Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | обов'язкова |
Галузь знань | 18 Виробництво та технології |
Спеціальність | 185 Нафтогазова інженерія та технології |
Освітня програма | Нафтогазова інженерія та технології |
Обсяг дисципліни | 4 кредити ECTS (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (30 академічних годин), практичні роботи (18 академічних годин), самостійна робота (72 академічних години) |
Форма контролю | екзамен |
Мета навчальної дисципліни
Формування у аспірантів поглиблених теоретичних та практичних знань, умінь, навичок з основ геології нафти і газу, загальних засад методології наукової та професійної діяльності, загальних та професійних компетентностей, достатніх для ефективного виконання завдань інноваційного характеру в галузі геології, пошуку та розвідки родовищ нафти і газу, геологічного супроводження розробки та експлуатації родовищ вуглеводнів, забезпечення зв'язку між геологічною наукою і практичною діяльністю.
Завдання навчальної дисципліни
Навчити аспірантів розуміти механізм розв’язання виробничих і наукових завдань з прогнозування, пошуків, розвідки та геологічних основ розробки родовищ вуглеводнів, у тому числі нетрадиційних родовищ газу, родовищ природного газу на пізніх стадіях експлуатації, підземного зберігання газу із використанням комплексу геологічних, геофізичних, геохімічних, гідрогеохімічиих даних, та в умовах недостатності або невизначеності геологічної інформації.
Передумови для вивчення дисципліни
Оволодіння знаннями про математичне моделювання фільтраційних процесів у пористому середовищі ґрунтується на тісному взаємозв‘язку з іншими навчальними дисциплінами: математика, фізика, геологія, інженерна геологія, фізика нафтового і газового пласта та ін.
Програмні результати навчання
Аспірант повинен знати:
- сучасні методи досліджень (петрофізичні, геохімічні, геофізичниі, газогідродинамічні), які використовуються у виробничих та науково-дослідницьких організаціях при вивченні нафтогазоносних територій та покладів вуглеводнів;
- механізми пошуку джерел геологічної інформації та її наукового опрацювання, використання і представлення на основі загальнонаукових і спеціальних методів і підходів, у тому числі інформаційних технологій;
- геологічну термінологію, ефективно і вільно передавати геологічну інформацію письмовими, усними та візуальними засобами;
- сучасні засади природокористування, взаємодії природи і суспільства із застосуванням раціонального використання природних ресурсів, екологічних аспектів професійної діяльності;
Аспірант повинен вміти:
- планувати, розробляти, організовувати та здійснювати проекти розвідки, дорозвідки, розробки родовищ вуглеводнів, готувати аналітичну звітну документацію та презентації;
- прогнозувати поклади вуглеводнів на основі знання сучасних положень геологічних наук стосовно їх походження та процесів формування, шляхом комплексування різних методів і даних досліджень; прогнозувати вплив нафтогазовидобутку на стан довкілля;
- формулювати задачі моделювання, створювати та інтерпретувати моделі геологічних об'єктів і процесів із використанням геофізичних, математичних, картографічних методів і геоінформаційних технологій;
- створювати геологічні моделі та графіку, що характеризує будову покладів і родовищ нафти і газу, у тому числі з застосуванням геоінформаційних комп'ютерних технологій;
- прогнозувати та здійснювати екологічну оцінку впливу геолого-розвідувальних робіт та розробки родовищ нафти і газу на геологічне середовище та довкілля;
- керувати проектами в галузі пошуків, розвідки та розробки родовищ нафти і газу, у тому числі в частині забезпечення їх екологічної прийнятності, оцінювати і забезпечувати якість робіт;
- знати методику організації, постановки та проведення наукових досліджень, направлених на забезпечення ефективних пошуків і розвідки нафтових і газових родовищ, .
- уміти визначати та обгрунтовувати актуальність напрямків наукових досліджень в предметній галузі, обирати і застосовувати методи теоретичних досліджень, володіти методами обробки результатів польових і лабораторних досліджень.
Координатор Асистент координатора Syllabus