Навчальний курс ОК3 Сучасні освітні технології у вищій школі

 

Освітній рівень Третій (доктор філософії)
Програма навчання Обов’язкова навчальна дисципліна
Галузь знань 18 Виробництво та технології
Спеціальність 185 Нафтогазова інженерія та технології
Освітня програма Нафтогазова інженерія та технології
Обсяг дисципліни 3 кредити ECTS (90 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (20 академічних годин), практичні роботи (10 академічних годин), самостійна робота (60 академічних години)
Форма контролю Екзамен

Мета навчальної дисципліни

Формування знань про закономірності загальнонаукової та фахової підготовки у закладах вищої освіти, дидактичні можливості та особливості різноманітних сучасних освітніх технологій; розвиток педагогічного мислення, педагогічних здібностей, педагогічної творчості; виховання професійно-значущих якостей, педагогічної моральності, психолого-педагогічної культури здобувачів вищої освіти.

Завдання навчальної дисципліни

Навчити аспірантів використовувати дидактичні можливості різноманітних освітніх технологій; будувати дидактичну структуру навчальних занять; організовувати педагогічну діяльність і навчальну діяльність здобувачів вищої освіти відповідно до цілей певних технологій навчання; використовувати рекомендації педагогіки та психології вищої школи щодо практичного застосування різноманітних технологій навчання; здійснювати предметно-логічний аналіз педагогічних технологій; використовувати вітчизняний та зарубіжний досвід запровадження сучасних технологій навчання; надавати студентам педагогічну допомогу та підтримку в процесі навчання та виховання.

Передумови для вивчення дисципліни

Навчальна дисципліна «Сучасні освітні технології у вищій школі» ґрунтується на тісному взаємозв’язку з іншими навчальними курсами гуманітарного циклу, зокрема, такими, як «Історія України», «Історія української культури», «Українська мова за професійним спрямуванням», «Філософія», «Іноземна мова для академічних цілей».

Програмні результати навчання

Аспірант повинен знати:

  1. методологічні і теоретичні засади педагогічного процесу у вищій школі на сучасному етапі розвитку науки і людства;
  2. шляхи вдосконалення й розвитку організаційних форм навчального процесу, підвищення ефективності різних способів контролю;
  3. особливості розвитку педагогічного процесу залежно від перспектив науки і потреб суспільства;
  4. нові підходи, принципи, форми і методи професійної підготовки;
  5. практичні аспекти впровадження в систему вищої освіти нових педагогічних технологій;
  6. шляхи, прийоми, способи і засоби активізації пізнавальної діяльності;
  7. закономірності педагогічного впливу на розвиток особистості;
  8. основний зміст державного стандарту вищої освіти, структуру вищої освіти України, законодавчі та нормативні документи, загальні положення організації навчального процесу;
  9. методи науково-педагогічних досліджень та сучасні технології в організації навчально-виховного процесу у вищій школі;
  10. систему сучасних засобів навчання, їх дидактичні особливості та методику використання;
  11. типологію і структуру сучасних видів аудиторних занять, традиційні і нестандартні форми навчання;
  12. специфіку розроблення навчально-методичних комплексів дисципліни і спеціальностей.

Аспірант повинен вміти:

  1. орієнтуватися у сучасному освітньому просторі, формувати особистісно-орієнтоване і динамічне середовище власної життєдіяльності;
  2. застосовувати теоретичні знання для практичної організації навчально-виховного процесу навчальних дисциплін у вищій школі;
  3. володіти навичками підготовки ґрунтовного методичного забезпечення для проведення різних видів занять з використанням сучасних освітніх технологій;
  4. добирати систему ефективних методів, форм, засобів навчання для організації навчально-пізнавальної діяльності;
  5. володіти основними категоріями методики викладання у вищій школі та застосовувати їх під час виконання теоретичних та практичних завдань;
  6. ставити мету, планувати, організовувати, стимулювати, контролювати, аналізувати результати навчально-пізнавальної діяльності;
  7. підвищувати свій загальноосвітній і фаховий рівень, організовувати самоосвіту, творчо користуватися різними джерелами інформації.

Координатор Syllabus