Навчальний курс 029БВБ6.1 Друга іноземна мова (Німецька мова)

Змістовий модуль 1. Презентація.

Будь ласка, повторіть. Хто ти? У мене є питання. Професії та заняття. Сім'я. Захоплення та інтереси.

Змістовий модуль 2. Персональне життя.

Продуктовий магазин. Котра година? На вокзалі. Торговий центр. Мій минулий рік.

Змістовий модуль 3. Щоденне життя.

Мої плани. Місто. Відпустка. Моя квартира. Погода.

Змістовий модуль 4. Професійне життя.

Біографічні дані. Спорт. Академічне життя. Свята. Бізнес.

Змістовий модуль 5. ЗНАЙОМСТВО. ОСОБИСТЕ І ПРИВАТНЕ ЖИТТЯ

Опис особи. Риси характеру. Порівняння. Висловлювання думки. Множина іменників. Висловлювання думки на тему праці. Дискусія. Формулювання узагальнень. Праця, час піца, заробітки, умови праці. Повторення (години, відрізки часу, доби). Множина іменників і займенників. Опис ситуації і повідомлення фактів із минулого. Формулювання висловлювань щодо минулих подій. Висловлювання позитивних і негативних почуттів, надія, страх, хвилювання, побоювання. Висловлювання про майбутнє. Дискусія про школу, освіту, планах на майбутнє. Повторення майбутнього часу. Утворення майбутнього часу модальних дієслів. Умовні речення. Мотиваційний лист. Приватний лист. Пропозиція праці і презентація кандидатів.

Змістовий модуль 6. ЛЮДИНА ТА ЇЇ СТОСУНКИ З ОТОЧУЮЧИМИ

Порівняння. Опис життя в місті. Висловлювання своїх уподобань. Життя в місті. Архітектура, інфраструктура, магазини, установи, пункти обслуговування, розваги. Ступені порівняння прикметників. Повторення утворення прислівників. Порівняння. Висловлювання переконання. Опис життя в селі, його позитивних і негативних сторін. Опис природи і навколишнього середовища. Місця дозволу в селі. Флора та фауна. Ступені порівняння прислівників. Висловлення побажання, очікування, повинності. Опис родинних зв’язків. Родинні обов’язки. Висловлення припущення і умови. Опис дружби. Повторення висловлень побажання, пропозиції, симпатії, антипатії. Керування дієслова. Давальний відмінок однини і множини іменників, прикметників та займенників. Відміна займенника sich. Ступенів порівняння прикметника та прислівника. Умовний спосіб дієслова.

Змістовий модуль 7. НАВКОЛИШНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ТА ЛЮДИНА.

Визначення мети та призначення предмета. Заохочення до купівлі. Реклама. Порівняння життя в минулому і сьогодення. Повторення висловлень прохання. Питання про інформацію. Побутова техніка. Висловлення задоволення і незадоволення. Скарга, написання скарги. Опис винаходів і відкриттів, їх використання в щоденному житті. Формулювання гіпотез. Визначення мети і призначення. Творення і вживання дієприкметника. Творення і вживання пасивного стану (вступ). Висловлення позитивних і негативних почуттів. Питання про самопочуття. Повторення опису стану здоров’я, прохання про пораду. Порада і відмовляння. Здоровий стиль життя. Творення і вживання наказового способу дієслова. Доконаний і недоконаний вид дієслова в наказовому способі. Різні форми дозвілля. Заохочення. Минулий час дієслова.

Змістовий модуль 8. ЛЮДИНА В СУЧАСНОМУ СВІТІ

Висловлення привітань, поздоровлень. Висловлення жалю, смутку, співчуття та радості. Оповідання про свята та традиції. Свята релігійні та державні. Складносурядні речення. Складнопідрядні речення мети та місця. Повторення безособових форм дієслова. Висловлення здивування, захоплення. Розмови про Інтернет. Функції Інтернету. Плюси та мінуси Інтернету. Творення складнопідрядних речень мети. Питальні займенники. Віддієслівні іменники. Висловлення вподобань. Висловлення протесту. Цитування висловлень інших. Оповідання про телебачення і кінотеатр. Роль телебачення і кінотеатру в сучасному житті Пряма та непряма мова. Анотація. Презентація книги, фільму. Сполучники сурядності та підрядності.

