15 квітня на базі Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського відбулася підсумкова науково-практична конференція II туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Транспортні технології». Власні наукові дослідження на автомобільну та транспортну тематику, здійснювані під керівництвом провідних науковців та фахівців автомобільно-транспортної галузі, презентували студенти провідних українських університетів. З повним списком переможців, тезами наукових робіт та рецензіями можна ознайомитися на офіційній сторінці кафедри транспортних технологій Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського.
За результатами конкурсу наукова робота студента групи 401-МА спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» Навчально-наукового інституту інформаційних технологій Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Іллі Добрянського «Дослідження впливу регулювання паливної апаратури на тягові характеристики, паливну економічність та ресурси дизельного двигуна» (виконана під керівництвом кандидата технічних наук, завідувача кафедри будівельних машин і обладнання Полтавської політехніки Олександра Орисенка) здобула диплом II ступеня.
Мета студентської наукової роботи полягала у дослідженні впливу регулювання паливної апаратури на тягові характеристики, паливну економічність та ресурс циліндро-поршневої групи дизельного двигуна автомобіля КамАЗ-740-10. Автор дослідження на основі огляду літературних джерел та враховуючи досвід підприємств, які виконують ремонт і регулювання паливної апаратури встановив як впливає регулювання паливної апаратури на основні показники роботи та ресурси дизельного двигуна, провів експериментальні дослідження із застосування методики планування експерименту та обробки результатів із застосуванням математико-статистичних методів щодо впливу параметрів регулювання паливної апаратури і використовуючи отримані математичні залежності побудував графіки, проаналізував вплив визначених факторів та розробив відповідні практичні рекомендації.
За словами Іллі Добрянського, у роботі виокремлено сімнадцять основних факторів впливу, серед яких – якість палива, якість моторного масла, фільтруючі елементи системи мащення двигуна, технічний стан форсунок, якість охолоджуючої рідини, температурний режим роботи двигуна. Проведена наукова робота має прикладний характер, оскільки отримані результати дозволяють прогнозувати як регулювання паливної апаратури відобразиться на економічності, потужності, тягових характеристиках та довговічності двигуна ще до проведення самого регулювання.
«Наше дослідження плануємо продовжувати й надалі, адже тематика роботи охоплює ряд завдань, необхідних для вирішення актуальних проблем автомобільно-транспортної системи. Приємно відзначити той факт, що сучасна молодь активно цікавиться наукою, генерує та успішно реалізує найрізноманітніші інноваційні ідеї», – прокоментував науковий керівник, кандидат технічних наук, завідувач кафедри будівельних машин і обладнання Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Олександр Орисенко.
Нещодавно наукове дослідження шумового навантаження у Полтаві посіло перше місце на конкурсі зі спеціальності «Автомобільний транспорт», а ще один студент ННІ ІТМ переміг на науковому конкурсі з галузевого машинобудування з розробкою для бурового обладнання.
Вітаємо переможця та наукового керівника з вагомими науковими здобутками! Бажаємо нових цікавих виступів, яскравих презентацій та інтелектуальних перемог!
Медіа–центр
Національного університету
«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»