Освітній рівень |
Другий (магістерський) |
Програма навчання |
Обов’язкова |
Галузь знань |
01 Освіта/Педагогіка |
Спеціальність |
014 Середня освіта |
Предметна спеціальність |
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) |
Освітня програма |
Англійська мова та зарубіжна література в закладах освіти |
Обсяг дисципліни |
3 кредити (90 академічних годин) |
Види аудиторних занять |
лекції (16 академічних годин), практичні заняття (14 академічні години) |
Форма контролю |
1 – екзамен |
Вивчення дисципліни «Загальне мовознавства» спрямоване на розширення і поглиблення теоретичної лінгвістичної підготовки здобувачів другого рівня вищої освіти; узагальнення лінгвістичних знань і формування на цій основі теоретико-філософського бачення природи, розвитку і функціонування мови як універсальної здатності людини; ознайомлення здобувачів магістерського рівня вищої освіти з сучасними лінгвістичними теоріями, проблемами сучасної мовознавчої науки та методами лінгвістичних досліджень. Завдання курсу – ознайомити студентів з філософськими основами сучасного мовознавства, здобутками вітчизняного, європейського і світового мовознавства, сформувати уявлення про сутність мови, її суспільні функції і внутрішню структуру.
Завдання дисципліни полягають у формуванні в здобувачів ІК, що полягає у здатності розв’язувати складні проблеми в галузі освіти, що передбачає здійснення інновацій та проведення педагогічних досліджень і характеризується невизначеністю умов та загальних компетентностей:
ЗК 6. Здатність поважати та цінувати власну національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; репрезентувати національну культурну ідентичність, творчо самовиражатися.
ЗК 7. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, володіння навичками критичного мислення у процесі пошуку, оброблення та аналізу інформації.
ЗК 8. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК):
СК 7. Здатність планувати та організовувати наукове дослідження, творчий проєкт, обґрунтовувати, узагальнювати, оформляти згідно із сучасними вимогами та презентувати їхні результати, послуговуючись відповідним методологічним інструментарієм, та дотримуватися вимог академічної доброчесності.
СК 8 Здатність володіти всіма складниками комунікативної компетентності й використовувати їх у процесі професійної і міжособистісної комунікації у сферах усного і писемного мовлення.
СК 9. Здатність застосовувати при продукуванні текстів в усній та письмовій формах різностильові та різножанрові одиниці з урахуванням комунікативної ситуації та комунікативного завдання відповідно до етичних і моральних норм поведінки, прийнятих в іншомовному середовищі, усвідомлювати та поціновувати взаємозалежність людей і систем у глобальному світі.
Програмними результатами вивчення дисципліни «Загальне мовознавство» є:
ПРН 1 Володіти комунікативними стратегіями з іноземних мов у професійному міжкультурному спілкуванні та практичній педагогічній діяльності з використанням сучасних мовних засобів.
ПРН 5 Використовувати наукову, довідкову, методичну літературу рідною та іноземною мовами, сучасні методи обробки інформації для здійснення педагогічних досліджень в галузі професійної діяльності, критично оцінювати достовірність, надійність інформаційних джерел.
ПРН 12 Управляти освітнім процесом у різних типах закладів освіти, використовувати здобуті лінгвосоціокультурні знання для забезпечення взаємодії з професійними спільнотами, зокрема і міжнародними, на різних рівнях комунікації.
ПРН 14 Використовувати гуманістичний потенціал іноземної мови і культури для формування духовного світу громадян України, забезпечувати організацію діалогу мов і культур на заняттях з іноземної мови і зарубіжної літератури, формувати навички етичної та соціально відповідальної поведінки.
Оволодіння курсом «Загальне мовознавство» спирається на знання, навички й уміння, здобуті під час вивчення інших дотичних навчальних дисциплін підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня, з яким встановлено міждисциплінарні зв’язки на засадах інтеграції та науковості.
Тема 1. Вступ. Мовознавство як наука.
Тема 2. Природа і суть мови.
Тема 3. Проблема походження мови. Узаємодія мов.
Тема 4. Мова як знакова система особливого виду.
Тема 5. Система і структура мови.
Тема 6. Узаємозв’язок мови і мислення.
Тема 7. Мова як історично змінюване явище. Форми існування мови.
Тема 8. Методи вивчення і опису мови.