191 2ММ6 Інноваційні технології формування архітектурного середовища

Освітній рівень Другий (магістерський)
Програма навчання Вибіркова
Галузь знань 19 Архітектура та будівництво
Спеціальність 191 Архітектура та містобудування
Освітня програма Дизайн архітектурного середовища
Обсяг дисципліни 3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (20 академічних годин), практичні заняття (12 академічних годин)
Форма контролю Диференційований залік

Навчальна дисципліна  має на меті надання студентам знань про актуальні проблеми формування естетичних якостей міського середовища інноваційними засобами, які постійно оновлюються та розвиваються.

Завдання дисципліни: на понятійному рівні опанування ознайомити студентів із задачами та метою архітектурно-художнього удосконалення  міського середовища; на фундаментальному рівні  опанування ознайомити студентів із принципами формування гармонійного міського середовища та основними тенденціями розвитку в цій галузі;   на прикладному рівні ознайомити студентів з прийомами вирішення задач в процесі розробки пропозицій по розташуванню елементів зовнішньої реклами (екранів) в середовищі конкретного міста. 

Очікується, що результати навчання студентів будуть відповідними вимогам освітньо-професійної програми. Згідно з якими студенти повинні:

знати:         

  • закономірності формування гармонійного міського середовища;
  • особливості проектування штучного освітлення об’єктів архітектури та розміщення елементів зовнішньої реклами;
  • місце та роль зовнішнього штучного освітлення архітектурних об’єктів у підвищенні естетичних якостей міського середовища;
  • прийоми  розташування елементів зовнішньої реклами у міському середовищі;
  • основні тенденції розвитку архітектурно-художнього освітлення та зовнішньої реклами;

вміти:

  • використовувати досягнення науково-технічного прогресу  в проектних рішеннях  по розміщенню елементів архітектурно-художнього освітлення та зовнішньої реклами;
  • володіти методами передпроектного  та проектного аналізу, архітектурно-конструктивними та художньо-композиційними навичками вирішення архітектурно-художніх задач міського середовища;
  • творчо і грамотно вирішувати художньо-естетичні питання, пов‘язані з проектуванням штучного  архітектурно-художнього освітлення цивільних об‘єктів та розміщення елементів зовнішньої реклами;
  • поєднувати самостійний пошук художньо-естетичних засобів при проектуванні штучного освітлення фасадів архітектурних об‘єктів та розміщення елементів зовнішньої реклами із обґрунтуванням доцільності такого освітлення та розміщення;     
  • аналізувати принципи та прийоми архітектурно-художнього освітлення  об’єктів архітектури та розміщення зовнішньої реклами.

Тема 1. Основи дизайну міського середовища, світло-кольорового дизайну та зовнішньої реклами. Естетичні проблеми міського середовища у вечірній час. Зовнішня реклама як важливий елемент архітектурного середовища.

Тема 2. Візуальне сприйняття зовнішньої реклами в умовах міського середовища.

Тема 3. Зовнішня реклама в умовах історичної забудови. Особливості підсвічування пам’яток архітектури.

Тема 4.  Поширені прийоми розміщення зовнішньої реклами та світлової  реклами зокрема.

Тема 5.  Особливості підсвітку громадських будівель сучасної архітектури.

Тема 6.  Поширені прийоми розміщення  світлових логотипів на будівлях різних  типів.

Тема 7.  Типи освітлювальних приладів та світлових екранів для підсвічування  архітектурних  об’єктів та розміщення реклами.

Тема 8.   Основні тенденції у створенні світло-кольорового дизайну та розміщенні зовнішньої реклами у міському середовищі  на сучасному етапі.

Координатор Syllabus