Третій рік, осінній і весняний семестри, осінь – 4 кредити, весна – 6 кредити, залік

Перелік дисциплін, які є передумовою вивчення курсу:

  • Іноземна мова

Перелік дисциплін, для яких курс є передумовою:

  • Іноземна мова
  • Іноземна мова за профспрямуванням

Тема 1. Будь ласка, повторіть. Зав’язування контакту. Формули вітання та прощання. Важлива термінологія німецької мови. Порядок слів. Вимова та наголос. Правопис: німецький алфавіт (дифтонги, умлаути, африкати).

Тема 2. Хто ти? Нав’язування контакту. Представлення себе. Перші контакти. Питання про благополуччя. Висловлення благополуччя. Цифри 1-10. Ім'я, адреса. Прохання про інформацію (де він / вона?). Питання. Дієвідміна дієслів sein, haben, wohnen. Прислівники, особові займенники. Отримання рахунку-фактури з ПДВ (персональні дані). Особиста анкета. Телефонна книга. Скорочення адрес.

Тема 3. У мене є питання. Задавання питань. Характеристика осіб. Числа 11-23. Інтернаціоналізми (прикметники). Опис зовнішнього вигляду та характеру. Прохання про інформацію (Хто це? Що це?Wer ist das? Was ist das?). Знаменник, іменник, безособовий займенник es. Конструкції Was sind Sie von Beruf в опозиції до als was arbeiten Sie. Короткі діалоги в офіційному та неофіційному стилі. Називання адреси. Опис людей. Коди регіону. Назва воєводства. Адміністративна мапа Німеччини.

Тема 4. Професії та заняття. Національності. Професії та заняття. Прикметники, що визначають походження. Три типи відмінювання прикметників. Чат в Інтернеті. Орфографія: назви національностей. Пунктуація.

Тема 5. Сім'я. Питання про вік. Питання про адресу електронної пошти. Сімейна інформація. Числа 20-100. Сімейні та особисті стосунки. Інтернет-адреса. Akk прикметників, іменників та особових займенників у функції доповнення ближчого. Присвійні займенники. Вимова числівників. Текст «Nachbaren». Текст «Meine Familie». Презентація власної сім'ї. Родовідне дерево. Адреси німецьких веб-сайтів.

Тема 6. Захоплення та інтереси. Висловлення задоволення. Обґрунтування. Вираження часових відносин. Дієслова для опису хобі. Зворотні дієслова. Перехідні і неперехідні дієслова. Керування дієслів. Модальні дієслова. Телефонні розмови. Оголошення з газети.

Тема 7. Продуктовий магазин. Питання та називання номеру телефону. Кулінарні смаки. Ситуації в кафе та ресторані. Інформація та дозвіл. Цифри 100-1000. Назви їжі, посуду та страв. Назви напоїв Цінова пропозиція. Повторення особових закінчень дієслів. Вживання Nominativ та Akk. Меню кафе та ресторанів. Брошура піцерії. Рахунок в ресторані. Прес-релізи. Вивіски.

Тема 8. Котра година Висловлення часових відносин. Висловлення можливості, здібностей. Повсякденне життя. Час доби, години. Найменування днів тижня. Засоби комунікації. Зворотні дієслова з sich Дієслова руху fahren, kommen, gehen у Perfekt. Числа 1-24. Телефонний дзвінок. Програма кінотеатрів та театрів по телефону. Питання про годину. Визначення порядку подій. Опис повсякденного життя. Заповніть щотижневий календар. Текст «Mein Arbeitstag».

Тема 9. На вокзалі. Пропозиція, прийняття або відхилення пропозиції щодо засідання. Висловлення інтервалу годин (vor, nach). Запити на інформацію (вокзал, готель). Замовлення таксі. Помилка телефону. Повторіть назви щоденних дій і днів тижня. Назви типів поїздів. Родовий відмінок іменників та займенників у висловленні напрямку. Заперечення. Сполучник сурядності weil. Розповідь про повсякденну діяльність. Зустріч і відвідини. У касі DB. У готелі. Помилка телефону. Телепрограма. План візиту бізнесмена. Розклад залізниць. Планування тижня.

