Мета навчальної дисципліни – розкрити структуру та напрямами реформування вищої освіти; теоретичні, організаційно-процесуальні, методичні засади процесу навчання і виховання студентської молоді, її наукової та професійної підготовки відповідно до державних та європейських стандартів, потреб суспільства; розробити на цій основі підходи до удосконалення системи формування психолого-педагогічної готовності студентів до викладацької та науково-педагогічної діяльності.
1 курс, 1 семестр, Екзамен
Передумови для навчання:
Попередньо опановані дисципліни: «Філософія», «Культурологія», «Психологія», «Менеджмент».
Тема 1. Предмет, задачі, основні категорії педагогіки вищої школи. Вища школа як педагогічна система.
Тема 2. Викладач закладу вищої освіти як організатор освітнього процесу. Педагогічна культура викладача закладу вищої освіти. Студент як об’єкт-суб’єкт педагогічної діяльності.
Тема 3. Організація виховної роботи у закладі вищої освіти.
Тема 4. Дидактика вищої школи.
Тема 5. Зміст освіти у вищій школі.
Тема 6. Контроль та оцінка знань, умінь та навичок студентів.
Тема 7. Організація науково-дослідницької роботи студентів магістратури.
Тема 8. Віртуальне навчальне середовище як інноваційний складник сучасного освітнього процесу у вищій школі.
- Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія : Підручник. Київ : Либідь, 2018. 518 с.
- Васянович Г.П. Педагогіка вищої школи. Навч.-метод. посіб. Львів, 2016. 370 с.
- Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи: Метод. посіб. для студ. магістратури. Київ: Центр навч. л-ри, 2013. 316 с.
- Вітвицька С.С. Практикум з педагогіки вищої школи. Метод. посіб. для студ. магістратури. Київ: Центр навч. л-ри, 2015. 396 с.
- Гладуш В. А. Педагогіка вищої школи: теорія, практика, історія. Навч. посіб. Донецьк, 2018. 416 с.
- Городиська В., Пантюк М., Міляєва В. Педагогіка та психологія вищої школи : тексти лекцій. Дрогобич : Редакційно-видавничий відділ ДДПУ, 2017. 307 с.
- Казак І. О. Теорія і методика викладання в вищій школі. Конспект лекцій з навчальної дисципліни [Електронний ресурс] : навч. посіб. для підготовки докторів філософії очної форми навчання. Київ : КПІ імені Ігоря Сікорського, 2018. – 116 с.
- Калашнікова Л. М., Жерновникова О.А. Педагогіка вищої школи у схемах і таблицях. Навчальний посібник. Харків, 2016. 260 с.
- Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи. Навч. посіб. Київ: Знання, 2015. 486 с.
- Мартинець Л.А. Педагогіка вищої школи : опорний конспект лекцій. Вінниця : ДонНУ, імені Василя Стуса, 2019. 40 с.
- Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи. Навч. посіб. Київ: Центр навч. л-ри, 2019. 472 с.
- Педагогіка вищої школи [Електронний ресурс] : підручник / В. П. Головенкін ; Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського. 2-ге вид., переробл. і доповн. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. 290 с.
- Педагогіка вищої школи. Навч. посіб. / за ред. З.Н.Курлянд. Київ : Знання, 2015. 399 с.
- Салов В.О. Основи педагогіки вищої школи : навч. посіб. для студ. гірн. спец. вищ. навч. закл. Донецьк : НГУ, 2018. 170 с.
- Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі. Навч. посіб. Київ : Вища школа, 2015. 239 с.
- Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи. Навч. посіб. Київ: Академвидав, 2016. 352 с.
Вивчення навчальної дисципліни потребує роботи з інформаційними джерелами, підготовки до лекцій і практичних занять, виконання усіх завдань згідно з навчальним планом.
Підготовка до практичних занять передбачає: ознайомлення з питаннями, які виносяться на заняття з відповідної теми; вивчення лекційного матеріалу. Розв’язання практичних завдань повинно демонструвати ознаки самостійності виконання здобувачем такої роботи, відсутність ознак повторюваності та плагіату.
Присутність здобувачів вищої освіти на практичних і лекційних заняттях є обов’язковою, важливою також є їхня участь в обговоренні всіх питань теми. Пропущені заняття мають бути відпрацьовані. Здобувач вищої освіти повинен дотримуватися навчальної етики, поважно ставитися до учасників процесу навчання, дотримуватися дисципліни.