Навчальний курс 029БОК34 Ознайомча практика

Основним завданням ознайомчої практики є вивчення первинних посад, які може обіймати фахівець, підготовлений за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» (посадові інструкції, умови праці, коло обов’язків); знайомство з особливостями роботи з документами та сучасним діловодством в структурних підрозділах університету чи інших установах, де студент проходитиме практику(бібліотеки, архіви, музеї, культурно-освітні заклади, державні установи, бізнес-структури) і функціюванням різних типів документних фондів; аналіз рівня розвитку сучасних технологій, збереження документів та інформації; набуття практичних навичок збору, обробки та використання інформації.

Змістом ознайомчої практики є:

  • набуття практичних навичок із діловодства;
  • робота з документними фондами (відділи обробки документної інформації);
  • інформаційні технології (інформаційні підрозділи);
  • збір матеріалів з таких питань, як: законодавча та нормативно-правова база діяльності організації чи установи, вибраної для практики; установчі документи (паспорт, статут і т. ін.); апарат управління, структура; організація діловодства; історія організації діловодства в установі (організації); завдання і функції служб діловодства; посадовий і технічний склад працівників служби діловодства; функційні обов’язки та посадові інструкції;
  • аналіз особливостей організації роботи з документами;
  • з’ясування питання організації документообігу (типи документів, призначення), створення, використання, зберігання, опис, передача в архів, списання; реєстрація і контроль за використанням та виконанням документів в установі;
  • знайомство з матеріально-технічним забезпечення служб діловодства, законодавчою та нормативно-правовою базою діяльності установи чи форми і методи використання документів, умови доступу

Ознайомча практика проводиться у структурних підрозділах університету (відділ кадрів, архів, науково-технічна бібліотека, міжнародний відділ) та на оснащених відповідним чином сучасних підприємствах, установах та організаціях різних галузей господарства, освіти, культури та державного управління.

Перший рік, весняний семестр, 3 кредити, диференційований залік.

Перелік дисциплін, які є передумовою вивчення курсу:

  • Концепція професійного спрямування (Вступ до фаху)
  • Інформатика і комп’ютерна техніка

Перелік дисциплін, для яких курс є передумовою:

  • Документаційне забезпечення діяльності та референтська справа
  • Музеєзнавство
  • Електронний документообіг
  • Кадрове діловодство та менеджмент
  • Організація та управління діяльністю інформаційних установ

Ознайомлення з установою (організацією) та її структурними підрозділами.

Вивчення особливостей організації діловодства в установі (організації).

З’ясувати особливості роботи з документами.

Вивчити сучасні технології роботи з діловими паперами та стан автоматизації діловодства в установі (організації).

Опрацювати інформацію щодо рекомендацій про впровадження сучасних інформаційних технологій у конкретному структурному підрозділі.

Зробити аналіз структури підрозділу, де проходить практика.

Проаналізувати функції спеціаліста з діловодства у цьому підрозділі.

З’ясувати особливості організації зберігання, оцінювання та використання документів.

Вивчити можливості впровадження сучасних форм обробки та обміну документними ресурсами.

Дослідити взаємодію з іншими структурними підрозділами організації чи установи.

Базова

  1. Бездрабко В. В. Документознавство в Україні: інституціоналізація та сучасний розвиток. К.: Четверта хвиля, 2009. 720 с.
  2. Захарова І. В. Становлення і еволюція вітчизняного діловодства: моногр. Черкаси: СУЕМ, 2009. 148 с.
  3. Комова М. В. Документознавство: навч. посіб. Національний університет «Львівська політехніка», Інститут гуманітарних соціальних наук. Львів-К.: Тріада плюс; Алерта, 2007. 296с.
  4. Кулешов С. Г. Документознавство: Історія. Теоретичні основи. Український держ. НДІ архівної справи та документознавства, Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв. К., 2000. 161 с.
  5. Палеха Ю. І., Лемін Н.О. Загальне документознавство: навч. посібник для студ. виших навч. закл. К. : Ліра-К, 2008. 395 с.
  6. Спеціальне документознавство: посіб. / Н. М. Кушнаренко, Т.В.Нікітіна, І. В. Захарова, П. П. Панченко. Черкаси: СУЕМ, 2009. 244 с.
  7. Швецова-Водка Г. М. Документознавство : навч. посіб. К. : Знання, 2007. 398 с.
  8. Швецова-Водка Г. Типологія документа: навч. посіб. для студ. ін.-тів культури. К.: Кн. Палата України, 1998. 80 с.
  9. Досвід впровадження е-демократії та е-урядування в Україні. URL:http://ktpu.kpi.ua/wpcontent/uploads/2016/02/Magisprograma_dosv_vprovad.pdf
  10. Електронний документообіг: сучасний стан і перспективи розвитку. URL: http://samzan.ru/39928. (дата звернення: 15.09.2020).
  11. Запровадження системи електронного документообігу в Україні. URL: http://old.minjust.gov.ua/7546(дата звернення: 15.09.2020).
  12. Дубов Д.В, Дубова С.В. Основи електронного урядування. Київ : Центр навчальної літератури, 2017. 176 с.

