Навчальний курс 029МОК11 Науково-педагогічна практика

Мета навчальної дисципліни – ознайомлення студентів із сучасними методами і формами організації навчального процесу у вищій школі; оволодіння формами, методами, засобами, новітніми технологіями здійснення навчально-виховного процесу в закладі вищої освіти; формування професійних навиків та особистісних якостей майбутніх викладачів; розвиток уміння застосовувати теоретичні знання у практичній діяльності; вироблення творчих, дослідницьких підходів до педагогічної діяльності; розвиток творчої ініціативи, реалізація особистісного творчого потенціалу кожного студента.

1 курс, 2 семестр, Залік

Передумови для навчання

Попередньо опановані дисципліни: «Педагогіка вищої школи», «Методологія та організація науково-дослідної роботи», «Конфліктологія», «Інформаційно-аналітичні технології в архівній, бібліотечній та музейній справі» та ін.


Змістовий модуль 1. Підготовка да проведення занять(теоретична частина)

Тема 1. Вступний інструктаж. Формулювання завдань практики.

Тема 2. Ознайомлення зі структурою навчального закладу, організацією роботи кафедри та її навчально-методичним забезпеченням.

Тема 3. Сучасний стан педагогічної діяльності в закладах вищої освіти. Особливості науково-педагогічної роботи у виші.

Тема 4. Методика проведення різних видів навчальних занять у закладах вищої освіти. (лекції, практичні, семінарські заняття). Відвідування занять НПП працівників кафедри. Обговорення занять.

Змістовий модуль 2. Проведення занять(практична частина).

Тема 5. Самостійна робота над підготовкою конспектів лекцій, практичних чи семінарських занять. Консультації з викладачами. Проведення занять. Аналіз проведених занять.

Тема 6. Самостійна робота над підготовкою конспектів лекцій, практичних чи семінарських занять. Консультації з викладачами. Проведення занять. Аналіз проведених занять.

Тема 7. Підготовка звіту про проходження практики. Оформлення пакету документів.

Тема 8. Захист результатів практики.

Нормативні документи

  1. Закон України «Про освіту». Верховна Рада України; Закон від 05.09.2017 № 2145-VIII (Редакція станом на 10.07.2021).URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/
  2. Наказ Міністерства освіти України «Про затвердження Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/z0035-93
  3. «Положення про організацію освітнього процесу в національному університеті «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» (наказ № 73 від 30.04.2020). URL: https://nupp.edu.ua/uploads/files/0/doc/polozhennia/organizacia-osvit-procesu.pdf

Базова

  1. Артемова Л.В. Педагогіка і методика вищої школи. Київ: Кондор, 2008. 272с.
  2. Білоус В.Т., Горюнова Л.І., Цимбалюк А.В., Цимбалюк С.Я. Основи організації та методики викладання у вищій школі: навчально-метод. посіб. Ірпінь, Академія ДПС України, 2001. 146 с.
  3. Виноградова В.Є., Юрченко В.І. Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти: навч. посіб. Київ: Каравела, 2018. 296 с.
  4. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. Київ: Логос, 2003. 221 с.
  5. Головко Л. Активізація самостійної роботи студента під час лекційних занять. Освіта і управління. 2002. Т. 5. №1. С. 147-151.
  6. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології. Київ: Світ, 2004. 147 с.
  7. Інноваційні технології навчання: Навч. посібн. для студ. вищих технічних навчальних закладів / [Кол. авторів; відп. ред. Бахтіярова Х.Ш.; наук. ред. Арістова А.В.; упорядн. словника Волобуєва С.В.]. Київ : НТУ, 2017. 172 с.
  8. Ковальчук В. В. Основи наукових досліджень: навч. посіб. Київ: ВД «Професіонал», 2004. 206 с.
  9. Кучинська І. О. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. Кам’янець-Подільський : Зволейко Д.Г., 2020. 291 с.
  10. Марушкевич А.А. Педагогіка вищої школи. Київ: Логос, 2006. 215с.
  11. Пащенко М.І., Красноштан І.В. Педагогіка. Київ: Центр навчальної літератури, 2020. 228 с.
  12. Подоляк Л.Г., Юрченко В.Г. Психологія вищої школи: навч. посіб. для магістрантів і аспірантів. Київ: Дивосвіт, 2006. 236 с.
  13. Федоренко О.І., Тюріна В.О., Гіренко С.М., Бойко С.М., Котелюх М.О., Червоний П.Д., Медведєва О.В.. Педагогіка вищої школи : навч. посібн. /За заг. ред. О.І. Федоренко. Харків : ФОП Бровін О.В., 2020. 240 с.
  14. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика педагогічної діяльності: підруч. Київ: Знання-прес, 2003. 325 с.

Допоміжна

  1. Варій М. Основи психології та педагогіки. Київ: Центр навчальної літератури, 2009. 376 с.
  2. Вітвицька С.С. Практикум з педагогіки вищої школи: навч. посіб. за модульно-рейтинговою системою навчання для суд. магістратури. Київ: Освіта, 2005. 396с.
  3. Навчальний процес у вищій педагогічній школі / За ред. Мороза О.Г. Київ: НПУ, 2001. 338 с.
  4. Ортинський В. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2017. 471 с.
  5. Подоляк Л.Г. Психологія вищої школи: навчальний посібник для магістрантів і аспірантів. Київ: ТОВ “Філ-студія”, 2006. 320 с.
  6. Сліпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі. Київ: НПУ, 2000. 210 с.

Інформаційні ресурси

  1. Робоча програма магістерської науково-педагогічної практики для студентів спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» для денної форми навчання / Уклад. Чередник Л.А. Полтава, 2021. 12 с. (Електронна версія в електронній бібліотеці Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»).
  2. Науково-педагогічна практика.URL: http://www.sublogic.ru/slos-687-1.html.
  3. Науково-педагогічна практика.URL: http://kladraz.ru/igry-dlja-detei/podvizhnye-igry

Проходження науково-педагогічної практики потребує розвивати уміння застосовувати теоретичні знання у практичній діяльності; має сприяти розвиткові професійно значущих якостей викладача вищої школи; навчати узагальнювати необхідну документацію. Рішення самостійних завдань має продемонструвати майстерність студентів щодо планування й організації навчально-методичної роботи викладача (у межах окремого заняття, теми, курсу), аналізу робочих навчальних програм із дисциплін, викладання дисциплін за напрямом «Документознавство та інформаційна діяльність». Здобувач вищої освіти повинен дотримуватися навчальної етики, поважно ставитися до учасників процесу навчання, дотримуватися дисципліни й часових (строкових) параметрів навчального процесу.

Передерій І.Г. Чередник Л.А. Syllabus