ХОМЕНКО Євгенія Григорівна

ХОМЕНКО Євгенія Григорівна

ПОСАДА:

Завідувачка кафедри психології та педагогіки

НАУКОВИЙ СТУПІНЬ, ВЧЕНЕ ЗВАННЯ::

доктор філософії, спеціальність 053 «Психологія»

НАУКОВІ БАЗИ:

ORCID, Google Scholar

КОНТАКТНА ІНФОРМАЦІЯ:

 (099) 960 75 90

 yevheniia1986@gmail.com

ОСВІТА:

2008 Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка за спеціальністю «Психологія» (Кваліфікація: магістр практичної психології, викладач психології)

ДОСВІД ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ:

2008-2018 Асистент кафедри психології Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка
2017-2021 аспірант кафедри психології Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка
2019-2021 менеджер по персоналу ТОВ «Надежда Ритейл 2017»
2022-2023 практичний психолог Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»
з 12.06.2023 доцент кафедри психології та педагогіки Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

ДИСЕРТАЦІЙНІ ПРАЦІ

13.05.2021 р. – захист дисертації на здобуття наукового ступеня доктор філософії за спеціальністю 053 «Психологія» з теми «Психологічні механізми взаємодії учнівських груп з класним керівником» (спеціальність 053 «Психологія») у спеціалізованій вченій раді ДФ 27.053.008 при Університеті Григорія Сковороди у Переяславі.

НАУКОВІ ІНТЕРЕСИ:

  • Психолого-педагогічні аспекти педагогічної взаємодії.
  • Профілактика емоційного вигорання у студентському колективі.
  • Особливості використання технік позитивної психотерапії у роботі із студентами та викладачами в закладах освіти в Україні та за кордоном.
  • Проблеми психологічного здоров’я та розвиток ментального здоров’я в умовах війни.

ОСНОВНІ НАУКОВІ ПРАЦІ:

Автор (співавтор) 36 наукових і навчально-методичних праць, серед яких основними є:

Статті у міжнародних фахових виданнях

  1. Khomenko Y. (2019). The research of student’s psychology climate at secondary school. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, VII (85), Issue: 208, 57-62 (Index Copernicus, Google Scholar).  https://seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/34511564/httpsdoi.org10.31174send-pp2019-208vii85-14.pdf

Статті у фахових виданнях

  1. Хоменко Є.Г. (2012) Психологічні особливості взаємодії вчителя з підлітками у педагогічному процесі. Вісник Харківського національного університету. Серія Психологія, 1009, 238-242. http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhIPC_2012_1009_49_56 
  2. Хоменко Є.Г. (2014). Психологічні особливості педагогічної взаємодії у системі стосунків «класний керівник – учнівський колектив середньої школи» . Актуальні проблеми психології: збірник наукових  праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія, Х (26)805-816. http://appsychology.org.ua/index.php/ua/arkhiv-vydannia/tom-10/vipusk-37-2021
  1. Хоменко Є.Г., & Калюжна Ю.І.. (2014). Взаємодія учителя з учнями як необхідний компонент професійної діяльності педагога. Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія, 48, 278-285 (Index Copernicus, Google Scholar). http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhnpu_psykhol_2014_48_33
  2. Хоменко Є.Г. (2014). Особливості використання наративного аналізу для дослідження взаємодії. Психологія і особистість1 (5), 100-112 (Index Copernicus, Google Scholar). http://nbuv.gov.ua/UJRN/Psios_2014_1_8
  3. Хоменко Є.Г. (2015). Психологічні особливості діяльності класного керівника в умовах сучасного освітнього простору. Психологія і особистість, 1(7), 120-131 (Index Copernicus, Google Scholar). http://nbuv.gov.ua/UJRN/Psios_2015_1_12 
  4. Хоменко, Є. Г. (2018). Динаміка взаємодії в учнівських групах середньої школи. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Психологічні науки, 1 (2), 99-107 (Index Copernicus). http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvkhp_2018_1%282%29__20
  5. Хоменко Є.Г. (2018). Дослідження міжособистісної взаємодії учнів молодшого підліткового віку за допомогою методу соціометрії. Проблеми сучасної психології. Збірник наукових праць інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України та Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка,41, 383-395 (Index Copernicus, Google Scholar). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2018-41.383-395
  6. Хоменко Є.Г. (2018). Дослідження особистісних особливостей класних керівників. Теорія і практика сучасної психології: Збірник наукових праць Класичного приватного університету, 5, 166-171 (Index Copernicus, Google Scholar).  http://www.tpsp-journal.kpu.zp.ua/archive/5_2018/35.pdf
  7. Седих К.В., & Хоменко Є.Г. (2020). Психологічні механізми взаємодії учнівських груп з класними керівниками. Психологія і особистість, 2 (18), 151-165 (Index Copernicus, Google Scholar).  http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/15598
  8. Хоменко Є.Г. Психологічне благополуччя студентської молоді у військовий час// Науковий журнал «Габітус». Видавничий дім «Гельветика», 2023, - С. 121-126 http://habitus.od.ua/journals/2023/51-2023/20.pdf  
  9. Вікторія ШЕВЧУК, Леся КЛЕВАКА, Євгенія ХОМЕНКО. Теоретичні засади дослідження психологічного супроводу батьків, які виховують дітей з комплексними порушеннями розвитку // Наукові праці МАУП. Психологія. 2023. Вип. 3 (59). Київ : Міжрегіональна Академія управління персоналом, 2023. С. 39-44. http://journals.maup.com.ua/index.php/psychology/issue/view/271/293  