Допоміжна

  1. Бездрабко В. В. Управлінське документознавство: навч. посіб. К., 2006. 208 с.
  2. Головань С.М. Основи організації електронного документообігу: практ. К. : ДУІКТ, 2007. 134 с.
  3. Глущик С.В. Сучасні ділові папери : навч. посіб. для вищ. та серед. спец. навч. закладів К.: А.С.К., 2000. 173 с.
  4. Комова М. В. Діловодство: навч. посіб. Львів: Тріада плюс, 2006. 217 с.
  5. Комова М. В. Документознавча термінологія: навч. посіб. Львів, 2003. 167 с.
  6. Комова М. В. Складання ділових документів : навч. посіб. Львів: Тріада плюс, 2006. 176с.
  7. Кулешов С. Г. Управлінське документознавство: навч. посіб. К.: ДАКККіМ, 2003. 57 с.
  8. Слободянюк Н. Ю. Діловодство та управлінська документація: навч. посіб. Вінниця : ВНТУ, 2004. 379 с.
  9. Тугаєнко-Сєряк С. М. Довідник службовця. К.: А.С.К., 2000. 416с.
  10. Швецова-Водка Г. Документ і книга в системі соціальних комунікацій. Рівне, 2001. 438 с.
  11. Швецова-Водка Г. М. Типологія книги : навч. посіб. для студ. ін-тів; Рівн. держ. ін-т культур. К.: Кн. палата України, 1999. 68 с.

Підсумковим контролем є диференційований залік. Він здійснюється відповідно до вимог «Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» (https://nupp.edu.ua/uploads/files/0/doc/polozhennia/organizacia-osvit-procesu.pdf), а також «Положення про семестровий контроль в Національному університеті «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» (https://nupp.edu.ua/uploads/files/0/doc/polozhennia/semestr-kontrol.pdf.)

Загальна трудомісткість дисципліни – 100 балів.

Для належного проходження практики слід ознайомитися з рекомендаціями керівника практики від кафедри щодо завдань проходження практики та керівника практики від структурного підрозділу університету чи установи.

Варто також вивчити особливості кожного з етапів практики, ознайомитися з вимогами щодо підготовки звітної документації.

Результати проходження ознайомчої практики відповідно до освітньо-професійної програми (програмних результатів навчання) виявляються у сформованих у студентів здатностях щодо застосовування знань у практичних ситуаціях; знання та розуміння предметної області та професійної діяльності; використання інформаційних і комунікативних технологій; забезпечення відбору, аналізу, оцінки, систематизації, моніторингу, організації, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах; використання методів систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв; опановування та застосування технології системного аналізу інформаційної діяльності; здатності реалізувати свої права та обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свободи людини і громадянина в Україні.

Також вони виявляються у знаннях щодо принципів забезпечення, відбору, аналізу, оцінки, систематизації, моніторингу, організації, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах; використання методів систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв, сучасних прикладних комп’ютерних технологій та програмного забезпечення, мережевих та мобільних технологій для вирішення професійних завдань; здатності самостійно аналізувати текст документа щодо його змісту, правильно визначати комунікативну інтенцію, закладену в нього автором, редагувати тексти документів відповідно до норм чинного правопису та правил їх оформлення; релевантно оцінювати результативність та комунікативну ефективність документа; добирати та готувати необхідну інформацію для прийняття управлінського рішення,

а також уміннях застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів; узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням; здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань; знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи; дотримуватися і реалізовувати основні засади охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Координатор Syllabus