Освітній рівень | Третій (доктор філософії) |
Програма навчання | обов’язкова |
Галузь знань | 19 Архітектура і будівництво |
Спеціальність | 192 Будівництво та цивільна інженерія |
Освітня програма | Будівництво та цивільна інженерія |
Обсяг дисципліни | 3 кредити ECTS (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (36 академічних годин) |
Форма контролю | екзамен |
Мета навчальної дисципліни
Пізнання закономірностей навчального процесу у вищій школі, надання аспірантам глибоких теоретичних та практичних знань з урахуванням нових досягнень методичної науки, розкрити зміст загальнонаукової та фахової підготовки, а також підготувати майбутніх працівників вищої школи до організації та проведення занять на високому науково-методичному рівні.
Завдання навчальної дисципліни
Обґрунтування методологічних і теоретичних засад педагогічного процесу у вищій школі на сучасному етапі розвитку науки і людства; визначення шляхів удосконалення й розвитку організаційних форм навчального процесу, підвищення ефективності різних способів контролю; прогнозування розвитку педагогічного процесу залежно від перспектив науки і потреб суспільства, розроблення нових підходів, принципів, форм і методів професійної підготовки; впровадження в систему вищої освіти нових педагогічних технологій, пошук шляхів, прийомів, способів і засобів активізації пізнавальної діяльності аспірантів; виявлення закономірностей педагогічного впливу з метою формування в аспірантів наукового світогляду, національної свідомості, професійної відповідальності.
Передумови для вивчення дисципліни.
Курс «Сучасні освітні технології у вищій школі» є важливою складовою підготовки докторів філософії як потенційних претендентів на викладацьку посаду в системі вищої освіти. Навчальна дисципліна «Сучасні освітні технології у вищій школі» базується на таких навчальних дисциплінах, як «Філософія», «Культурологія», «Психологія», «Педагогіка», «Менеджмент».
Програмні результати навчання
Механізм реалізації кінцевої мети, досягнення необхідного рівня сформованості вмінь і знань досягається використанням прогресивних підходів до ведення навчального процесу з дисципліни, сучасних інформаційно-педагогічних технологій навчання.
Аспірант повинен знати:
- основний зміст державного стандарту вищої освіти, структуру вищої освіти України, законодавчі та нормативні документи, загальні положення організації навчального процесу;
- методи науково-педагогічних досліджень та сучасні технології в організації навчально-виховного процесу у вищій школі;
- систему сучасних засобів навчання, їх дидактичні особливості та методику використання;
- типологію і структуру сучасних видів аудиторних занять, традиційні й нестандартні форми навчання,
Аспірант повинен вміти:
- орієнтуватися у сучасному освітньому просторі, формувати особистісно-орієнтоване і динамічне середовище життєдіяльності;
- застосовувати теоретичні знання для практичної організації навчально-виховного процесу навчальних дисциплін у вищій школі;
- володіти навичками підготовки ґрунтовного методичного забезпечення для проведення різних видів занять з використанням сучасних освітніх технологій;
- добирати систему ефективних методів, форм, засобів навчання для організації навчально-пізнавальної діяльності;
- володіти основними категоріями методики викладання у вищій школі та застосовувати їх при виконанні теоретичних та практичних завдань;
- ставити мету, планувати, організовувати, стимулювати, контролювати, аналізувати результати навчально-пізнавальної діяльності;
- підвищувати свій загальноосвітній і фаховий рівень, організовувати самоосвіту, творчо користуватися різними джерелами інформації.
Координатор Syllabus Робоча програма