Навчальний курс 076 «Фандрайзинг»

Освітній рівень

Перший (бакалаврський)

Програма навчання

Вибіркова

Галузь знань

07 Управління та адміністрування

Спеціальність

076 Підприємництво та торгівля

Освітня програма

Економіка бізнесу

Обсяг дисципліни

4 кредити (120 академічних годин)

Види аудиторних занять

лекції (20 академічні години),

практичні заняття (22 академічних годин)

Форма контролю

Диференційований залік

Вивчення дисципліни «Фандрайзинг» має на меті  формування у студентів знань та вмінь з теорії та практики процесу залучення грантів, розробки та управління проєктами, що фінансуються державою та реалізуються організаціями громадянського суспільства, грантоутворюючими організаціями ЄС, ознайомлення з методологічними принципами ефективних партнерських відносин щодо розробки проєктів, принципів та процедур прозорого розподілу державних коштів для фінансування грантових проєктів, підготовки успішних пропозицій щодо проектів, циклу управління проектами, ведення грантового контракту, дотримання вимог до моніторингу та звітування про державні кошти.

Завдання дисципліни спрямовані на формування у студентів фахових компетентностей:

Загальні компетентності (ЗК)

Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.

Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

Здатність працювати в команді.

Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.

Прагнення до збереження навколишнього середовища.

Здатність діяти відповідально та свідомо.

Спеціальні (фахові) компетентності (СК)

Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької та торговельної діяльності.

Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких і торговельних структур.

Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин

Здатність застосовувати інноваційні підходи в діяльності підприємницьких та торговельних структур.

Здатність здійснювати діяльність з дотримання вимог нормативно-правових документів у сфері підприємництва та торгівлі.

Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, та торговельних структур.

Здатність до організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких і торговельних структур.

Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва та торгівлі з урахуванням ризиків.

Здатність аналізувати, оцінювати, обирати і застосовувати ефективні методи та інструменти ведення бізнесу, визначати перспективні напрямки і шляхи розвитку підприємництва та торгівлі, обґрунтовувати доцільність їх реалізації.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Фандрайзинг» є:

– використовувати базові знання з підприємництва та торгівлі й уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях.

– застосовувати набуті знання для виявлення, постановки, вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій та торговельній діяльності.

– використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва і торгівлі.

  • організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва та торгівлі.
  • вміти працювати в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягати професійних цілей.

–. демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати.

– володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких та торговельних структур.

– використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких та торговельних структур.

  • застосовувати інноваційні підходи в підприємницькій та торговельній діяльності.

– оцінювати характеристики товарів і послуг у підприємницькій та торговельній діяльності за допомогою сучасних методів.

  • знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких та торговельних структур і застосовувати його на практиці.
  • вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких та торговельних структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів.

– застосовувати знання й уміння для забезпечення ефективної організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур з урахуванням ринкової кон’юнктури і діючих правових норм;

  • визначати і застосовувати ефективні методи та інструменти ведення бізнесу, визначати та обґрунтовувати перспективні напрямки і шляхи розвитку підприємництва та торгівлі.

Оволодіння знаннями з навчальної дисципліни «Фандрайзинг» базується на ґрунтовних знаннях процесу залучення грантів. Передумовою для вивчення дисципліни «Фандрайзинг» є навчальні дисципліни, вивчені студентами раніше: «інвестування», «бізнес-консалтинг».

Змістовий модуль 1. Основи фандрайзингової діяльності. Актуальні конкурсні пропозиції українських та міжнародних грантодавців. Реалізація, супровід та звітність грантового проєкту.

Тема 1. Сутність, принципи та основні поняття фандрайзингу. Проект та управління проектами: загальні принципи, критерії успішності. Послідовність створення проєктної заявки.

Тема 2. Планування та підготовка конкурсу грантових проєктів.

Тема 3. Проведення конкурсу грантових проєктів.

Тема 4. Реалізація та управління грантовим проєктом.

Тема 5. Звітність, моніторинг, оцінка та завершення проєкту.

Тема 6. Система міжнародних грантів та гранти європейських фондів.

Тема 7. Гранти для учасників програм обмінів.

Тема 8. Національна система грантів та гранти українських фондів.

Координатор Syllabus