Тема 10. Торговий центр. Покупки в продуктовому магазині. Покупки в магазині одягу. Вирази es steht dir sehr gut, die Farbe macht dich etwas alt, für jeden möglichen Geschmack, an der Kasse zahlen, da ist nichts zu machen, das kann ich mir nicht leisten. Висловлення погодження, заперечення, визнання. Компліменти. Назви магазинів та відділів обслуговування. Назви одягу, кольорів. Повторення Akk. Діалоги в торговому центрі, у магазині продуктів й одягу. Пропозиція Інтернет-магазину. Думки про моду. Опис одягу. Етикетки одягу. Діалоги про покупки у різних відділах магазинів.

Тема 11. Мій минулий рік. Висловлення в минулому часі. Назви місяців в місцевому відмінку. Часові проміжки. Минулий час (недоконаний вид) з запитаннями (скільки часу? як часто?). Повторення трьох форм дієслів. Телефонний дзвінок. Мейл до друга. Задавання питань про події з минулого. Мій минулий рік. Записки в календарі.

Тема 12. Мої плани. Висловлення в майбутньому часі. Висловлення бажання. Плани. Часові пояси. Новорічна резолюція. Мобільний телефон. Майбутній час (недоконаний вид). Резюме та повторення часу. Річний гороскоп Питання про плани. Опишіть свої плани. Висловлення припущення про майбутнє. Текст «Моя майбутня професія». SMS німецькою мовою. Тарифи, коди та телефонні номери.

Тема 13. Місто. Зазначення локалізації. Привернення уваги. Питання про дорогу. Висловлення переконання. Пояснення. Геополітичне розташування Німеччини. Назви напрямків світу. Назви об'єктів у місті. Назви пам'ятників. Прикметники, іменники та особові займенники і предмет обговорення. Займенникові прислівники womit, damit, wofür, dafür та ін. Ситуаційні діалоги (вулиця, музей, галерея, інформаційний центр культури). Міський план. Написи і вивіски в місті.

Тема 14. Відпустка. Подорожі. Прохання про інформацію. Висловлення задоволення. Висловлення з напрямком в просторі. Відпустка. Станція. Аеропорт. Готель. Відпочинок на природі. Безособовий займенник . Типові діалоги в ситуації подорожі. Бронювання в пансіонаті. Туристичні пропозиції. Безособовий займенник man. Святкові листівки. Проведення відпустки. Обґрунтування вибору. Лист турагенту з проханням про інформацію. Заповнення формулярів.

Тема 15. Моя квартира. Обстановка та меблі. Вид кімнат. Оренда квартири, номер (тип, місце розташування). Прийменники просторового значення (an, auf, in, über, zwischen, hinter, unter). Зміст з каталогу домашніх меблів. Оголошення з газети (продаж, покупка, прокат). Опис будинку, квартири, кімнати. Порівняння двох малюнків кімнати. Рекламна папка ринку житла. Дизайн сайту меблевого магазину. Лист до редакції.

Тема 16. Погода. Висловлення про погоду та сезони, зовнішній вигляд та здоров'я. Реєстрація в поліклініці. Відвідини лікаря. Надання порад. Назви атмосферних явищ і сезонів. Імена частин тіла. Назви симптомів захворювання. Прикметник / прислівник диференціації. Структура tut mir weh. Прогноз погоди. Діалог з лікарем. Лист до редакції журналу з проханням поради. Брошура фітнес-клубу. Думки про клімат і погоду. Зовнішній вигляд. Відповідь на листи читачів.

Тема 17. Біографічні дані. Біографія. Минулий час (доконаний вид). Резюме. Інформація від радіо про нагороду. Газетна стаття. Про них говорять. Біографічні нотатки лауреатів Паспорти 2021 року. Питання про минуле. Розмова про минуле. Проста версія автобіографії. Дизайн сайту з резюме співробітника компанії.

Тема 18. Спорт. Питання про те, як провести вільний час. Висловлення уподобання. Назви спортивних дисциплін, спортсменів та дієслова, пов'язані з спортом. Іменники віддієслівні. Телефонний дзвінок. У басейні. Спортивні новини. Визначення спортивних дисциплін. Спортивна думка. Правила спорту.

