2025-03-11

Для студентів Полтавської політехніки професорка Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна провела гостьові лекції

Студенти Полтавської політехніки долучилися до циклу гостьових лекцій професорки Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна Лілії Безуглої. Відому науковицю вітала декан факультету філології, психології та педагогіки Анна Агейчева.

Для студентів Полтавської політехніки професорка Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна провела  гостьові лекції

Студенти факультету філології, психології та педагогіки прослухали цикл гостьових лекцій докторки філологічних наук, професорки кафедри романо-германської філології Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна Лілії Безуглої. Відому науковицю вітала декан факультету філології, психології та педагогіки Анна Агейчева, котра зазначила, що такі гостьові лекції є вкрай важливими, оскільки це обмін досвідом не лише між науковцями, але й комунікація здобувачів освіти з фахівцями галузі, які можуть імплементувати теоретичні знання в практичні навички.

Здобувачі освіти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 035 Філологія долучилися до «живого» діалогу з науковицею та прослухали три лекції, що стосувалися актуальних питань філології. Теми лекцій: «Звуконаслідувальні слова у ліриці Р.М.Рільке», «Інтернет-меми як засіб пропаганди і маніпуляції», «Діяльнісний підхід при викладанні іноземних мов та перекладу».

Спікерка – українська науковиця, яка також є лекторкою в Єнському університеті (Friedrich-Schiller-Universität Jena), Лілія Безугла представила особливості звуконаслідування у творчості Р.М. Рільке, детально описуючи ономатопоетизми, аналізуючи їхнє походження та вказуючи на функції звуконаслідувальних слів у ліриці поета. Під час лекції студенти активно долучалися до обговорення та працювали над інтерактивними завданнями, що були частиною доповіді.

«Представляючи ґрунтовний аналіз звуконаслідувальних слів у поезії Р.М. Рільке, лекторка вдало поєднала теоретичні аспекти з яскравими текстовими прикладами, що зробило матеріал доступним і захопливим. Лекція надихнула на глибше занурення у творчість поета та переосмислення його поетичної мови», – ділиться враженнями викладачка кафедри германської філології та перекладу Наталія Роменська.

Наступну лекцію лекторка присвятила актуальній темі Інтернет-мемів та висвітлила їхню роль у сучасному інформаційному просторі. Меми формують суспільну думку, поширюють ідеологічні меседжі та впливають на політичні настрої. Особливу увагу було приділено механізмам маніпуляції, візуальним і лінгвістичним засобам впливу.

«Лекція викликала жваве обговорення, адже тема є актуальною в умовах інформаційних воєн і цифрової пропаганди. Лекторка вичерпно розкрила механізми впливу мемів на суспільну думку, продемонструвавши реальні приклади їхнього використання в умовах російсько-української війни. Подібні доповіді спонукають до критичного осмислення інформації в цифровому просторі», – наголосила доктор філологічних наук, професорка кафедри германської філології та перекладу Тетяна Кушнірова.

Третя лекція була присвячена темі діяльнісного підходу у методиці викладання іноземних мов. Лекторка наголосила на необхідності навчання мови через виконання реальних комунікативних завдань, що моделюють життєві ситуації, продемонструвала яскраві приклади.

«Представлений лекторкою матеріал не лише розкриває теоретичні основи діяльнісного підходу, а й містить цінні практичні рекомендації. Особливо вразила інтерактивна подача матеріалу та демонстрація ефективності підходу через реальні приклади, зокрема демонстрація автентичних підручників для викладання німецької мови. Такі лекції сприяють удосконаленню методики викладання та мотивують майбутніх спеціалістів до впровадження сучасних освітніх технологій», – зазначила кандидатка педагогічних наук, доцентка Юлія Ніколаєнко.

Гостьові лекції професорки Лілії Безуглої стали цінним внеском у наукову та освітню діяльність, порушуючи актуальні питання мовознавства, літературознавства, цифрової культури та методики викладання.

Нагадаємо, у Полтавській політехніці застосовують інноваційний підхід до підготовки майбутніх вчителів.

 

Медіацентр

Національного університету

«Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»