Освітній рівень | Перший (бакалаврський) |
Програма навчання | Обов’язкова |
Галузь знань | 02 Культура та мистецтво |
Спеціальність | 023 Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація |
Освітня програма | Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація |
Обсяг дисципліни | 4 кредити (120 академічних годин) |
Види аудиторних занять | Практичні заняття (48 академічних годин) |
Форма контролю | Диференційований залік |
Навчальна дисципліна має на меті надання здобувачам вищої освіти знань про розвиток аналітичного мислення, формування просторового сприйняття і уяви, опанування принципів створення реалістичного та стилізованого зображення та розуміння законів колірних співвідношень; засвоєння основ композиційного розміщення зображуваних об’єктів, опанування засад живопису та його стадійної послідовності.
Завдання: вироблення у здобувачів вищої освіти умінь аналітичного мислення (здобувачі вищої освіти навчаються розуміти принцип колірного зображення об’єктів, аналізувати відтворення та поєднання кольорів, уявно моделювати форму, знаходити оптимальні варіанти композиції); формування просторового сприйняття й уяви (робота над живописом вчить здобувачів вищої освіти бачити і передавати форму об’ємною за допомогою кольору, враховуючи освітлення та простір); опанування принципів створення реалістичного та стилізованого зображення на площині (шляхом виконання систематичних вправ, здобувачі вищої освіти повинні навчитися розуміти закони зображення форми і використовувати їх у практичній роботі над живописом); розуміння цілісності зображення (оволодіння принципом роботи від загального до частин, вміння деталізувати, не руйнуючи цілого); вірно визначати тональні та колірні відношення; формування кола практичних живописних умінь (пошук засобів, що підкреслюють найбільш характерні особливості зображуваної моделі, її матеріальність, колір, та фактори що впливають на його утворення).
Вивчення навчальної дисципліни спрямоване на формування таких спеціальних (фахових, предметних) компетентностей, як ЗК 05 здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; ЗК 06 здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; ЗК 09 здатність генерувати нові ідеї (креативність), як СК 03 здатність формулювати цілі особистісного і професійного розвитку та умови їх досягнення, враховуючи тенденції розвитку галузі професійної діяльності, етапів професійного зростання та індивідуально-особистісних особливостей; СК 04 здатність оволодівати різними техніками та технологіями роботи у відповідних матеріалах за спеціалізаціями; СК 05 здатність генерувати авторські інноваційні пошуки в практику сучасного мистецтва; СК 07 здатність адаптувати творчу (індивідуальну та колективну) діяльність до вимог і умов споживача; СК 09 здатність використовувати професійні знання у практичній та мистецтвознавчій діяльності; СК 10 здатність усвідомлювати важливість виконання своєї частини роботи в команді; визначати пріоритети професійної діяльності.
Важливим фактором підготовки здобувача вищої освіти є досягнення запланованих результатів навчання шляхом засвоєння відповідних модулів дисципліни «Живопис».
Очікувані програмні результати навчання, на формування яких спрямована навчальна дисципліна, наступні: ПР 01 застосовувати комплексний художній підхід для створення цілісного образу; ПР02 виявляти сучасні знання і розуміння предметної галузі та сфери професійної діяльності, застосовувати набуті знання у практичних ситуаціях; ПР 06 застосовувати знання з композиції, розробляти формальні площинні, об’ємні та просторові композиційні рішення і виконувати їх у відповідних техніках та матеріалах; ПР07 відображати морфологічні, стильові та кольорофактурні властивості об’єктів образотворчого, декоративного мистецтва, реставрації та використовувати існуючі методики реставрації творів мистецтва в практичній діяльності за фахом; ПР 08 аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та трансформувати об’єкти (як джерела творчого натхнення) для розроблення композиційних рішень; аналізувати принципи морфології об’єктів живої природи, культурно-мистецької спадщини і застосовувати результати аналізу при формуванні концепції твору та побудові художнього образу; ПР 11 визначати мету, завдання та етапи мистецької, реставраційної та дослідницької діяльності, сприяти оптимальним соціально-психологічним умовам для якісного виконання роботи; ПР 13 застосовувати сучасне програмне забезпечення у професійній діяльності (за спеціалізаціями); ПР 15 володіти фаховою термінологією, теорією і методикою образотворчого мистецтва, декоративного мистецтва, реставрації мистецьких творів; ПР 18 формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Навчальна дисципліна складається з двох змістових модулів:
Змістовий модуль 2. ГОЛОВА ЛЮДИНИ
Тема 4. Гіпсова голова
Практичне заняття №13-15. Гіпсова голова в натюрморті.
Тема 5. Голова людини
Практичне заняття №16. Короткочасні етюди голови у 3-х положеннях. Гризайль.
Практичне заняття №17. Короткочасні етюди голови у 3-х положеннях. Колір.
Практичне заняття №18-19. Етюд голови людини на світлому тлі.
Практичне заняття №20-21. Етюд голови людини на темному (контрастному) тлі.
Тема 6. Стилізація голови людини
Практичне заняття №22-24. Творча робота. «Я – художник».