Освітній рівень | Другий (магістр) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 19 Будівництво і архітектура |
Спеціальність | 191 Архітектура та містобудування |
Освітня програма | Містобудування |
Обсяг дисципліни | 3 кредитів (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
Лекції – 0 академічні години, практичні – 52 академічних годин |
Форма контролю | Диференційований залік |
Навчальна дисципліна відноситься до вибіркових компонент освітньо-професійної програми «Містобудування».
Мета: Надання студентам знань та умінь, що дозволяють розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у сфері містобудівного проектування, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурно-містобудівних теорій та методів, засобів суміжних наук, на основі законодавчих та нормативних документів. Ознайомити студентів з проектуванням містобудівних об’єктів на місцевому рівні.
Завдання: навчання прийомам творчого проектування містобудівних об’єктів в умовах реконструкції:
- - функціональне зонування території детального планування, розрахунки потреби територій функціональних зон, ін.
- вивчення теоретичних і нормативних вимог до містобудівного проектування, вміння використання та врахування у містобудівному проектуванні раніше розробленої містобудівної документації, а саме Генеральний план міста, Історико-архітектурний опорний план, План зонування території, ін.
Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування таких загальних фахових компетентностей, як: Прагнення до збереження навколишнього середовища. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
Спеціальних (фахових) компетентностей, як: Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. Здатність аналізувати, розробляти а впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування. Здатність розробляти завдання на архітектурно-просторове планування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування. Здатність управляти робочими процесами у сфері архітектури та містобудування, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування. Здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування. Здатність планувати і виконувати проектні роботи та прикладні дослідження у сфері архітектури та містобудування. Здатність застосовувати інформацію законодавчих документів, державних будівельних норм і правил у сфері архітектури, містобудування, ландшафтного проєктування, проведення робіт щодо реконструкції.
Навчальна дисципліна складається з одного модулю:
Змістовий модуль 1. Детальний план території кварталу (в малому місті, в умовах реконструкції) на реальній основі (на прикладі рекреаційних зон Полтавської області)
Тема1. Проведення передпроектного аналізу.
Видача завдання на розроблення містобудівного проекту. Мета і зміст містобудівного проекту, склад креслень, терміни виконання, структура і зміст реферату. Огляд літератури.
Світовий практичний досвід та сучасні тенденції у проектування в історичному міському середовищі. Академічна доброчесність та етика академічних взаємовідносин. Семінар з теми архітектурного проекту. Збір вихідних даних, Схема планувальних обмежень.
Додатковий збір вихідних даних, вивчення проектів-аналогів. При необхідності – обстеження ділянки проектування в натурі.
Розрахунок території проектування, складання завдання на проектування.
Практичне заняття № 1,2,3,4.
Тема 2. Розроблення ескізу (не менше від 2-3 -х варіантів) проектованого об’єкта, виконання креслень проекту.
Клаузура № 1«Функціонально-планувальне вирішення території проектування». Самостійний пошук функціонально-планувального вирішення об’єкта з урахуванням планувальних обмежень та визначених основних функціональних зон та планувальних елементів.
Обговорення результатів виконання клаузури № 1. Уточнення завдань, повноти вихідних матеріалів, складу функціональної організації території та планувальної структури.
Клаузура № 2 «Розроблення ескізу функціонально-планувальної структури об’єкта проектування у двох варіантах, проведення необхідних розрахунків.
Уточнення завдань, повноти вихідних матеріалів, вибір основного вирішення функціонально-планувальної структури об’єкту проектування, пошук композиційного та стилістичного рішення.
Розгляд варіантів та затвердження ескіз-ідеї функціонально-планувального вирішення об’єкта проектування. Завершення розроблення ескіз-ідеї, її графічне оформлення, доопрацювання зауважень, огляд рефератів з аналогами.
Затвердження ескізу на основі порівняльного аналізу варіантів розроблення всіх розділів. Оцінка реферату.
Виконання креслень проекту, відповідно до Завдання на проектування.
Практичне заняття № 5-15.