Навчальний курс 014БОК16 Вікова і педагогічна психологія

Освітній рівень

Перший  (бакалаврський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

01 Освіта/Педагогіка

Спеціальність

014 Середня освіта

Предметна спеціальність

014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова)

Обсяг дисципліни

3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (18 академічних годин), практичні заняття (18 академічних години)

Форма контролю

екзамен

Вивчення дисципліни «Вікова і педагогічна психологія» спрямоване на досягнення програмних результатів:  формування у студентів наукового розуміння закономірностей психічного розвитку в онтогенезі, володіння компетентностями, необхідними для розв’язання проблем у галузі педагогічної діяльності.

Завдання дисципліни полягають у формуванні в здобувачів  ІК, що полягає у  здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, загальних та фахових компетентностей:

ЗК 11. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях

СК1. Здатність аналізувати й прогнозувати навчальну діяльність учнів, а також професійну діяльність, застосовувати сучасні методи та освітні технології навчання

СК2. Здатність використовувати на практиці професійні знання й практичні навички в галузі лінгвістики, літературознавства, педагогіки, вікової та педагогічної психології, методики навчання іноземних мов, оперувати науковою термінологією.

СК6. Здатність планувати й організувати навчально-виховний процес і позакласну роботу з англійської мови, другої іноземної мови та зарубіжної літератури

СК14. Здатність аналізувати особливості сприйняття й засвоєння учнями навчальної інформації з метою прогнозу ефективності та корекції навчально-виховної діяльності.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Вікова і педагогічна психологія» є:

ПР2. Розуміти особливості людини як суб’єкта психічної діяльності, джерела її активності, закономірності засвоєння й переробки інформації.

ПР4. Знати закономірності психічного розвитку дитини й дорослого, основні вікові новоутворення, умови, що забезпечують особистісне зростання.

ПР11. Бути здатним проектувати педагогічний процес, програми розвитку суб’єктів освітнього процесу

ПР17. Бути здатним сприяти соціалізації, формуванню загальної культури особистості

ПР19. Вміти створювати сприятливі психолого-педагогічні умови для процесу навчання; відбирати, правильно і логічно презентувати навчальний матеріал; планувати хід заняття з іноземної мови, вибирати методи, засоби та технології навчання відповідно до мети заняття; використовувати інформаційні технології для викладання іноземних мов.

ПР27. Бути здатним систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію, прагнути до постійного професійного зростання та розвитку особистісних якостей; брати участь в діяльності професійних об’єднань педагогів, здійснювати зв'язок із батьками.

Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Вікова і педагогічна психологія» базується на вивченні навчальної дисципліни «Загальна психологія».

Тема 1. Предмет, завдання, методи вікової  психології.

Тема 2. Основні закономірності психічного розвитку.

Тема 3. Психологічні особливості дітей дошкільного віку.

Тема 4. Психологія дітей молодшого шкільного віку.

Тема 5. Психологічні особливості розвитку підлітків та юнаків.

Тема 6. Предмет, завдання та методи педагогічної психології.

Тема 7. Психологія навчання.

Тема 8. Психологія виховання.

Тема 9. Психологія педагогічної праці.

Координатор Syllabus