Навчальний курс 0291М2 Конфліктологія

Мета навчальної дисципліни – набуття майбутніми фахівцями практичних навичок у вирішенні конфліктів, вироблення вмінь прогнозувати і контролювати конфліктну ситуацію, сприяння значному просуванню на шляху професійного вдосконалення.

1 курс, 2 семестр, Залік

Передумови для навчання

Сформовані раніше навички, здобуті знання та набуті вміння. Оволодіння знаннями з навчальної дисципліни «Конфліктологія» ґрунтується на тісному взаємозв’язку з іншими навчальними курсами. Передумовами для вивчення дисципліни є компетентності, сформовані під час опанування навчальними дисциплінами ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» першого (бакалаврського) рівня за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»: «Психологія» та дисциплінами другого (магістерського) рівня: «Філософія культури», «Педагогіка вищої школи».


Тема 1-2. Конфліктологія як наука.

Тема 3-4. Психологія міжособистісної взаємодії.

Тема 5. Причини, функції та класифікація конфліктів.

Тема 6-7. Конфлікт в установі. Тема. 8-9. Управління конфліктною ситуацією. Управління конфліктами: технології переговорів.

Тема 10-11. Методи аналізу конфліктів.

Тема 12-13. Профілактика конфліктів.

  1. Березовська Л.І., Юрков О.С. Психологія конфлікту: навч.-метод. посіб. Мукачево: МДУ, 2016. 201 с.
  2. Ващенко І. В., Кляп М.І. Конфліктологія та теорія переговорів : навч. посіб. К. : Знання, 2013. 408 с.
  3. Войнович М.В. Карамушка Л.М. Психологічні основи розв’язання управлінських конфліктів в освітніх закладах // Управління закладами середньої освіти: психологічні аспекти. К. Ін-т психології АПН України, 2011. С.129-149.
  4. Гірник А. М. Основи конфліктології: навч. посібник. К.: Києво-Могилянська академія, 2010. 222 с.
  5. Гірник А., Бодро А. Конфлікти: структура, ескалація, залагодження. Київ, 2003. 236 с.
  6. Дейл Карнегі Як завойовувати друзів та впливати на людей. Харків: Промінь, 2011. 560 с.
  7. Долинська Л.В., Матяш-Заяц Л.П. Психологія конфлікту. Київ: Каравела, 2013. 303 с.
  8. Конфліктологія: навчальний посібник / Г. В. Гребеньков [та ін.] ; ред. Г. В. Гребеньков. Львів : Магнолія, 2018. 228 с.
  9. Конфліктологія : навч. посіб. / Л. М. Герасіна, М. П. Требін, В. Д. Воднік та ін. Х. : Право, 2012.128 с.
  10. Ложкін Г.В., Пов’якель Н.І. Психологія конфлікту: теорія і сучасна практика: навч. посіб. Київ: Професіонал, 2007. 416 с.
  11. Негрей М. В.. Тужик К.Л. Теорія прийняття рішення: навчальний посібник. Київ : Центр учбової літератури, 2018. 271 с.
  12. Онуфрієнко Г. С. Риторика: навчальний посібник. 2-е вид., перероб. і доп. Київ : Центр учбової літератури, 2018. 624 с.
  13. Орбан-Лембрик Л. Е. Психологія управління: навч. посібник. К.: Академвидав, 2003. 568 с.
  14. Петрінко В.С. Конфліктологія: курс лекцій, енциклопедія, програма, таблиці. Навчальний посібник. Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2020. 360 с.
  15. Котигоренко В. Знання про соціальний конфлікт: абсолют чи відносність? [текст] // Політичний менеджмент. 2003. № 2. С. 137-155.
  16. Пірен M. I. Конфліктологія: підручник. К. : МАУП, 2007. 360 с.
  17. Пірен М. І., Ложкін Г. В. Словник-довідник термінів з конфліктології. Чернівці; Київ, 1995. 320 с.
  18. Світлична В.В. Психологія управління і конфліктологія. Харків: ХІБС УБС НБУ, 2014. 54 с.
  19. Сінгаєвський І.О., Репіч Т.А. Управління конфліктами. Київ: НУХТ, 2012. 80 с
  20. Тихомирова Є. Б.. Постоловський С.Р. Конфліктологія та теорія переговорів. Рівне : Перспектива, 2017. 240 с.
  21. Яхно Т. П., Куревіна І. О. Конфліктологія та теорія переговорів: навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2018. 175 с.

Вивчення навчальної дисципліни потребує роботи з інформаційними джерелами, підготовки до лекцій і практичних занять, виконання усіх завдань згідно з навчальним планом.

Підготовка до практичних занять передбачає: ознайомлення з питаннями, які виносяться на заняття з відповідної теми; вивчення лекційного матеріалу, опрацювання контенту, поданого на дистанційній платформі. Присутність здобувачів вищої освіти на практичних і лекційних заняттях є обов’язковою, важливою також є їх участь в обговоренні всіх питань теми. Пропущені заняття мають бути відпрацьовані. Здобувач вищої освіти повинен дотримуватися навчальної етики, своєчасно та якісно виконувати отримані завдання; за необхідності з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань, відвідувати консультації викладача, дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Координатор Syllabus