2020-12-01

Стартап студента Полтавської політехніки переміг на конкурсі інвестпроєктів «Горизонти Полтавщини»

Полтавська ОДА провела Конкурс інвестиційних проектів «Горизонти Полтавщини». Перше місце посів проєкт зі сфери ІТ-технологій Михайла Бугаєвського – випускника Start-up школи Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», студента другого курсу Навчально-наукового інституту фінансів, економіки та менеджменту: аналітична діджитал-платформа «Project market.ua».

Стартап студента Полтавської політехніки переміг на конкурсі інвестпроєктів «Горизонти Полтавщини»

Бізнес-плани учасників конкурсу стосувалися агропромислової сфери, альтернативної енергетики та енергоефективних технологій, ІТ-технологій, молодіжних старт-апів, промислового  виробництва, спорту, розваг, дозвілля, туризму та освіти, науки. Експертний комітет складався з 17 членів і оцінював їх за такими критеріями, як: відповідність змісту вимогам UNIDO, маркетингове опрацювання, строк окупності та економічна доцільність й соціальне значення (створення нових робочих місць).

Найбільше балів набрав проєкт «Діджитал платформа для аналізу ринку та апробації Start-up проєктів, пошуку фінансування «Project market.ua».

«Статистика успішних Start-up проєктів не мотивує креативну молодь України до започаткування та реалізації власних бізнес-ідей. Всього 5% Start-up проектів є прибутковими та мотиваційними щодо розвитку інвестиційного ринку України. Досліджуючи широко коло проблем і загроз розвитку start-up сфери в Україні та світі, ми визначили, що шляхом до збитковості рухаються ті проекти, які не апробують власну бізнес-модель для широкого кола респондентів та стейкхолдерів та не створюють концептуальний продукт (товар, роботи, послуги), який має чітко визначену споживчу аудиторію. Тобто start-up проекти, які реалізуються в занадто тінізованому ринковому середовищі України у більшості мають хибні групи потенційних споживачів й нераціональні канали просування товарів на ринку. Ми запропонували не просто стартап, а інструмент виправлення зазначених проблем і обгрунтували переваги створення он-лайн платформи «РROJECT MARKET.UA», – прокоментував співавтор і консультант проєкту Андрій Скрильник, к.е.н., доцент кафедри економіки, підприємництва та маркетингу ННІФЕМ.

Діджитал платформа «Рroject market.ua» – професійний і корисний майданчик як для стартаперів, так і для інвесторів. Вона призначена для аналізу ринку, апробації Start-up й та удосконалення бізнес-моделей існуючих проектів, пошуку фінансування, а також надаватиме для потенційних новаторів в різних сферах економічної діяльності індивідуально змодельований ринок з реальними споживачами. Буде залучена велика кількість експертів, які оцінюватимуть проєкти з точки зору потенційних споживачів, даватимуть рекомендації щодо вдосконалення маркетингової та фінансово-економічної складової стартапів. Таким чином інвестори отримуватимуть тільки якісний інноваційний продукт, з реалістичною картою потенційних споживачів та раціональними каналами просування товарів на ринку.

«Тобто автор будь-якого проекту до виходу на ринок й переходу в інвестиційну фазу матиме деталізовану інформацію про сприйняття ідеї проєкту споживачами, максимального порогу платоспроможності попиту й найбільш привабливих місць реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) для різних груп споживачів (за віком, статтю та інше). Після опрацювання ідеї з різними групами споживачів (фокус-групами), проєкт переходить в стадію інвест-системи (формат бізнес-форуму) з потенційними інвесторами, які отримують різний обсяг інформації по проекту, в залежності від рівня допуску, який є платний», – пояснив автор, студент ННІФЕМ Михайло Бугаєвський.

Основою ефективної взаємодії авторів start-up проектів та інвесторів є не тільки бачення певної групи експертів щодо потенціалу просування продукції start-up проєкту на ринку, а й оцінювання можливостей реалізації стартапу на окремо взятій території. Бізнес-модель даного проєкту буде певним механізмом взаємодії авторів start-up проєктів, бізнесу та представників органів місцевого самоврядування. Тому використання платформи корисне і для представників об’єднаних територіальних громад, щоб залучити реальні інвестиційні проєкти до регіону та розвивати приватний бізнес.

Переможці отримають грошові премії: 5 000, 7 000 і 10 000 грн, а також поширення ідеї через бізнес-спільноти. Усі подані інвестиційні проєкти учасників Конкурсу будуть включені до пакету інвестиційних проєктів та пропозицій Полтавської області, якому буде забезпечено широку промоцію серед потенційних інвесторів та інституцій, що надають сприяння в залученні інвестицій, будуть розміщені на офіційному веб-сайті Полтавської обласної державної адміністрації та презентовані під час різних інвестиційних заходів, повідомили в Департаменті економрозвитку, торгівлі та залучення інвестицій Полтавської ОДА.

Медіа – центр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»