Тези доповідей і матеріали конференцій

  1. Хоменко Є.Г. (2012) Педагогічне спілкування як форма навчальної взаємодії. Збірник наукових статей Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, 295-300 (inprint).
  2. Хоменко Є.Г. (2012). Педагогічна взаємодія вчителя з молодшими школярами. Педагогіка та психологія: Наука, освіта, інновації: матеріали міжнародної науково-практично конференції (14-15 грудня 2012 року, м. Львів), (с.38-41). Львів: Видавництво ГО «Львівська Педагогічна спільнота». (inprint).
  3. Хоменко Є.Г. (2014) Особливості взаємодії у системі стосунків «Класний керівник – учнівський колектив». Молодий вчений1, 176-180. http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2014_1%2803%29__41
  4. Хоменко Є.Г. (2013). Учитель-учень: особливості взаємодії. Проблеми та перспективи педагогіки і психології у сучасному суспільстві: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (26.01.13, м. Київ), (с.124-126). Київ: Видавництво ГОГ «Київська наукова організації педагогіки і психології». (inprint).
  5. Хоменко Є.Г. (2013). Криза у взаємодії молодшого школяра з учителем як необхідний етап розвитку їх стосунків. Кризи життєвого простору особистості, сім’ї та соціальних інституцій: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародн. участю (15.02.13-17.02.13, м. Полтава), (с.215-223). Полтава: ПНПУ імені В.Г. Короленка. (inprint).
  6. Хоменко Е.Г. (2013). Особенности взаимодействия младшего школьника в условиях возрастного кризиса с учителем. Потенциал личности: комплексная проблема: Материалы Двенадцатой Международной конференции (заочной). (24 апреля 2013 г, г. Тамбов), (с. 201-205). Тамбов : Издательский дом Тамбовского государственного университета имени Г.Р. Державина. (inprint).
  7. Хоменко Е.Г. (2013). Психологические особенности взаимодействия учеников подросткового возраста с учителем. Педагогические и психофизиологические проблемы адаптации детей и молодежи: материалы международной научно-практической Интернет-конференции (18-22 марта 2013 г., г. Белгород)., (с. 289-292). Белгород : Издательство Белгородского института повышения квалификации и профессиональной переподготовки специалистов. (inprint).
  8. Хоменко Є.Г.  (2013). Психологічний аналіз взаємодії вчителів і учнів підліткового віку у педагогічному процесі. Психологія і особистість2 (4), 141-154. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Psios_2013_2_11
  9. Хоменко Є.Г. (2014). Психологічні особливості взаємодії у роботі класного керівника. Діяльнісно-поведінкові фактори життєздатності людини : Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (28-29 листопада 2014 року, м. Харків), (с.152-154). Харків : ХНПУ імені Г.С. Сковороди. (inprint).
  10. Хоменко Е.Г. (2015). Использование нарративного анализа для исследования взаимодействия. Инновации в технологиях и образовании: сб. ст. участников VIII Международной научно-практической конференции «Инновации в технологиях и образовании» (5-6 марта 2015 г., г. Белово), 3, 134-138. Белово : Изд-во филиала КузГТУ в г. Белово, Россия; Изд-во ун-та «Св. Кирилла и Св. Мефодия», Велико Тырново, Болгария. (inprint).
  11. Хоменко Є.Г. (2015). Дослідження взаємодії класного керівника з учнівською групою. Перспективні напрямки розвитку сучасних педагогічних і психологічних наук: Збірник тез міжнародної науково-практичної конференції: (13-14 лютого 2015 року, м. Харків), ІІ, (с. 120-124). Харків : Видавництво Східноукраїнська організація «Центр педагогічних досліджень». (inprint).
  12. Хоменко Є.Г. (2019). Дослідження моделей взаємодії класних керівників за допомогою наративного аналізу. Виклики та парадокси соціальної взаємодії у постмодерному світі: лінгвістичний та психологічний аспекти: Матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції. (11-12 квітня 2019, м. Луцьк)., (с. 299-305). Луцьк: Волинський національний університет імені Лесі Українки. (inprint).