Тема 19. Академічне життя. Висловлення задоволення. Висловлення думки. Наука. Курси, тренінги. Пам'ять. Прямі і непрямі додатки. Текст «Як працює пам'ять?» Керування дієслів sich bewerben um Akk. Оголошення з газети (навчання, курси, навчання). Заявка на стипендію. Поговоримо про навчання. Вибір курсу з прес-пропозиції та обґрунтування цього вибору. Визначення мовної компетенції.

Тема 20. Свята. Традиції в Німеччини та інших країнах. Офіційні та неофіційні побажання. Різдво та традиції назви: Свят-Вечір, Різдво, Великдень, день імені, день народження. Відмінювання власних назв. Претеріт дієслів sein, haben. Пасхальні традиції. Пісня „Stille Nacht, heilige Nacht”. Текст «frohe Ostern!». Різдвяна листівка. Історія та традиції свят в Україні. Побажання.

Тема 21. Бізнес. Трансляція короткої офіційної промови. Запит про допомогу. Усунення несправностей офісного обладнання. Лексика, пов'язана з організацією підприємства. Назви офісного обладнання. Комп'ютерний словник. Іноземні слова німецькою мовою. Діалог в офісі. Стаття «Представлення зі статусом». Ділові розмови (конкуренція, плюси і мінуси різних типів компаній) та кар'єра. Візитна картка.

Тема 22. Особистість. Опис особи. Риси характеру. Порівняння. Висловлювання думки. Множина іменників. Структура arbeiten als..., займенник jeder. Відмінювання прикметників в множині. Уживання сполучників und, aber, sondern. Висловлювання думки про публічних осіб. Приватний лист. Міні-діалоги щодо опису осіб.

Тема 23. Праця. Висловлювання думки на тему праці. Дискусія. Формулювання узагальнень. Праця, час піца, заробітки, умови праці. Повторення (години, відрізки часу, доби). Множина іменників і займенників. Gleich und derselbe. Підготування газетного оголошення з вакансією і пошуком на неї кандидатури. Презентація – Професії. Тексти для читання на тему професійного життя.

Тема 24. Це історія... Опис ситуації і повідомлення фактів із минулого. Формулювання висловлювань щодо минулих подій. Життя людини від народження до смерті. Дати. Числівник. Порядковий числівник у датах. Повторення минулого часу (доконаний і недоконаний вид). Опис свого минулого. Історія однієї родини. Німецькі лауреати нобелівської премії.

Тема 25. Плани на майбутнє…. Висловлювання позитивних і негативних почуттів, надія, страх, хвилювання, побоювання. Висловлювання про майбутнє. Дискусія про школу, освіту, планах на майбутнє. Повторення майбутнього часу. Утворення майбутнього часу модальних дієслів. Умовні речення. Опис системи освіти в Німеччини на підставі статистичних даних. Інтерв’ю. Курси, пропозиції і їх вибір. Молодь і майбутнє.

Тема 26. Повторення. Мотиваційний лист. Приватний лист. Пропозиція праці і презентація кандидатів. Тест.

Тема 27. Місто. Порівняння. Опис життя в місті. Висловлювання своїх уподобань. Життя в місті. Архітектура, інфраструктура, магазини, установи, пункти обслуговування, розваги. Ступені порівняння прикметників. Повторення утворення прислівників. Порівнювання життя в великому і маленькому місті, пояснення свого вибору. Текст Моє місто. Аргументовані висловлення. Описи міст. Моє майбутнє – місто. Німецькі міста.

Тема 28. Село і природа. Порівняння. Висловлювання переконання. Опис життя в селі, його позитивних і негативних сторін. Опис природи і навколишнього середовища. Місця дозволу в селі. Флора та фауна. Ступені порівняння прислівників. Жити екологічно. Текст Село. У селі здорове життя. Переваги життя у селі та місті.

Тема 29. Родини. Взаємовідносини. Висловлення побажання, очікування, повинності. Опис родинних зв’язків. Родинні обов’язки. Родина, подружжя, розлучення, пара, кохання. Світ почуттів. Керування німецьких дієслів. Опис почуттів. Шлюбне оголошення. Проблеми в родині. Візит до психотерапевта. Моя друга половина.

