Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова) |
Обсяг дисципліни |
3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять | лекції (16 академічних годин), практичні заняття (14 академічних години) |
Форма контролю |
Eкзамен |
Вивчення дисципліни «Загальна психологія» спрямоване на надання здобувачам вищої освіти знань про внутрішній психічний світ людини, психічні процеси, стани, властивості, закони виникнення, розвитку й перебігу психічної діяльності, становлення психічних властивостей людини, життєве значення психіки; стимулювання та корекція процесу всебічного (особистісного, соціального, професійного) становлення майбутнього фахівця в професійній діяльності, допомога кожному студенту усвідомити цілісність і унікальність власної особистості, сприяння значному просуванню на шляху професійного вдосконалення.
Завдання дисципліни полягають у формуванні у здобувачів ІК, що полягає у здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, та фахових компетентностей:
ЗК 2. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 6. Здатність до міжособистісної взаємодії.
ЗК 8. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 11. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
СК 1. Здатність аналізувати й прогнозувати навчальну діяльність учнів, а також професійну діяльність, застосовувати сучасні методи та освітні технології навчання.
СК 2. Здатність використовувати на практиці професійні знання й практичні навички в галузі лінгвістики, літературознавства, педагогіки, вікової та педагогічної психології, методики навчання іноземних мов, оперувати науковою термінологією.
СК 4. Усвідомлення методологічного, організаційного та правового підґрунтя, необхідного для здійснення фахової науково-дослідницької роботи, її презентації науковій спільноті та захисту інтелектуальної власності її результатів.
СК 6. Здатність планувати й організувати навчально-виховний процес і позакласну роботу з англійської мови, другої іноземної мови та зарубіжної літератури.
СК 9. Здатність знаходити та використовувати інформацію з різних джерел (електронних, письмових й усних) у професійній діяльності, створювати сучасне навчально-методичне забезпечення для проведення занять.
СК 14. Здатність аналізувати особливості сприйняття й засвоєння учнями навчальної інформації з метою прогнозу ефективності та корекції навчально-виховної діяльності.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Загальна психологія» є:
ПР 2. Розуміти особливості людини як суб’єкта психічної діяльності, джерела її активності, закономірності засвоєння й переробки інформації.
ПР 4. Знати закономірності психічного розвитку дитини й дорослого, основні вікові новоутворення, умови, що забезпечують особистісне зростання.
ПР 7. Усвідомлювати особистісну й соціальну значущість своєї професії, мати цілісне уявлення про освіту як особливу сферу соціокультурної практики.
ПР 11. Бути здатним проектувати педагогічний процес, програми розвитку суб’єктів освітнього процесу.
ПР 12. Розуміти сутність соціального життя та соціальної структури суспільства, володіти навичками аналізу соціальних явищ та процесів.
ПР 14. Уміти ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. Уміти планувати, організовувати і проводити науково-практичне дослідження; володіти методами й прийомами наукових досліджень у галузі майбутньої професійної діяльності.
ПР 15. Уміти здійснювати професійну та особистісну рефлексію та організацію творчої діяльності.
ПР 17. Бути здатним сприяти соціалізації, формуванню загальної культури особистості.
ПР 19. Вміти створювати сприятливі психолого-педагогічні умови для процесу навчання; відбирати, правильно і логічно презентувати навчальний матеріал; планувати хід заняття з іноземної мови, вибирати методи, засоби та технології навчання відповідно до мети заняття; використовувати інформаційні технології для викладання іноземних мов.
ПР 27. Бути здатним систематично підвищувати свою професійну кваліфікацію, прагнути до постійного професійного зростання та розвитку особистісних якостей; брати участь в діяльності професійних об’єднань педагогів, здійснювати зв'язок із батьками.
Вивчення навчальної дисципліни «Загальна психологія» розпочинається на початковому етапі опанування освітньої програми «Середня освіта (англійська мова і друга іноземна мова)» та спирається на знання студентами основ суспільствознавчих шкільних предметів: «Громадянська освіта», «Біологія та екологія», «Людина і суспільство».
Тема 1. Психологія як наука.
Тема 2. Методи дослідження сучасної психології.
Тема 3. Психологія особистості.
Тема 4. Група і особистість.
Тема 5. Психологічний аналіз діяльності.
Тема 6. Мова і мовлення. Спілкування.
Тема 7. Відчуття. Сприймання.
Тема 8. Пам’ять.
Тема 9. Мислення.
Тема 10. Уява.
Тема 11. Увага.
Тема 12. Емоції та почуття.
Тема 13. Воля.
Тема 14. Темперамент.
Тема 15. Характер.
Тема 16. Здібності.