Навчальний курс 029МОК12 Магістерська виробнича переддипломна практика

Мета навчальної дисципліни – закріплення та поглиблення знань, здобутих під час вивчення навчальних дисциплін; оволодіння сучасними методами, формами організації роботи в галузі майбутньої професії; формування навичок практичної роботи, необхідних для самостійного здійснення професійної діяльності, прийняття виважених рішень під час виконання конкретної роботи у реальних умовах.

2 курс, 3 семестр, Залік

Передумови для навчання

Сформовані раніше навички, здобуті знання та набуті вміння. Передумовами для проведення науково-педагогічної практики є знання, уміння та навички, одержані під час опанування навчальними дисциплінами ОПП «Документознавство та інформаційна діяльність» другого (магістерського) рівня за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»:«Інформаційні ресурси», «Інформаційно-аналітичні технології в архівній, бібліотечній та музейній галузі», «Сучасна наукометрія і публікаційна активність», «Технології веб-дизайну», «Виконання кваліфікаційної роботи (наукова і практична частини)» та ін.


Змістовий модуль 1. База практики її структура та функціональні можливості

Тема 1. Вступний інструктаж. Формулювання завдань практики.

Тема 2. Ознайомлення з юридичним статусом, напрямками діяльності підприємства (установи, закладу), вивчити організаційну структуру управління.

Тема 3. Аналіз видів інформаційних систем, що функціонують в установі. Стан інформатизації, стратегію формування інформаційних ресурсів об’єкта.

Тема 4. Набуття практичних навичок з вибору технічних, інформаційних, програмних та методологічних засобів підтримки прийняття рішень на різних рівнях управління.

Тема 5. Основні методи збору, обробки і пошуку інформації, фіксації даних, аналітико-інформаційний пошук теоретичних матеріалів для написання дипломної роботи.

Змістовий модуль 2. Робота з основними документами та інформаційними системами бази практики

Тема 6. Аналіз форм та методів роботи з інформаційними ресурсами.

Тема 7. Опрацювання управлінських документів засобами електронного документообігу, встановленого на базі практики.

Тема 8. Збір фактичного матеріалу для виконання практичної частини дипломної роботи.

Тема 9. Узагальнення та систематизація зібраного теоретичного та фактичного матеріалу.

Тема 10. Розроблення рекомендацій щодо удосконалення документаційного забезпечення установи.

Тема 11. Підготовка звіту про проходження практики. Оформлення пакету документів.

Тема 12. Захист результатів практики.

Нормативні документи

  1. Закон України «Про освіту». Верховна Рада України; Закон від 05.09.2017 № 2145-VIII (Редакція станом на 10.07.2021).URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/
  2. Наказ Міністерства освіти України «Про затвердження Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України». URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/z0035-93
  3. «Положення про організацію освітнього процесу в національному університеті «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» (наказ № 73 від 30.04.2020).

Базова

  1. Бездрабко В. В. Документознавство в Україні: інституціоналізація та сучасний розвиток. Київ: Четверта хвиля, 2009. 720 с.
  2. Беспянська Г. Класифікація документів. Секретар-референт, 2013. № 1. С. 20–21.
  3. Головань С.М. Основи організації електронного документообігу. Київ: ДУІКТ, 2007. 134 с.
  4. Документно-інформаційне забезпечення сучасної професійної комунікації : навч. посіб. / А. Є. Прилуцька, О. О. Карпенко, Н. І. Парафійник, О. В. Медведь. Харків : Нац. аерокосм. ун-т «Харк. авіац. ін-т», 2016. 360 с.
  5. Захарова І.В., Філіпова Л.Я. Основи інформаційно-аналітичної діяльності. Київ: ЦУЛ, 2013. 336 с.
  6. Карпенко О.О. Аналітико-синтетична переробка документної інформації: бібліографічний опис: навч. посіб. Харків: Нац. аерокосм. Ун-т ім. М.С. Жуковського «Харк. Авіац. Ін-т», 2020. 124 с. URL: http://library.khai.edu/library/fulltexts/doc/Karpenko_ Analitiko_Sintetichna.pdf
  7. Кукарін О.Б. Електронний документообіг та захист інформації. Київ: НАДУ, 2015. 84 с.
  8. Кулешов С. Г. Управлінське документознавство: навч. посіб. Київ: ДАКККіМ, 2003. 57 с.
  9. Нижник Н.Р., Леліков Г.І. Інформаційні технології в структурах державної служби URL: http://bezpeka.com
  10. Слободянюк Н. Ю. Діловодство та управлінська документація : навч. посіб. Вінниця : ВНТУ, 2004. 379 с.

Допоміжна

  1. Бездрабко В. В. Управлінське документознавство: навч. посіб. К., 2006. 208 с.
  2. Глущик С.В., Дияк О.В., Шевчук С.В. Сучасні ділові папери: навч. посіб. Київ: А.С.К., 2000. 173 с.
  3. Комова М. В. Діловодство: навч. посіб. Львів: Тріада плюс, 2006. 217 с.
  4. Комова М. В. Складання ділових документів: навч. посіб. Львів: Тріада плюс, 2006. 176 с.
  5. Кушнаренко Н. М., Удалова В.К. Наукова обробка документів : підруч. Київ : Вікар, 2004. 328 с.
  6. Лобузіна К. Технології організації знаннєвих ресурсів у бібліотечно-інформаційній діяльності :моногр. Київ, 2012. 252 с.
  7. Мамрак А. В. Українське документування : мова та стиль : навч. посіб. Київ : Центр навч. л-ри, 2004. 364 с.
  8. Тугаєнко-Сєряк С. М. Довідник службовця. Київ: А.С.К., 2000. 416 с.
  9. Швецова-Водка Г. Документ і книга в системі соціальних комунікацій. Рівне, 2001. 438 с.

Інформаційні ресурси

  1. Робоча програма магістерської переддипломної практики для студентів спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» для денної форми навчання/ Уклад. Чередник Л.А. Полтава, 2021. 15 с. (Електронна версія в електронній бібліотеці Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»).
  2. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія: наук. журн. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/bdil/texts.html.
  3. Вісник Харківської державної академії культури. URL: http://v-khsac.in.ua/
  4. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. К.: Знання, 2006. 312 с.

Проходження магістерської виробничої переддипломної практики потребує закріплення теоретичних знань, отримання професійних практичних навичок самостійного прийняття рішень на різних рівнях документаційно-інформаційного забезпечення, аналітичної діяльності: на посадах документознавця, аналітика, менеджера інформаційних ресурсів або іншого фахівця-користувача інформаційними системами; збір та оброблення матеріалів для кваліфікаційної магістерської роботи. Здобувач вищої освіти повинен дотримуватися навчальної етики, поважно ставитися до учасників процесу навчання, дотримуватися дисципліни й часових (строкових) параметрів навчального процесу.

Координатор Syllabus