2025-04-03

STEM-урок у Полтавській політехніці: екологія, математика та наука у дії

У рамках навчально-наукової практики учні 8 класу Наукового ліцею №3 Полтавської міської ради відвідали Полтавську політехніку і взяли участь у STEM-уроці, що поєднав математику, природничі науки, технології та екологію.

STEM-урок у Полтавській політехніці: екологія, математика та наука у дії

Під час навчально-наукової практики учні 8 класу Наукового ліцею №3 Полтавської міської ради відвідали Полтавську політехніку, де науково-педагогічні працівники кафедри вищої та прикладної математики організували STEM-урок, що поєднав математику, природничі науки, технології та екологію. Ліцеїсти завітали до університету разом зі своїм класним керівником Наталією Якименко та вчителем математики Світланою Олефіренко.

Допомагали у проведенні івенту студенти Полтавської політехніки. Модератором STEM-уроку стала завідувачка кафедри вищої та прикладної математики Наталія Ічанська.

Захід був спрямований на вивчення важливості водних ресурсів для людини, а також на дослідження методів їх збереження. Під час уроку учні активно працювали над математичними задачами, що стосуються водоспоживання в родинах, а також здійснювали експерименти з водою, аби краще зрозуміти властивості цього важливого ресурсу.

Однією з основних вимог до STEM-уроку є інтерактивність та практичний підхід до навчання. Учні мали можливість не лише слухати теоретичні матеріали, а й застосовувати їх на практиці, розв'язуючи задачі, виконуючи експерименти та обговорюючи результат. Такий підхід є корисним для студентів спеціальності Екологія, оскільки дозволяє застосувати свої теоретичні знання на практиці, що відповідає вимогам сучасної освіти.

Для студентської молоді це також є можливістю попрацювати з учнями, передати свої знання і навички в живому процесі навчання. Спільна діяльність студентів і учнів дозволила створити ефективну модель взаємодії, що сприяє розвитку навичок комунікації, аналітичного мислення та підвищує мотивацію учнів до навчання. Студенти першого курсу спеціальності Екологія – Альбіна Цепкало, Єлізавета Піскун, Юлія Турчин, Діана Палаженко та Анна-Марія Сталинська – мали можливість набути практичного досвіду у викладанні та науковій діяльності.

Особливістю уроку стало використання англомовного блоку, оскільки ліцеїсти вивчають англійську мову на підвищеному рівні. Умову задачі та її розв'язання озвучував Брюс Вілліс, це зробило урок більш захоплюючим і дало учням можливість покращити свої навички англійської мови в контексті реальних задач.

Школярі дізналися багато нового про воду і замислилися над її збереженням. Вони розраховували, скільки води витрачає родина за місяць, і брали участь у розв'язуванні логічних задач, що стосуються екології. Завдяки таким практичним завданням учні краще зрозуміли, як наука може допомогти вирішувати реальні проблеми, що виникають у повсякденному житті.

Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» приділяє значну увагу підтримці учнівської науки, адже розвиток наукових здібностей у школярів є важливою складовою перспективної програми розвитку університету. Ми віримо, що залучення молоді до наукових досліджень і практичних занять у межах STEM-напрямку сприяє розвитку критичного мислення, інноваційних навичок та інтересу до природничих наук. Така діяльність є корисною для школярів, адже вони розвивають свої дослідницькі навички і бачать реальні приклади використання наукових досягнень у житті. Учні не лише здобули нові знання про воду та екологічні проблеми, але й розвинули вміння працювати в команді, досліджувати наукові задачі та робити практичні висновки на основі отриманих даних.

Для студентів спеціальності Екологія цей захід став чудовою можливістю застосувати отримані теоретичні знання в реальних умовах, сприяючи розвитку професійних компетенцій, необхідних для успішного виконання їх навчальної програми. Співпраця з учнями сприяє розвитку навичок комунікації, аналітичного мислення та здатності пояснювати складні поняття доступною мовою.

У Національному університеті «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» завжди раді школярам! Співпраця з ними надихає та мотивує на нові звершення, а такі заходи дозволяють створювати ефективну освітню екосистему, в якій учні та студенти активно взаємодіють, отримують нові знання і вміння, а також дізнаються про важливість наукових підходів у вирішенні екологічних проблем. Це важливий крок на шляху до розвитку науки та освіти.

Нещодавно у Полтавській політехніці відбувся гейм-урок з математичного сленгу за участю студентів і школярів.

 

Медіацентр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»