Освітній рівень |
Перший (бакалаврський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
01Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Середня освіта (Англійська мова і друга іноземна мова) |
Обсяг дисципліни |
3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (16 академічних годин), практичні заняття (14 академічних години) |
Форма контролю |
7 – екзамен |
Вивчення дисципліни. Мета викладання навчальної дисципліни «Безпека людини» є формування у майбутніх фахівців умінь та компетенцій аналізу негативного впливу різного роду небезпек на життя та здоров'я людини, а також методів, засобів і заходів захисту від них з урахуванням досягнень науково-технічного прогресу та міжнародного досвіду, а також формування усвідомлення нерозривної єдності успішної професійної діяльності з обов’язковим дотриманням усіх вимог безпеки праці.
Реалізація мети викладання дисципліни «Безпека людини» передбачає володіння інтегральною компетентністю з аналізу негативного впливу різного роду небезпек на життя та здоров'я людини, а також методів, засобів і заходів захисту від них. Завдання дисципліни полягають у формуванні загальних та спеціальних компетентностей:
ЗК 3 Здатність до конструктивної міжособистісної взаємодії й ефективної роботи в команді, готовність генерувати нові ідеї й брати на себе відповідальність за ухвалені рішення в непередбачуваних умовах виконання професійної діяльності.
ЗК 6 Здатність розв’язувати складні непередбачувані задачі й проблеми в професійній діяльності шляхом застосування отриманих знань, навичок і вмінь.
ЗК 7 Здатність підтримувати особисте психічне й фізичне здоров’я, контролювати власні емоційні стани, використовувати різні види й форми рухової активності та вести здоровий спосіб життя, створювати комфортне й безпечне освітнє середовище.
СК 5 Здатність забезпечувати умови для ефективного функціонування інклюзивного освітнього середовища.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Безпека людини» є:
ПР 7 Уміти проявляти ініціативу, генерувати нові ідеї для розв’язання складних спеціалізованих завдань і проблем у професійній діяльності та нести відповідальність за прийняті рішення у непередбачуваних ситуаціях.
ПР 8 Бути здатним усвідомлювати здоров’я як цінність, володіти знаннями та вміннями з охорони здоров’я й безпеки життєдіяльності. Уміти надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу.
Оволодіння знаннями, навичками й уміннями з навчальної дисципліни «Безпека людини» базується на попередньо оновленій дисципліні «Правознавство».
Тема 1. Правові та організаційні основи безпеки життєдіяльності
Тема 2. Основи безпеки життєдіяльності
Тема 3. Безпека людини у життєвому середовищі
Тема 4. Безпека людини в надзвичайних ситуаціях
Тема 5. Небезпеки життєдіяльності у виробничій сфері та у побуті