Тема 30. Дружба. Висловлення припущення і умови. Опис дружби. Повторення висловлень побажання, пропозиції, симпатії, антипатії. Керування дієслова. Давальний відмінок однини і множини іменників, прикметників та займенників. Відміна займенника sich. Повторення часів Präsens, Perfekt, Imperfekt, Futurum. Умовний спосіб дієслова. Мій найкращий друг. Повторення просторових прийменників. Повторення лексики на тему «Подорож».

Тема 31. Повторення. Ступенів порівняння прикметника та прислівника. Умовний спосіб дієслова. Тест.

Тема 32. Побутова техніка. Визначення мети та призначення предмета. Заохочення до купівлі. Реклама. Порівняння життя в минулому і сьогодення. Повторення висловлень прохання. Питання про інформацію. Побутова техніка. Безособові форми дієслова в теперішньому і минулому часі. Творення й уживання віддієслівних іменників. Опис предметів із найближчого оточення, їх презентація. Анотація тексту Дизайн.

Тема 33. Техніка й винаходи. Висловлення задоволення і незадоволення. Скарга, написання скарги. Опис винаходів і відкриттів, їх використання в щоденному житті. Формулювання гіпотез. Визначення мети і призначення. Творення і вживання дієприкметника. Творення і вживання пасивного стану (вступ). Опис приладів, їх призначення. Діалоги в магазинах. Лист зі скаргою. Висловлення на тему предметів необхідних для життя. Роль винаходів в нашому щоденному житті.

Тема 34. Самопочуття. Висловлення позитивних і негативних почуттів. Питання про самопочуття. Повторення опису стану здоров’я, прохання про пораду. Порада і відмовляння. Здоровий стиль життя. Творення і вживання наказового способу дієслова. Доконаний і недоконаний вид дієслова в наказовому способі. Діалог про стан здоров’я. Моє самопочуття: короткі діалоги на тему. Депресія, симптоми, допомога. Дієта: плюси та мінуси.

Тема 35 Туристичні подорожі. Різні форми дозвілля. Заохочення. Оповідання про подорожі. Локалізація. Наказовий спосіб дієслова. Приватний лист. Пропозиція туристичного бюро. Фрагменти інтерв’ю з власником туристичного бюро. Зміна клімату в розвитку туристичного бізнесу.

Тема 36. Повторення. Минулий час дієслова. Лексика з теми Подорожі. Міні-діалоги на різну тематику.

Тема 37. Свята, урочистості, традиції. Висловлення привітань, поздоровлень. Висловлення жалю, смутку, співчуття та радості. Оповідання про свята та традиції. Свята релігійні та державні. Складносурядні речення. Складнопідрядні речення мети та місця. Повторення безособових форм дієслова. Сполучники сурядності та підрядності. Листівки. Текст Моє улюблене свято.

Тема 38. Інтернет. Висловлення здивування, захоплення. Розмови про Інтернет. Функції Інтернету. Плюси та мінуси Інтернету. Роль Інтернету в житті сучасної людини. Купівля оргтехніки. Лексика зі сфери Інтернету. Елементи розмовної мови. Творення складнопідрядних речень мети. Питальні займенники. Віддієслівні іменники. Офіційний та неофіційний стилі спілкування. Газетні статті про технологічні новинки.

Тема 39. Преса і книга. Висловлення вподобань. Висловлення протесту. Оповідання про книги та пресу. Рецензія. Дискусія і висловлення власної думки. Складнопідрядні речення. Презентація улюблених журналів. Нагороди.

Тема 40. Кінотеатр чи телебачення. Цитування висловлень інших. Оповідання про телебачення і кінотеатр. Роль телебачення і кінотеатру в сучасному житті. Рецензія на фільм. Дозвілля. Пряма та непряма мова. Презентація фільму. Пропозиція походу до кінотеатру. Опис адаптації фільмів. Німецьке кіно.

Тема 41. Повторення. Пряма та непряма мова. Анотація. Презентація книги, фільму. Сполучники сурядності та підрядності.

