Навчальний курс 014БОК5 Вступ до мовознавства

Освітній рівень

Перший  (бакалаврський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

01 Освіта/Педагогіка

Спеціальність

014 Середня освіта

Предметна спеціальність

014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова)

Обсяг дисципліни

3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять лекції (16 академічних годин), практичні заняття (14 академічних години)

Форма контролю

1 – екзамен

Вивчення дисципліни «Вступ до мовознавства» спрямоване на підготовку студентів до вивчення різних дисциплін мовознавчого циклу, створення необхідної для цього теоретичної бази й вироблення практичних навичок аналізу мовних процесів.

Завдання дисципліни полягають у формуванні в здобувачів ІК, що полягає у здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, та розвитку загальних і фахових компетентностей:

ЗК 1. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК 7. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.

ЗК 11. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК 14. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

СК 2. Здатність використовувати на практиці професійні знання
й практичні навички в галузі лінгвістики, літературознавства, педагогіки, вікової та педагогічної психології, методики навчання іноземних мов, оперувати науковою термінологією.

СК 10. Здатність брати участь у різних формах професійної комунікації (семінари, конференції, засідання методичного об’єднання, круглі столи, дискусії) та презентувати власні наукові дослідження в галузі освіти та філології.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Вступ до мовознавства» є:

ПРН 6. Володіти знаннями про систему мови загалом, уміти виділяти галузі
філології, уміти окреслювати коло їхніх основних проблем.

ПРН 10. Володіти науково-технічною термінологією на науковому рівні. Редагувати текст, враховуючи семантичні й структурно-словотвірні особливості науково-технічної термінології та особливості наукового стилю мови і його різновидів. Володіти мовними нормами ділового стилю; правильно і грамотно будувати тексти офіційно-ділового стилю; укладати ділові папери відповідно до вимог та державних стандартів.

ПРН 21. Уміти застосовувати філологічні знання для розв’язання професійних завдань.

Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Вступ до мовознавства» базується на вивченні загальних шкільних курсів: «Українська мова» та «Іноземна мова».

Тема 1. Мовознавство як наука. Природа, сутність, функції та будова мови. Походження мови.

Тема 2. Багатоаспектність мови як суспільного явища.

Тема 3. Походження та історичний розвиток мов. Мови світу та їх класифікація.

Тема 4. Фонетика.

Тема 5. Фонологія.

Тема 6. Лексикологія.

Тема 7. Граматика. Морфологія.

Тема 8. Граматика. Синтаксис.

Координатор Syllabus