  13. Хоменко Є.Г. (2019). Роль міжособистісної взаємодії з однолітками у гармонійному розвитку особистості підлітків. Проектування позитивного життєвого простору особистості: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (18–19 квітня 2019 року, м. Полтава), (с. 123-125). Полтава: Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка. (inprint).
  14. Хоменко Є.Г. (2020). Психологічний клімат в учнівських групах з різними типами і моделями взаємодії з учителем. Психологічні координати розвитку особистості : реалії і перспективи : зб. наук. матеріалів V Міжнарод. наук.-практ. онлайн-конф.(27-28 квітня 2020 р., м. Полтава). Полтава, 2020.  С. 168-172.
  15. Хоменко Є.Г. Педагогічна спадщина Г.С. Сковороди – як передумова формування українського національного виховання / Є.Г. Хоменко // Сучасні рецепції світоглядно-ціннісних орієнтирів Григорія Сковороди : кол. моногр. / за заг. ред. Д.С. Луніна. – Полтава : Нац. ун-т ім. Юрія Кондратюка, 2022. – С. 129-135.
  16. Хоменко Є.Г. Пошук психологічних ресурсів для подолання стресу / Є.Г. Хоменко // Тези 74-ї наукової конференції професорів, викладачів, наукових працівників, аспірантів та студентів Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» (Полтава, 25 квітня–21 травня 2022 р.). – Полтава : Національний університет імені Юрія Кондратюка, 2022. – Т. 2. – С. 189–191.
  17. Хоменко Є.Г. Психологічні аспекти поглядів Г.С. Сковороди з приводу морального виховання дітей дошкільного віку / Є.Г. Хоменко // Сучасні рецепції світоглядно-ціннісних орієнтирів Григорія Сковороди : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 2 – 4 груд. 2022 р.). – Полтава : Нац. ун-т ім. Юрія Кондратюка, 2022. – С. 115-117.
  18. Хоменко Є.Г. Особливості психологічної діагностики при прийомі на роботу працівників// The XXXI International Scientific and Practical Conference «Technologies, ideas and ways of lear-ning development in modern conditions», August 07-09, 2023, Munich, Germany. с. 158-161.
  19. Клевака Л.П., Гришко О.І., Хоменко Є.Г., Шевчук В.В. Ментальне здоров’я дітей дошкільного віку. THE 3rd INTERRNATIONAL SCIENTIFICAL CONFERENT «CURRENT CHALLENGES OF SCIENCE AND EDUCATION» November 13-15, 2023 MDPC Publishing, Berlin, Germany. 2023. 592 p. P. 331-336.
  20. Клевака Л.П., Гришко О.І., Хоменко Є.Г., Шевчук В.В. Діяльність «Центру освіти та піклування про дітей дошкільного віку» полтавської політехніки». Modern Movement of Science: Proceedings of the 15th International Scientific and Practical Internet Conference, October 19-20, 2023. FOP Marenichenko V.V., Dnipro, Ukraine, 626 p., рр.252-254.
  21. Хоменко Є. Г., Шевчук В. В., Клевака Л. П. Психологічні особливості переживання моральної травми під час війни. Innovative development of science, technology and education. Proceedings of II International Scientific and Practical Conference Vancouver, Canada 16-18 November 2023. P. 517-524. 
  22. Клевака Л. П., Гришко О. І., Хоменко Є. Г., Шевчук В. В. Піклування про ментальне здоров’я дітей дошкільного віку. Current challenges of science and education. Proceedings of III International Scientific and Practical Conference Berlin, Germany 13-15 November 2023. Р. 331-337.
  23. Хоменко Є.Г. Використання інтерактивних методів при викладанні психологічних дисциплін з метою підвищення стресостійкості. Прояви резилієнтності на різних рівнях системи: сім’я, освіта, суспільство під час війни: зб. наук. матеріалів І Міжнар. наук.- практ. конф., 23 листопада 2023 р. Полтава : Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», 2023.С. 131-134. http://reposit.nupp.edu.ua/handle/PoltNTU/13875

