Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти |
Обсяг дисципліни |
3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (16 академічних годин) практичні заняття (14 академічних години) |
Форма контролю |
диференційований залік |
Вивчення дисципліни «Порівняльне літературознавство» має на меті
ознайомити студентів з основними поняттями порівняльних студій; з’ясувати важливі віхи становлення компаративістики як літературознавчої дисципліни; розкрити провідні напрями сучасних порівняльних досліджень; дати уявлення про світовий літературний процес у єдності універсального і неповторного; навчити здійснювати самостійний аналіз на різних рівнях компаративних спорідненостей і відмінностей.
Завдання дисципліни націлені на формування в здобувачів ІК, що полягає у здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, а також загальних і спеціальних компетентностей:
ЗК 4 Здатність діяти соціально відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина.
ЗК 6 Здатність поважати та цінувати власну національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; репрезентувати національну культурну ідентичність, творчо самовиражатися.
ЗК 8 Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
СК 10 Здатність використовувати в професійній діяльності для організації успішної комунікації системні знання історії та теорії літератури, еволюції напрямів, жанрів і стилів, а також знання про основних представників вітчизняної та зарубіжної літератури, художні явища, тенденції розвитку літературного процесу, формувати в здобувачів освіти моральні та ціннісні орієнтації, усвідомлення особистих відчуттів, почуттів та емоцій.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Порівняльне літературознавство» є:
ПР 3 Розуміти загальні властивості літератури як мистецтва слова та її роль у міжкультурній взаємодії, вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності.
ПР 4 Досліджувати та пояснювати зміст і значення літературних текстів, як українських, так і зарубіжних, виявляючи їхні унікальні риси та роль у розвитку літератури.
ПР 12 Управляти освітнім процесом у різних типах закладів освіти, використовувати здобуті лінгвосоціокультурні знання для забезпечення взаємодії з професійними спільнотами, зокрема і міжнародними, на різних рівнях комунікації.
Оволодіння знаннями про порівняльне літературознавство ґрунтується на тісному взаємозв’язку з іншими навчальними дисциплінами гуманітарного спрямування, зокрема таким, як «Літературознавчі студії: теорія та практика».
Тема 1. Порівняльне літературознавство в системі наукових дисциплін про літературу.
Тема 2. Імагологія як галузь компаративістики.
Тема 3. Переклад як теоретична проблема.
Тема 4. Порівняльно-історичний підхід до літератури.
Тема 5. Типологічний підхід до зіставного вивчення національних літератур.
Тема 6. Типологія літературних стилів і жанрів.
Тема 7. Концепція інтертекстуальності в літературній компаративістиці.
Тема 8. Література в системі мистецтв.