Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
07 Управління та адміністрування |
Спеціальність |
076 Підприємництво та торгівля |
Освітня програма |
«Економіка бізнесу» |
Обсяг дисципліни |
4 кредитів (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (24 академічних годин), практичні заняття (24 академічних годин) |
Форма контролю |
Екзамен |
Вивчення дисципліни направлено на сформування у студентів знання щодо основ функціонування підприємства торгівлі у ринкових умовах господарювання, певний рівень економічного мислення, що дасть їм змогу орієнтуватися в конкретних економічних ситуаціях ринку, приймати економічно обґрунтовані господарські рішення.
Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:
ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та проблеми у сфері підприємницької, торговельної діяльності або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів організації і функціонування підприємницьких, торговельних структур і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК2 Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях
ЗК5 Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій
ЗК8 Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.
СК1 Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності
СК2 Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур
СК3 Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин
СК5 Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій та торговельній діяльності.
СК7 Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, та торговельних структур.
СК10 Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва та торгівлі з урахуванням ризиків.
СК11 Здатність аналізувати, оцінювати, обирати і застосовувати ефективні методи та інструменти ведення бізнесу, визначати перспективні напрямки і шляхи розвитку підприємництва та торгівлі, обґрунтовувати доцільність їх реалізації.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Інноваційне підприємництво» є:
ПРН1. Використовувати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності й уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях
ПРН2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності.
ПРН4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва і торгівлі.
ПРН5. Організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва та торгівлі.
ПРН7. Демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати.
ПРН9. Знати вимоги до діяльності за спеціальністю, зумовлені необхідністю забезпечення сталого розвитку України, її зміцнення як демократичної, соціальної і правової держави.
ПРН11. Демонструвати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці.
ПРН12. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких та торговельних структур.
ПРН13. Використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур.
ПРН15. Оцінювати характеристики товарів і послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності за допомогою сучасних методів.
ПРН17. Вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких та торговельних структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.
ПРН20. Знати основи бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких і торговельних структур з урахуванням ризиків.
ПРН22. Визначати і застосовувати ефективні методи та інструменти ведення бізнесу, визначати та обґрунтовувати перспективні напрямки і шляхи розвитку підприємництва та торгівлі.
Попередньо опановані дисципліни: політична економія, економіка підприємства, основи підприємницької діяльності, мікроекономіка.
Змістовий модуль І. «Економіка торгівлі як сфера обігу та виду економічної діяльності».
Тема 1. Ринок споживчих товарів та послуг, роль торгівлі у забезпеченні його розвитку. Тема 2. Природа торгівлі як сфери обігу та виду економічної діяльності, її роль у забезпеченні суспільного розвитку.
Тема 3. Економічна характеристика оптової торгівлі та роздрібної торгівлі.
Тема 4. Економічна характеристика зовнішньої торгівлі
Змістовий модуль ІІ. «Економіка торговельного підприємства»
Тема 5. Суб’єкти торговельної діяльності та організаційно-економічні умови їх діяльності.
Тема 6. Товарооборот торговельного підприємства. Товарні запаси та товарне забезпечення торговельного підприємства.
Тема 7. Персонал торговельного підприємства.
Тема 8. Майнові та фінансові ресурси торговельного підприємства.
Тема 9. Доходи та витрати торговельного підприємства.
Тема 10. Результативність, ефективність та конкурентоспроможність діяльності торговельного підприємства