Тема 42. Підсумок. Написання підсумкового тесту

Базова

  1. Гінка Б.І. Скарбничка з германістики: Посібник-порадник для германістів. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2007. – 352 с.
  2. Завьялова В., Ильина Л. Практический курс немецкого языка. – М.: Лист Нью”, 2003. – 880 с.
  3. Постнікова О.М. Німецька мова: Розмовні теми. – Київ: А.С.К., 2001. – 400 с.
  4. Dreyer – Schmitt. Совершенствуем знание немецкого языка. Грамматика с упражнениями и ключами. Русская редакция Петренко О.В. – К.: Методика, 336 с.
  5. Grammatik der deutschen Gegenwartssprache: Band 4. – Mannheim, Leipzig, Wien, Zürich: Dudenverlag, 1998. – 912 S.
  6. Reimann, Monika. Grundstufen-Grammatik für Deutsch als Fremdsprache: Erklärungen und Übungen. – Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000. – 239 S.

Допоміжна

  1. Алиева С. К. Грамматика немецкого языка в таблицах, схемах, рисунках. – Москва «Лист Нью», 2003. – 96 с.
  2. Бибин О. Базовый курс немецкого языка для студентов факультетов иностранных языков. Часть 1. – СПб.: «Издательство Союз», Издательство РГПУ им. А.И.Герцена, 2000. – 384 с.
  3. Бориско Н.Ф., Бессмертная Н.В., Красовская Н.А. Deutsch intensiv: Интенсивный курс немецкого языка. – К.: „А.С.К.”, 2001. – 400 с.
  4. Deutsches Lesebuch. Тексты для чтения на немецком языке/Сост. Е.М.Постникова. – К.: А.С.К., 2001. – 208 с.
  5. Камянова Т. Deutsch. Универсальный практический курс немецкого языка. – М., Издательство «Дом славянской книги», 2004. – 384 с.
  6. Книга вчителя іноземної мови: Довідково-методичне видання / Упоряд. О.Я.Коваленко, І.П.Кудіна. – Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2005. – 240 с.
  7. Нарустанг Е.В. Практическая грамматика немецкого языка. – СПб.: Издательство „Союз”, 2003. – 368 с.
  8. Щебань Н.П., Лабовкіна Г.А. Німецька мова: Підручник. – Чернівці, 2003. – 500 с.
  9. Ярцев В.В. Немецкий язык для вас и...: Книга 1. – М.: „Московский лицей”, 2002. – 512 с.
  10. Brinitzer M., Damm V. Grammatik sehen: Arbeitsbuch für Deutsch als Fremdsprache. – Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000. – 117 S.
  11. Dreke M., Prestes Salgueiro S. Wortschatz und Grammatik. Üben mit Bildern. – Berlin, München: Langenscheidt, 2004. – 98 S.
  12. Dreyer – Schmitt. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik- Neubearbeitung. – Ismaning: Max Hueber Verlag, 2004. – 360 S.
  13. Fiedler B. Lesen mit Lust. – Puchheim, 1995. – 64 S.
  14. Götze, Lutz. Die deutsche Rechtschreibung. – Köln: Karl Müller Verlag, 2004. – 1073 S.
  15. Kees van Eunen, Jacques Moreau, Filip de Nys, Barbara Stenzel, May Wildenbeest. Grammatikbogen. Funktionale Texte mit Aufgaben und Lösungsschlüssel für den Unterricht DaF. – Berlin – München – Wien – Zürich – New York: Langenscheidt, 1994. – 192 S.
  16. Lohfert, Walter, Scherling Theo. Wörter – Bilder – Situationen zu 20 Sachfeldern für die Grundstufe Deutsch als Fremdsprache. – Berlin, München: Langenscheidt, 2004. – 48 S.
  17. Schrumdirum: Kinderzeitschrift. – 2002. – H. 11. – 32 S.
  18. Swerlowa O. Grammatik und Konversation: Arbeitsblätter für den Deutschunterricht. – Berlin – München – Wien – Zürich – New York: Langenscheidt, 2002. – 114 S.

