праці. Важливо, що роботодавці спільно з університетом та коледжем оцінюють якість підготовки потенційних кадрів ще на стадії навчання та можуть вносити до неї корективи», – говорить Любов Шумська.

На результативній співпраці з Національним університетом імені Юрія Кондратюка наголосив модератор заходу, генеральний директор НКЦ «Ньюфолк» Андрій Закревський: «Ми пишаємося співпрацею з Полтавською політехнікою. Ви – найкращі та найшвидші. Це та ситуація, коли державний заклад вищої освіти може дати «фору» приватним, що буває вкрай рідко. Зі свого боку хочу сказати, що співпраця з університетом змінила моє ставлення до науковців – я побачив, що це дуже сучасні та практичні люди, які, з одного боку, розуміються на ринку, а з іншого – мають велике серце, підтримують дітей різних верств населення і роблять з них сучасних професіоналів».

Кілька років поспіль ефективність освіти студентів нафтогазових спеціальностей вимірюється тестуванням Галузевого рейтингу «Ньюфолк». На сьогодні уже протестовано більше 500 студентів та 30 викладачів. Учасниками цьогорічного тестування стали студенти, магістри та випускники Навчально-наукового інституту нафти і газу та Полтавського коледжу нафти і газу Національного університету імені Юрія Кондратюка.

З огляду на те, що дистанційне навчання набуває більш широких масштабів у системі освіти України, подальше його впровадження залежить від скоординованої діяльності ключових стейкхолдерів. Під час карантину зовнішні стейкхолдери взяли активну участь у форматі дистанційного навчання і навіть організували практичне навчання, під час якого студенти університету та коледжу мати змогу онлайн ознайомитися з діяльністю, технологіями та обладнанням провідних нафтогазових компаній, вивчити та проаналізувати питання, що сприяють фаховому вирішенню завдань виробничої діяльності.

Національний університет імені Юрія Кондратюка як стейкхолдер-компанія реалізує свою місію в інтересах усіх зацікавлених груп, максимально підвищуючи ефективність взаємного співробітництва і власну конкурентоспроможність в умовах сучасного освітнього ринку. З метою задоволення суспільних потреб і реалізації свого призначення університет завжди відкритий для діалогу, обміну інформацією і взаємодії із внутрішніми та зовнішніми стейкхолдерами.

Медіа-центр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»