Репозитарії

  1. Horoshko V.I. Corrective and preventive measures for the prevention of myopia in students in a university environment / V.I. Horoshko, Y.G. Khomenko, A.I. Horoshko // Clinical and Preventive Medicineю – 2024. – No 1. – P. 106–113. – https://doi.org/10.31612/2616-4868.1.2024.13
  2. Хоменко Є.Г. Психологічне благополуччя студентської молоді у військовий час / Є.Г. Хоменко // Габітус. – 2023. – Вип. 51. – С. 121–125. – DOI https://doi.org/10.32782/2663-5208.2023.51.20
  3. Хоменко Є.Г. Використання інтерактивних методів при викладанні психологічних дисциплін з метою підвищення стресостійкості / Є.Г. Хоменко // Прояви резилієнтності на різних рівнях системи: сімя, освіта, суспільство під час війни : зб. наук. матеріалів І Міжнар. наук.-практ. конф., 23 листоп. 2023 р. – Полтава : Нац. ун-т ім. Юрія Кондратюка, 2023. – С. 131–133.
  4. Хоменко Є.Г. Особливості психологічної діагностики при прийомі на роботу працівників / Є.Г. Хоменко // Technologies, ideas and ways of learning development in modern conditions : abstracts of XXXI International Scientific and Practical Conference, Munich (August 07-09, 2023). – Munich, 2023. – P. 158–160.
  5. Діяльність «Центру освіти та піклування про дітей дошкільного віку» Полтавської Політехніки / Л.П. Клевака, О.І. Гришко, Є.Г. Хоменко, В.В. Шевчук // Modern movement of science : proceeding of the 15th International scientifical and practical internet conference, October 19-20, 2023. – Dnipro, 2023. – Р. 252-254.
  6. Хоменко Є.Г. Педагогічна спадщина Г.С. Сковороди – як передумова формування українського національного виховання / Є.Г. Хоменко // Сучасні рецепції світоглядно-ціннісних орієнтирів Григорія Сковороди : кол. моногр. / за заг. ред. Д.С. Луніна. – Полтава : Нац. ун-т ім. Юрія Кондратюка, 2022. – С. 129-135.
  7. Хоменко Є.Г. Психологічні аспекти поглядів Г.С. Сковороди з приводу морального виховання дітей дошкільного віку / Є.Г. Хоменко // Сучасні рецепції світоглядно-ціннісних орієнтирів Григорія Сковороди : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 2 – 4 груд. 2022 р.). – Полтава : Нац. ун-т ім. Юрія Кондратюка, 2022. – С. 115-117.
  8. Хоменко Є.Г. Пошук психологічних ресурсів для подолання стресу / Є.Г. Хоменко // Тези 74-ї наукової конференції професорів, викладачів, наукових працівників, аспірантів та студентів Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» (Полтава, 25 квітня–21 травня 2022 р.). – Полтава : Національний університет імені Юрія Кондратюка, 2022. – Т. 2. – С. 189–191.
  9. Токар А. Дослідження емоційного інтелекту / А.Токар, Є.Г. Хоменнко // Прояви резилієнтності на різних рівнях системи: сімя, освіта, суспільство під час війни : зб. наук. матеріалів І Міжнар. наук.-практ. конф., 23 листоп. 2023 р. – Полтава : Нац. ун-т ім. Юрія Кондратюка, 2023. – С. 34–36.
  10. Ментальне здоров’я дітей дошкільного віку / Л.П. Клевака, О.І. Гришко, Є.Г. Хоменко, В.В. Шевчук // Current challenges of science and education : proceedings of the 3rd International scientific and practical conference. – Berlin : MDPC Publ., 2023. – P. 331-336. URL: https://sciconf.com.ua/iii-mizhnarodna-naukovo-praktichna-konferentsiya-current-challengesof-science-and-education-13-15-11-2023-berlin-nimechchina-arhiv/
  11. Хоменко Є.Г. Психологічні особливості переживання моральної травми під час війни / Є.Г.Хоменко, В.В. Шевчук, Л.П. Клевака // Innovative development of science, technology and education : рroceedings of II International Scientific and Practical Conference, Vancouver, 16-18 November 2023. – Vancouver : Perfect Publishing, 2023. – P. 517–523. URL: https://sci-conf.com.ua/ii-mizhnarodna-naukovo-praktichna-konferentsiya-innovative-development-of-science-technology-and-education-16-18-11-2023-vanuver-kanada-arhiv/

НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ, ЯКІ ВИКЛАДАЄ:

  • 075Б1М4 Психологія реклами
  • 133Б.ОК4. Психологія
  • Загальна психологія
  • Основи математичної статистики для психологів
  • Експериментальна психологія
  • Вікова психологія
  • Соціальна психологія
  • Практикум з загальної психології
  • Психологія організацій
  • Психометрика
  • Методика викладання психології
  • Психологія лідерства

ВІДЗНАКИ:

2022 – Почесна грамота ректора Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка».

2023 – Диплом ТОВ «Містер Лідер Глобал» - нагороджена почесним званням Амбасодору бренду Mr.Leader в Полтавській області.

2023 – Подяка Голови Верховної Ради України

2023 – Почесна грамота Полтавської обласної військової адміністрації

2023 – Грамота Територіального управління Служби Судової охорони у Полтавській області.