Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Вибіркова |
Галузь знань |
01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова) |
Обсяг дисципліни |
4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (20 академічних годин), практичні заняття (22 академічних години) |
Форма контролю |
диференційований залік |
Вивчення дисципліни «Педагогічна майстерність» спрямоване на вдосконалення та розвиток ключових компетентностей педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, що забезпечують результативність їх професійної діяльності.
Завдання дисципліни полягають у формуванні в здобувачів ІК, що полягає в здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, та фахових компетентностей:
ЗК 1. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 2. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 4. Здатність здійснювати безпечну діяльність.
ЗК 5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК 6. Здатність до міжособистісної взаємодії.
ЗК 7. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
ЗК 8. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 9. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 10. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК 11. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 12. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
СК 1. Здатність аналізувати й прогнозувати навчальну діяльність учнів, а також професійну діяльність, застосовувати сучасні методи та освітні технології навчання.
СК 2. Здатність використовувати на практиці професійні знання й практичні навички в галузі лінгвістики, літературознавства, педагогіки, вікової та педагогічної психології, методики навчання іноземних мов, оперувати науковою термінологією.
СК 4. Усвідомлення методологічного, організаційного та правового підґрунтя, необхідного для здійснення фахової науково-дослідницької роботи, її презентації науковій спільноті та захисту інтелектуальної власності її результатів.
СК 6. Здатність планувати й організувати навчально-виховний процес і позакласну роботу з англійської мови, другої іноземної мови та зарубіжної літератури.
СК 7. Здатність чітко й виразно висловлювати думку, використовувати знання законів техніки мовлення: правильна постановка дихання, розвиток голосу, чітка та зрозуміла дикція, нормативна орфоепія.
СК 8. Здатність спрямовувати експресивні, емоційні, логічні засоби мови для досягнення запланованого прагматичного результату.
СК 9. Здатність знаходити та використовувати інформацію з різних джерел (електронних, письмових й усних) у професійній діяльності, створювати сучасне навчально-методичне забезпечення для проведення занять.
СК 10. Здатність брати участь у різних формах професійної комунікації(семінари, конференції, засідання методичного об’єднання, круглі столи, дискусії) та презентувати власні наукові дослідження в галузі освіти та філології.
СК 11. Здатність здійснювати контроль та оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з англійської, другої іноземної мови та зарубіжної літератури.
СК 12. Здатність реалізовувати особистісно-орієнтований, діяльнісний, компетентнісний підходи до викладання іноземних мов, знання передового вітчизняного та міжнародного досвіду.
СК 14. Здатність аналізувати особливості сприйняття й засвоєння учнями навчальної інформації з метою прогнозу ефективності та корекції навчально-виховної діяльності.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Педагогічна майстерність» є:
ПР 1. Знати історію та сучасні тенденції розвитку світової педагогічної науки.
ПР 2. Розуміти особливості людини як суб’єкта психічної діяльності, джерела її активності, закономірності засвоєння й переробки інформації.
ПР 3. Уміти використовувати українську мову як державну в усіх сферах суспільного життя, зокрема у професійному спілкуванні.
ПР 4. Знати закономірності психічного розвитку дитини й дорослого, основні вікові новоутворення, умови, що забезпечують особистісне зростання.
ПР 7. Усвідомлювати особистісну й соціальну значущість своєї професії, мати цілісне уявлення про освіту як особливу сферу соціокультурної практики.
ПР 8. Бути здатним усвідомлювати здоров’я як цінність, володіти знаннями та вміннями з охорони здоров’я та безпеки життєдіяльності.
ПР 9. Уміти співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо.
ПР 10. Володіти науково-технічною термінологією на науковому рівні. Редагувати текст, враховуючи семантичні й структурно-словотвірні особливості науково-технічної термінології та особливості наукового стилю мови і його різновидів. Володіти мовними нормами ділового стилю; правильно і грамотно будувати тексти офіційно-ділового стилю; укладати ділові папери відповідно до вимог та державних стандартів.
ПР 11. Бути здатним проєктувати педагогічний процес, програми розвитку суб’єктів освітнього процесу.
ПР 14. Уміти ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. Уміти планувати, організовувати і проводити науково-практичне дослідження; володіти методами й прийомами наукових досліджень у галузі майбутньої професійної діяльності.
ПР 15. Уміти здійснювати професійну та особистісну рефлексію та організацію творчої діяльності.
ПР 17. Бути здатним сприяти соціалізації, формуванню загальної культури особистості.
ПР 19. Вміти створювати сприятливі психолого-педагогічні умови для процесу навчання; відбирати, правильно і логічно презентувати навчальний матеріал; планувати хід заняття з іноземної мови, вибирати методи, засоби та технології навчання відповідно до мети заняття; використовувати інформаційні технології для викладання іноземних мов.
ПР 20. Володіти знаннями та уміннями щодо особливостей використання інформаційних й комунікаційних технологій для вирішення стандартних завдань професійної діяльності.
ПР 21. Уміти застосовувати філологічні знання для розв’язання професійних завдань.
ПР 22. Володіти знаннями про норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності.
ПР 23. Уміти: вести бесіду на сімейні побутові, соціально-культурні теми; розуміти усне мовлення співрозмовника, лектора або диктора у записі в межах пройденої тематики в середньому темпі мовлення; перекладати тексти середньої складності на соціальнокультурні теми з французької (польської) мови на українську і з української мови на французьку (польську) письмово й зі словником, дотримуючись граматичних норм обох мов.
ПР 27. Бути здатним систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію, прагнути до постійного професійного зростання та розвитку особистісних якостей; брати участь в діяльності професійних об’єднань педагогів, здійснювати зв'язок із батьками.
Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Педагогічна майстерність» базується на вивченні таких навчальних дисциплін: «Вступ до мовознавства», «Українська мова (за професійним спрямуванням)», «Загальна психологія», «Вікова та педагогічна психологія», «Історія та теорія педагогіки», «Основи наукових досліджень», «Методика навчання іноземних мов та культур», «Інформаційні технології в навчанні іноземних мов».
Тема 1. Сутність педагогічної діяльності вчителя. Педагогічна майстерність і особистість учителя.
Тема 2. Мовлення вчителя як засіб педагогічної праці. Майстерність педагогічного спілкування.
Тема 3. Майстерність організації педагогічної взаємодії у навчанні. Організація акмеологічного освітнього простору.
Тема 4. Психолого-педагогічний супровід професійного розвитку сучасного педагога.
Тема 5. Фасилітативна підтримка інтелектуально-особистісного розвитку здобувачів освіти.