Освітній проєкт «Математичний березень з Політехнікою» триває. 25 березня 2025 року науково-педагогічні працівники кафедри вищої та прикладної математики провели для студентів спеціальності 144 Теплоенергетика та учнів 7-Б класу Полтавської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів №37 інтегрований гейм-урок.
Школярі разом зі своїм класним керівником Світланою Білокінь із задоволенням взяли участь у заході.
Гейм-урок модерувала завідувачка кафедри вищої та прикладної математики Наталія Ічанська, яка зазначила, що математика — це не лише формули, а й креативність, яка допомагає людям розуміти світ навколо! І саме гасло святкування Міжнародного дня математики цього 2025 року від міжнародної математичної спільноти звучить так: «Математика — це мистецтво і креативність!»
Гейм-урок став унікальним майданчиком для розвитку практичних компетентностей студентів, передбачених освітньою програмою, а саме: розвиток комунікації, командної взаємодії, креативного мислення та фасилітації навчального процесу. Ці навички є важливими для сучасного теплоенергетика, оскільки інженерна діяльність сьогодні неможлива без здатності працювати в команді, чітко формулювати думки, презентувати результати та знаходити нестандартні рішення.
Протягом заняття студенти виступили модераторами, організаторами й наставниками для школярів, допомагаючи їм розкривати математичні теми через ігрові завдання. У змішаних командах учасники перекладали математичні вирази на «сленгову» мову, шукали креативні пояснення формул, розв’язували задачі, що вимагали не лише знань, але й винахідливості.
Особливої атмосфери заходу додала участь студентки факультету філології, психології та педагогіки Валерії Пікалової (група 301пФД, спеціальність 029 Інформаційна, бібліотечна та архівна справа, ОП «Документознавство та інформаційна діяльність»). Валерія підготувала й презентувала доповідь про історію виникнення сленгу, його особливості та цікаві приклади використання в різних країнах світу. Цікаво, що тематику заняття школярам та студентам технічного спрямування розкрила саме представниця гуманітарного напряму, що дозволило по-новому поглянути на феномен математичного сленгу — як на інтеграцію науки, культури та креативності. Такий міждисциплінарний підхід викликав жвавий інтерес, сприяв невимушеному спілкуванню та розширив освітні горизонти учасників.
Звичайно, не обійшлося й без цікавих фактів про число Пі.
Наприкінці заходу учасників чекала захоплива гра на знання математичного сленгу, в якій брали участь різні команди: Independent, Колоски, Математики, Косинуси, Dota 2.0, Берестин та інші. Учасниками були як студенти, так і учні 7-Б класу, що зробило змагання ще більш цікавим і динамічним. Усі команди проявили кмітливість і креативність, але найкращі результати показали:
- 1 місце — команда «Берестин» (студенти);
- 2 місце — команда «Колоски» (студенти);
- 3 місце — команда «Математики» (школярі).









Після завершення заходу школярі із задоволенням пройшлися коридорами університету й познайомилися з його цікавими локаціями. Особливий інтерес у них викликала інклюзивна виставка проєкту «Тактильна екскурсія». Це один із проєктів Першої леді України Олени Зеленської — «Довідник безбар’єрності», який є важливим кроком до створення доступного середовища для всіх.



Участь у цьому заході стала ще однією можливістю для учасників ознайомитися з інноваційними підходами до освіти та доступності.
Завдяки гейм-уроку школярі зацікавилися інженерними спеціальностями, а студенти отримали змогу на практиці застосувати здобуті під час навчання soft skills. Захід став прикладом інтеграції елементів формальної та неформальної освіти, що відповідає сучасним вимогам до підготовки фахівців галузі теплоенергетики та сприяє ефективній профорієнтації молоді.



Нагадаємо, у Полтавській політехніці було проведено STEM-урок до Міжнародного дня води.
Медіацентр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»