Загальна трудомісткість дисципліни – 100 балів, із них:

при підсумковому контролі у вигляді заліку до 70 балів студент може отримати впродовж семестру, решта 30 балів припадає на підсумковий контроль;

1. Поточний контроль. Бали, отримані впродовж семестру, за видами навчальної діяльності розподіляються наступним чином (розподіл орієнтовний):

- робота на семінарських заняттях (відповіді на семінарах, виконання практичних завдань, розв’язання тестових питань на платформі дистанційного навчання Moodle), у разі їх пропусків з поважної причини – індивідуальні співбесіди на консультаціях за темами відповідних занять) – до 40 балів.

Присутність на лекціях і семінарах не оцінюється в балах. Пропуски занять підлягають обов’язковому відпрацюванню в індивідуальному порядку під час консультацій. Пропущене заняття має бути відпрацьоване впродовж двох наступних тижнів, при тривалій відсутності студента на заняттях з поважної причини встановлюється індивідуальний графік відпрацювання пропусків, але не пізніше початку екзаменаційної сесії.

Студент, який повністю виконав програму навчальної дисципліни й отримав достатню рейтингову оцінку (не менше 35 балів), допускається до підсумкового контролю з дисципліни.

2. Підсумковий контроль Підсумковим контролем є залік. Він здійснюється відповідно до вимог «Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» (https://nupp.edu.ua/uploads/files/0/doc/polozhennia/organizacia-osvit-procesu.pdf), а також «Положення про семестровий контроль в Національному університеті «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» (https://nupp.edu.ua/uploads/files/0/doc/polozhennia/semestr-kontrol.pdf.).

Для належного опанування дисципліною «Друга іноземна мова» слід засвоїти лексичний мінімум та основні граматичні правила німецької мови, необхідні для формування вмінь та навичок читання та розуміння простих текстів, сприйняття та розуміння усного мовлення, ведення нескладних діалогів на побутові теми, графічних та орфографічних умінь і навичок, розвитку зв’язного усного та письмового мовлення, навичок перекладу; здійснювати іншомовне спілкування й досягати взаєморозуміння з носіями інших культур.

Варто вчитися розуміти та використовувати повсякденні вирази та стандартні фрази; знайомитися, задавати прості запитання, давати відповіді на них, сприймати елементарну інформацію, розповісти про себе, свою сім’ю, місце проживання, знайомих, друзів, погоду.

Особливо ретельно слід зосередитись на набутті практичних навичок спілкування німецькою мовою.

Результати навчання з дисципліни відповідно до освітньо-професійної програми (та програмних результатів навчання) виявляються

у знаннях основних значень вивчених лексичних одиниць (слів, словосполук); основних способів словотворення (афіксація, словоскладання, конверсія); особливостей структури простих і складних речень іноземної мови; інтонації різних комунікативних типів речень; ознак вивчених граматичних явищ (видочасових форм дієслів, модальних дієслів і їх еквівалентів, артиклів, іменників, ступенів порівняння прикметників і прислівників, займенників, числівників, прийменників); основних норм мовного етикету (репліки-кліше, найбільш поширена оцінна лексика), прийняті в країні мови, що вивчається; значення іноземних мов у сучасному світі, особливостей способу життя, побуту, культури країни, мова якої вивчається (усесвітньо відомі пам’ятки, видатні люди і їх внесок у світову культуру), подібностей і відмінностей в традиціях своєї країни і країни, мова якої вивчається,

а також уміннях сприймати іншомовне мовлення безпосередньо та через медіа засоби, складати первинне уявлення про зміст почутого; розпізнавати частини мови (за загальними значеннями, питаннями і граматичними ознаками) на компаративному рівні; здійснювати аудіювання різностильових текстів у межах програмної тематики та рівня складності, аналізувати та коментувати прослуханий матеріал; вести бесіду-діалог проблемного характеру відповідно до програмної тематики та комунікативної функції; робити самостійні усні монологічні повідомлення згідно з тематикою курсу. Обсяг висловлювання – 10-15 речень; читати й розуміти зміст текстів з пройденої тематики, нескладні уривки з художніх текстів; володіти основними методами лінгвістичного аналізу; користуватися науковою, довідковою, методичною літературою; уміти аналізувати фонетичну і граматичну системи німецької мови, користуючись системою основних понять і термінів; знати систему відмінювання німецької мови, а також її граматичні категорії

Координатор Syllabus