Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | Обов’язкова навчальна дисципліна |
Галузь знань | 18 Виробництво та технології |
Спеціальність | 185 Нафтогазова інженерія та технології |
Освітня програма | Нафтогазова інженерія та технології |
Обсяг дисципліни | 3 кредити ECTS (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (20 академічних годин), практичні роботи (10 академічних годин), самостійна робота (60 академічних години) |
Форма контролю | Екзамен |
Мета навчальної дисципліни
Формування знань про закономірності загальнонаукової та фахової підготовки у закладах вищої освіти, дидактичні можливості та особливості різноманітних сучасних освітніх технологій; розвиток педагогічного мислення, педагогічних здібностей, педагогічної творчості; виховання професійно-значущих якостей, педагогічної моральності, психолого-педагогічної культури здобувачів вищої освіти.
Завдання навчальної дисципліни
Навчити аспірантів використовувати дидактичні можливості різноманітних освітніх технологій; будувати дидактичну структуру навчальних занять; організовувати педагогічну діяльність і навчальну діяльність здобувачів вищої освіти відповідно до цілей певних технологій навчання; використовувати рекомендації педагогіки та психології вищої школи щодо практичного застосування різноманітних технологій навчання; здійснювати предметно-логічний аналіз педагогічних технологій; використовувати вітчизняний та зарубіжний досвід запровадження сучасних технологій навчання; надавати студентам педагогічну допомогу та підтримку в процесі навчання та виховання.
Передумови для вивчення дисципліни
Навчальна дисципліна «Сучасні освітні технології у вищій школі» ґрунтується на тісному взаємозв’язку з іншими навчальними курсами гуманітарного циклу, зокрема, такими, як «Історія України», «Історія української культури», «Українська мова за професійним спрямуванням», «Філософія», «Іноземна мова для академічних цілей».
Програмні результати навчання
Аспірант повинен знати:
- методологічні і теоретичні засади педагогічного процесу у вищій школі на сучасному етапі розвитку науки і людства;
- шляхи вдосконалення й розвитку організаційних форм навчального процесу, підвищення ефективності різних способів контролю;
- особливості розвитку педагогічного процесу залежно від перспектив науки і потреб суспільства;
- нові підходи, принципи, форми і методи професійної підготовки;
- практичні аспекти впровадження в систему вищої освіти нових педагогічних технологій;
- шляхи, прийоми, способи і засоби активізації пізнавальної діяльності;
- закономірності педагогічного впливу на розвиток особистості;
- основний зміст державного стандарту вищої освіти, структуру вищої освіти України, законодавчі та нормативні документи, загальні положення організації навчального процесу;
- методи науково-педагогічних досліджень та сучасні технології в організації навчально-виховного процесу у вищій школі;
- систему сучасних засобів навчання, їх дидактичні особливості та методику використання;
- типологію і структуру сучасних видів аудиторних занять, традиційні і нестандартні форми навчання;
- специфіку розроблення навчально-методичних комплексів дисципліни і спеціальностей.
Аспірант повинен вміти:
- орієнтуватися у сучасному освітньому просторі, формувати особистісно-орієнтоване і динамічне середовище власної життєдіяльності;
- застосовувати теоретичні знання для практичної організації навчально-виховного процесу навчальних дисциплін у вищій школі;
- володіти навичками підготовки ґрунтовного методичного забезпечення для проведення різних видів занять з використанням сучасних освітніх технологій;
- добирати систему ефективних методів, форм, засобів навчання для організації навчально-пізнавальної діяльності;
- володіти основними категоріями методики викладання у вищій школі та застосовувати їх під час виконання теоретичних та практичних завдань;
- ставити мету, планувати, організовувати, стимулювати, контролювати, аналізувати результати навчально-пізнавальної діяльності;
- підвищувати свій загальноосвітній і фаховий рівень, організовувати самоосвіту, творчо користуватися різними джерелами інформації.