Навчальний курс 014БОК9 Порівняльне літературознавство

Освітній рівень

Другий (магістерський)

Програма навчання

Обов’язкова

Галузь знань

01 Освіта/Педагогіка

Спеціальність

014 Середня освіта

Предметна спеціальність

014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))

Освітня програма

Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти

Обсяг дисципліни

3 кредити (90 академічних годин)
Види аудиторних занять

лекції (16 академічних годин) практичні заняття (14 академічних години)

Форма контролю

диференційований залік

Вивчення дисципліни «Порівняльне літературознавство» має на меті

ознайомити  студентів  з  основними поняттями  порівняльних  студій; з’ясувати важливі  віхи  становлення  компаративістики  як  літературознавчої  дисципліни; розкрити  провідні  напрями  сучасних порівняльних  досліджень; дати  уявлення  про  світовий  літературний  процес  у єдності  універсального  і  неповторного; навчити  здійснювати самостійний  аналіз  на  різних  рівнях  компаративних спорідненостей і відмінностей.

Завдання дисципліни націлені на формування в здобувачів  ІК, що полягає у  здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі у галузі викладання іноземних мов та зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти, а також загальних і спеціальних компетентностей:

ЗК 4 Здатність діяти соціально відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина.

ЗК 6 Здатність поважати та цінувати власну національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; репрезентувати національну культурну ідентичність, творчо самовиражатися.

ЗК 8 Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.

СК 10 Здатність використовувати в професійній діяльності для організації успішної комунікації системні знання історії та теорії літератури, еволюції напрямів, жанрів і стилів, а також знання про основних представників вітчизняної та зарубіжної літератури, художні явища, тенденції розвитку літературного процесу, формувати в здобувачів освіти моральні та ціннісні орієнтації, усвідомлення особистих відчуттів, почуттів та емоцій.

Програмними результатами вивчення дисципліни «Порівняльне літературознавство» є:

ПР 3  Розуміти загальні властивості літератури як мистецтва слова та її роль у міжкультурній взаємодії, вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності.

ПР 4  Досліджувати та пояснювати зміст і значення літературних текстів, як українських, так і зарубіжних, виявляючи їхні унікальні риси та роль у розвитку літератури.

ПР 12  Управляти освітнім процесом у різних типах закладів освіти, використовувати здобуті лінгвосоціокультурні знання для забезпечення взаємодії з професійними спільнотами, зокрема і міжнародними, на різних рівнях комунікації.

Оволодіння знаннями про порівняльне літературознавство ґрунтується на тісному взаємозв’язку з іншими навчальними дисциплінами гуманітарного спрямування, зокрема таким, як «Літературознавчі студії: теорія та практика».

Тема 1. Порівняльне  літературознавство  в  системі  наукових  дисциплін  про літературу.

Тема 2. Імагологія як галузь компаративістики.

Тема 3. Переклад як теоретична проблема.

Тема 4. Порівняльно-історичний підхід до літератури.

Тема 5. Типологічний підхід до зіставного вивчення національних літератур.

Тема 6.  Типологія літературних стилів і жанрів.

Тема 7. Концепція інтертекстуальності в літературній компаративістиці.

Тема 8. Література в системі мистецтв.

Координатор РПНД